Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Volgens mij betekent lymfoplasmacellulaire enteritis (oftewel LPE) dat er een ontsteking in de darm zit waarbij een immuniteitsysteemprobleem aan ten grondslag ligt. Zie : http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=98. Dit komt zoooo vaak uit zo'n biopten onderzoek dat ik er niet meer in geloof. Rachel, ik zou je willen adviseren om eens heel goed door de lijst van homeopathische middelen te lopen. Misschien past er een als een klok bij Ikijok. En desnoods naar Atjo Westerhuis te gaan. Want ik vind hem toch nog steeds een van Neerlands beste homeopathischwerkend DA's. En verder ik zou je willen adviseren Protexin Fibre aan te schaffen.De panacur-behandeling zit erop. Hij krijgt nu nog metrazol (anti-biotica) en die moet ik opmaken (duurt t/m vrijdag). Over twee weken kan ik opnieuw een ontlasting onderzoek doen om te kijken of de giardia weg is (gebleven). Als de giardia er nog zit (of weer terug is) dus nog eens panacur. Eind van de week neemt da contact op om te horen hoe 't gaat. De metrazol zou dus eigenlijk het werk moeten doen, als deze niet aanslaat, kijken we verder... Ik zie het in elk geval niet zo zitten om maar af te wachten tot de nieuwe giardia test. De belangrijkste reden is dat Ikijok nu een milde vorm heeft en ik als de dood ben dat dit erger wrodt en er uiteindelijk een matige/zware vorm van komt, waar we dan vervolgens weer niets meer aan kunnen doen (met Lex waren we immers ook te laat). Nu 't nog mild is, hoop ik op andere wijze deze ontseking de baas te kunnen worden. Afwachten tot vrijdag (wanneer de antibiotica dus klaar is), vind ik nog wel redelijk, maar als ie zo beroerd blijft, wil ik actie! Eerlijk gezegd voel ik de bui bij vervolgbehandeling al hangen: er is nog niet over gesproken, dus weet 't niet zeker, maar ben bang voor prednison, als deze ab niet helpt... Of een andere ab? Ik weet 't niet... Die pred. zie ik in elk geval NIET zitten.... We hebben dit vervolg nog niet besproken... In elk geval wil ik oriënteren wat en of er mogelijkheden zijn m.b.t. homeophatie o.i.d. Eind van de week spreek ik da dus weer en wil dan ook bespreken of homeophatie een optie is (wellicht via Tannetje of Atjo?), ook afhankelijk van wat deze da nog voor me kan doen..... Intussen geef ik nu probiotica erbij (groene os), maar begrijp dat extra vezels erbij ook heel goed is voor Ikijok, dus daar wordt aan gewerkt....
Ik snap dat je de zenuwen krijgt van het feit dat nu dezelfde oorzaak als bij Lex uit het onderzoek komt. Maar ik kan je nu echt met de hand op mijn hart verzekeren dat dit er zo vaak uit komt, LPE, dat ik er jeuk van krijg. Maar raar is het op zich natuurlijk wel, dat je nu voor de 2de keer met zo'n uitslag zit. Ik heb er helaas geen verklaring voor... Ik denk dat het een combinatie is van ontzettende pech EN het feit dat dit gewoon zo opvallend vaak uit die biopten komt.
Hoe is het vandaag met hem? Wat is nu het behandelplan?
gemmaa schreef: Oh, en dat wou ik ook nog even zeggen (ben erg opstandig vandaag). Wij trapten erin, hadden nog nooit van Prednison gehoord, en de DA zei is een hele lichte kuur, geen zorgen over maken. Bah, ik geloof niks meer. Alles wat die hond krijgt zoek ik op op internet in nederlands duits en engels al moet ik er chinees voor leren. En als de DA met iets vreemds aankomt timmer je hem maar met een schoen op zijn hoofd, doe ik de volgende keer ook!!!!Bij Lex was 't anders... Die had ook prednison, maar mijn da stond niet bepaald te juichen om dit te geven... Het was eindstation. We waren te laat.... We hebben eerst bij een andere da te lang aan lopen klooien en toen we bij mijn huidige da kwamen, werd er a lá minute actie ondernomen, wat dus niet zoveel effect meer had... De "pred-angst" zit 'm vooral bij de internist... Ik denk dat mijn huidige da niet heel snel met dit idee gaat aankomen.... Daar heb ik alle vertrouwen in. En als hij dat wel doet, begrijpt hij ook mijn twijfels en zal vast en zeker mee werken bij het zoeken (of doorverwijzen) voor andere alternatieven/mogelijkheden.... Qua vertrouwen zit 't dus wel goed betreft mijn da...
Als ik kan leren wat mijn hond nodig heeft timmer ik er bij hem wel wat intellentie in (geen intelligentie, als hij die had hoefde ik niet te timmeren)!
Hitam schreef: Het is inderdaad een duur woord voor darmontsteking. De Giardia kan dat heel goed veroorzaken maar dan zou het over moeten gaan als de Giardia weg is.Goed te lezen dat je positieve ervaringen hebt Tannetje. Ik wacht nog even de ab af, hoop dat dit voldoende werkt. Als er geen stijgende lijn in zit de aankomende week, overweeg ik zeker actie in de "alternatieve hoek"... Wel even in overleg met mijn huidige da...
Ik krijg veel honden met buikpijn en ik behandel ze met homeopatische middelen en/of kruiden. Werkt over het algemeen goed.
Malamoods schreef: Intussen geef ik nu probiotica erbij (groene os), maar begrijp dat extra vezels erbij ook heel goed is voor Ikijok, dus daar wordt aan gewerkt....Extra vezels kunnen inderdaadbaat hebben, maar ik denk dat je, juist bij darmklachten, moet oppassen met het soort vezels.
Rachel.