Versvlees en supplementen! Geweldig!
Moderator: Lizzy
Hitam schreef:hee Tante Tan, jij kan dit misschien beter inschatten dan de internist; Spier Support, zou dat wat kunnen zijn voor Moos? Weet jij andere supplementen die zouden helpen?![]()
hihi, ik vind dit wel een heel erg "alternatieve" therapie voor een internist 8)
Hitam schreef:Ja moet gewoon de goede internist hebben *neusindeluchtsmiley*![]()
hihi, ik vind dit wel een heel erg "alternatieve" therapie voor een internist 8)
Moos schreef: Carnitine zit in vlees. Dat zal er wel mee te maken hebben denk ikHier zijn nog meer dingen waar carnitine in zit.![]()
202spots schreef: Hier zijn nog meer dingen waar carnitine in zit.Dank je wel.
The highest concentrations of carnitine are found in red meat and dairy products. Other natural sources of carnitine include nuts and seeds (e.g. pumpkin, sunflower, sesame), legumes or pulses (beans, peas, lentils, peanuts), vegetables (artichokes, asparagus, beet greens, broccoli, brussels sprouts, collard greens, garlic, mustard greens, okra, parsley), fruits (apricots, bananas), cereals (buckwheat, corn, millet, oatmeal, rice bran, rye, whole wheat, wheat bran, wheat germ) and other 'health' foods (bee pollen, brewer's yeast, carob, and kale).
http://en.wikipedia.org/wiki/Carnitine
Ik vroeg me al af waarom je biergist geeft,maar dat bevat dus ook de carnitine.
Moos schreef: Klein bijkomend probleempje is dat Moos heel erg blaasgruisgevoelig is; groenten vallen dan al af (qua hoger maken van de ph-waarde) toch? Hoe zit dat met zuivel?Ohh jammer van de groentes dan...![]()
202spots schreef: Ohh jammer van de groentes dan...Cottage cheese gaat lukken; vindt hij lekker! (ijs ongetwijfeld ook, maar dat doen we maar niet, haha) Eitje kan ik ook regelmatig toevoegen. Mag dat zo 1-2 keer per week?
op de kaart (op de link staat)staat ook beetje zuivel,maar bevat lang niet zoveel als rood vlees of gehakt
Product Quantity Carnitine
Beef Steak 3.5 oz 95 mg
Ground Beef 3.5 oz 94 mg
Pork 3.5 oz 27.7 mg
Bacon 3.5 oz 23.3 mg
Cod Fish 3.5 oz 5.6 mg
Chicken Breast 3.5 oz 3.9 mg
American Cheese 3.5 oz 3.7 mg
Ice Cream 3.5 fl oz 3.7 mg
Whole Milk 3.5 fl oz 3.3 mg
Cottage Cheese 3.5 fl oz 1.1 mg
Whole Wheat Bread 3.5 oz 0.36 mg
Asparagus 3.5 oz 0.195 mg
White Bread 3.5 oz 0.147 mg
Macaroni 3.5 oz 0.126 mg
Peanut Butter 3.5 oz 0.083 mg
Rice (cooked) 3.5 oz 0.0449 mg
Eggs 3.5 oz 0.0121 mg
Orange Juice 3.5 fl oz 0.0019 mg
had dit ook nog gevonden en daar hebben ze het over wei..
hadden we pas nog 'n topic over...ik weet niet of ie dat wil drinken?
http://ods.od.nih.gov/factsheets/carnitine.asp
202spots schreef: mag 'm van mij ook om de dag 'n eitje geven hoorAh kijk aan, dan doen we dat![]()