Volgens mij betekent lymfoplasmacellulaire enteritis (oftewel LPE) dat er een ontsteking in de darm zit waarbij een immuniteitsysteemprobleem aan ten grondslag ligt. Zie :
http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=98. Dit komt zoooo vaak uit zo'n biopten onderzoek dat ik er niet meer in geloof. Rachel, ik zou je willen adviseren om eens heel goed door de lijst van homeopathische middelen te lopen. Misschien past er een als een klok bij Ikijok. En desnoods naar Atjo Westerhuis te gaan. Want ik vind hem toch nog steeds een van Neerlands beste homeopathischwerkend DA's. En verder ik zou je willen adviseren Protexin Fibre aan te schaffen.
Ik snap dat je de zenuwen krijgt van het feit dat nu dezelfde oorzaak als bij Lex uit het onderzoek komt. Maar ik kan je nu echt met de hand op mijn hart verzekeren dat dit er zo vaak uit komt, LPE, dat ik er jeuk van krijg. Maar raar is het op zich natuurlijk wel, dat je nu voor de 2de keer met zo'n uitslag zit. Ik heb er helaas geen verklaring voor... Ik denk dat het een combinatie is van ontzettende pech EN het feit dat dit gewoon zo opvallend vaak uit die biopten komt.
Hoe is het vandaag met hem? Wat is nu het behandelplan?