Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
Ja Tannetje, dat suggereert de internist ook. Hij geeft als oorzaak ernstige buikpijn (daar kwam ook de trage hartslag van en 't zal me niks verbazen als ie dat weer had)... Het rare is dat hij geen diarree heeft, last van kotsen ook niet.... Gelukkig is 't niet meer terug gekomen....

Met zijn keel gaat het beter gelukkig en hij begint ook beter te drinken nu. Ik heb op zolder een oude slaapzak gevonden en die als extra warmtebron maar voor 'm gepakt. Hij ligt er heel graag op!

Rachel.
Door mcSnurk
Ach, dat vind ik toch wel schandalig dat je zo lang op die uitslag moet wachten. Als er iets is kun je dat al die tijd niet behandelen! Is er niemand anders die er een vaart achter kan zetten, die internist of zo? Sorry, ben me mee aan het ergeren.
Die tong klinkt wel eng, arme Ikijok. Lekker hé als je hem dan even extra kunt verwennen met een oude slaapzak.
Door Malamoods
Uitslag is binnen!!!!!

Naast de giardia is een milde lymfoplasmacellulaire enteritis gevonden.... Geen enge dingen dus, dat is positief! Maar, bij Lex hebben ze precies dezelfde diagnose gesteld (alleen dan de matige tot zware vorm) en die is er dus niet meer..... :-X Voorstel is om de metrazol af te maken en dan af te wachten of hij opknapt... Na een week of 2 nog eens kijken of de giardia idd weg is. Zijn klachten wijdt de internist aan de giardia in combi met de darmonsteking en de blauwe tong aan de hevige buikpijnklachten. Ik krijg nu medicatie om de krampen te verhelpen (symptoom bestrijding dus)....

Begrijp me niet verkeerd: ik ben blij dat er geen ernstige dingen gevonden zijn, toch voelt het allemaal een beetje dubbel... :-\

Rachel.
Door Anthraciet
Fijn te horen dat het niet overmatig ernstig is, maar wat is precies lymfoplasmacellulaire enteritis? (pfff breek mijn vingers erop :))
Iets met de lymfeklieren ofzo?

Ik blijf toch nog even doorduimen voor jullie hoor!
Door mcSnurk
Dat had Ayuk ook. Gewoon een duur woord voor een darm ontsteking volgens mij. In ieder geval niks engers of gevaarlijkers gevonden :) :) :) Vraag me wel af of je dan niet eerst de ontsteking moet genezen voor je de giardia aanpakt, voor het geval die medicijnen de boel weer irriteren? ???
Als dat een milde enteritis was dan wil ik geen heftige meemaken!
Maar het is in ieder geval goed nieuws, hartstikke geweldig. het gaat nu vast de goede kant op 8)
Door conleeuw
Rachel, gelukkig is er niet nog iets ernstigs gevonden, ja, een darmonsteking is niet leuk (kan ook ernstig zijn) maar wellicht is de giardia verantwoordelijk voor de nu geconstateerde darmonsteking. Ik hoop van harte dat de behandelling aanslaat en dat Ikijok nu snel opknap en jullie weer rust kan vinden en straks weer lekker met hem kunnen wandelen ;) sterkte met het behandelen en herstel van jou schat :-*
Door Charlie Angel
Gelukkig dat er niets overmatig ernstigs is gevonden, maar kan me voorstellen dat het een beetje dubbel voelt. :-\
Hopelijk gaat Ikijok nu toch snel opknappen, zodat jij toch jouw eigen kanjer weer terug krijgt.
Een hele dikke knuffel voor jullie. :-*
Door Dian
Fijn dat de uitslag binnen is en het mee lijkt te vallen. We duimen voor een spoedig herstel van Ikijok. Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door bloemetje
Ik kan mij voorstellen dat het wat dubbel voelt Rachel  :(. Vooral omdat het je allemaal zo bekend voor komt.

Ik wens je heel veel sterkte en geef Ikijok een dikke knuffel van mij. Ik hoop dat hij in ieder geval gauw van die krampen af is!
Ook een  :-* :-* :-* voor jou!
Door danielle1980
och ik weet nog dat bo ook zo ziek was een paar weken, die was ook futloos en zn tandvlees was steeds zo licht.
die andere 2 waren minder zielig...

sommige honden hebben er gewoon meer last van dan anderen. :'(

gewoon lekker rustig aan doen met m, veel aandacht geven, veel probiotica en probeer m lekker te laten eten. :-*
Door Lizzy
Volgens mij betekent lymfoplasmacellulaire enteritis (oftewel LPE) dat er een ontsteking in de darm zit waarbij een immuniteitsysteemprobleem aan ten grondslag ligt. Zie : http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=98. Dit komt zoooo vaak uit zo'n biopten onderzoek dat ik er niet meer in geloof. Rachel, ik zou je willen adviseren om eens heel goed door de lijst van homeopathische middelen te lopen. Misschien past er een als een klok bij Ikijok. En desnoods naar Atjo Westerhuis te gaan. Want ik vind hem toch nog steeds een van Neerlands beste homeopathischwerkend DA's. En verder ik zou je willen adviseren Protexin Fibre aan te schaffen.

Ik snap dat je de zenuwen krijgt van het feit dat nu dezelfde oorzaak als bij Lex uit het onderzoek komt. Maar ik kan je nu echt met de hand op mijn hart verzekeren dat dit er zo vaak uit komt, LPE, dat ik er jeuk van krijg. Maar raar is het op zich natuurlijk wel, dat je nu voor de 2de keer met zo'n uitslag zit. Ik heb er helaas geen verklaring voor... Ik denk dat het een combinatie is van ontzettende pech EN het feit dat dit gewoon zo opvallend vaak uit die biopten komt.

Hoe is het vandaag met hem? Wat is nu het behandelplan?
Door danielle1980
Lizzy schreef: Volgens mij betekent lymfoplasmacellulaire enteritis (oftewel LPE) dat er een ontsteking in de darm zit waarbij een immuniteitsysteemprobleem aan ten grondslag ligt. Zie : http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=98. Dit komt zoooo vaak uit zo'n biopten onderzoek dat ik er niet meer in geloof. Rachel, ik zou je willen adviseren om eens heel goed door de lijst van homeopathische middelen te lopen. Misschien past er een als een klok bij Ikijok. En desnoods naar Atjo Westerhuis te gaan. Want ik vind hem toch nog steeds een van Neerlands beste homeopathischwerkend DA's. En verder ik zou je willen adviseren Protexin Fibre aan te schaffen.
ja ik denk ook homeopatisch...en die protexin...
zo snel mogelijk die giardia weg...
en dan beginnen met weerstand opbouwen en maagproblemen te verhelpen...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door