Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
Hitam schreef: ;D ;D hihi, ik vind dit wel een heel erg "alternatieve" therapie voor een internist  8)
Versvlees en supplementen! Geweldig!
hee Tante Tan, jij kan dit misschien beter inschatten dan de internist; Spier Support, zou dat wat kunnen zijn voor Moos? Weet jij andere supplementen die zouden helpen?

*ditevennamensmarloesaanwieikhadtoegezegddituittezoeken ;D*
Door Hitam
Dat hangt erg van de diagnose af. Spiersupport kan ook averechts werken, denk ik.
Je kunt het met de internist overleggen en de werking vergelijken met die van anabole stroiden.
Door Moos
Hitam schreef: ;D ;D hihi, ik vind dit wel een heel erg "alternatieve" therapie voor een internist  8)
Versvlees en supplementen! Geweldig!
Ja moet gewoon de goede internist hebben *neusindeluchtsmiley* :)

Alhoewel ik toch wel hoop dat er ook nog iets als echt medicatie blijkt te zijn, want ik vrees dat we Moos zijn ge-degenereerde spieren niet alleen maar met wat supplementen en versvlees weer boven Jan krijgen....
Door 202Spots
Moos schreef: Carnitine zit in vlees. Dat zal er wel mee te maken hebben denk ik ;)
Hier zijn nog meer dingen waar carnitine in zit.

The highest concentrations of carnitine are found in red meat and dairy products. Other natural sources of carnitine include nuts and seeds (e.g. pumpkin, sunflower, sesame), legumes or pulses (beans, peas, lentils, peanuts), vegetables (artichokes, asparagus, beet greens, broccoli, brussels sprouts, collard greens, garlic, mustard greens, okra, parsley), fruits (apricots, bananas), cereals (buckwheat, corn, millet, oatmeal, rice bran, rye, whole wheat, wheat bran, wheat germ) and other 'health' foods (bee pollen, brewer's yeast, carob, and kale).
http://en.wikipedia.org/wiki/Carnitine

Ik vroeg me al af waarom je biergist geeft,maar dat bevat dus ook de carnitine.
Door Moos
202spots schreef: Hier zijn nog meer dingen waar carnitine in zit.

The highest concentrations of carnitine are found in red meat and dairy products. Other natural sources of carnitine include nuts and seeds (e.g. pumpkin, sunflower, sesame), legumes or pulses (beans, peas, lentils, peanuts), vegetables (artichokes, asparagus, beet greens, broccoli, brussels sprouts, collard greens, garlic, mustard greens, okra, parsley), fruits (apricots, bananas), cereals (buckwheat, corn, millet, oatmeal, rice bran, rye, whole wheat, wheat bran, wheat germ) and other 'health' foods (bee pollen, brewer's yeast, carob, and kale).
http://en.wikipedia.org/wiki/Carnitine

Ik vroeg me al af waarom je biergist geeft,maar dat bevat dus ook de carnitine.
Dank je wel.

Klein bijkomend probleempje is dat Moos heel erg blaasgruisgevoelig is; groenten vallen dan al af (qua hoger maken van de ph-waarde) toch? Hoe zit dat met zuivel? ;)

Hij heeft het hele weekend lekker runder-riblap gegeten voor de extra carnitine ;) Wat dan wel heel sneu was, was dat hij dat alleen maar heeeeeeeeeeeel klein geknipt wegkrijgt, grotere stukjes kan hij vrijwel niet wegkrijgen en komen er net zo hard weer uit.
Vroeger had hij daar nooit problemen mee, en ik ben dus bang dat dit iets met zijn slokdarm te maken zou kunnen hebben...
Door 202Spots
Moos schreef: Klein bijkomend probleempje is dat Moos heel erg blaasgruisgevoelig is; groenten vallen dan al af (qua hoger maken van de ph-waarde) toch? Hoe zit dat met zuivel? ;)
Ohh jammer van de groentes dan...
op de kaart (op de link staat)staat ook beetje zuivel,maar bevat lang niet zoveel als rood vlees of gehakt
Product Quantity Carnitine
Beef Steak 3.5 oz 95 mg
Ground Beef 3.5 oz 94 mg
Pork 3.5 oz 27.7 mg
Bacon 3.5 oz 23.3 mg
Cod Fish 3.5 oz  5.6 mg
Chicken Breast 3.5 oz  3.9 mg
American Cheese 3.5 oz  3.7 mg
Ice Cream 3.5 fl oz  3.7 mg
Whole Milk 3.5 fl oz  3.3 mg
Cottage Cheese 3.5 fl oz  1.1 mg

Whole Wheat Bread 3.5 oz  0.36 mg
Asparagus 3.5 oz  0.195 mg
White Bread 3.5 oz  0.147 mg
Macaroni 3.5 oz  0.126 mg
Peanut Butter 3.5 oz  0.083 mg
Rice (cooked) 3.5 oz  0.0449 mg
Eggs 3.5 oz  0.0121 mg
Orange Juice 3.5 fl oz  0.0019 mg

had dit ook nog gevonden en daar hebben ze het over wei..
hadden we pas nog 'n topic over...ik weet niet of ie dat wil drinken?
http://ods.od.nih.gov/factsheets/carnitine.asp
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 09 dec 2007, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Moos
202spots schreef: Ohh jammer van de groentes dan...
op de kaart (op de link staat)staat ook beetje zuivel,maar bevat lang niet zoveel als rood vlees of gehakt
Product Quantity Carnitine
Beef Steak 3.5 oz 95 mg
Ground Beef 3.5 oz 94 mg
Pork 3.5 oz 27.7 mg
Bacon 3.5 oz 23.3 mg
Cod Fish 3.5 oz  5.6 mg
Chicken Breast 3.5 oz  3.9 mg
American Cheese 3.5 oz  3.7 mg
Ice Cream 3.5 fl oz  3.7 mg
Whole Milk 3.5 fl oz  3.3 mg
Cottage Cheese 3.5 fl oz  1.1 mg

Whole Wheat Bread 3.5 oz  0.36 mg
Asparagus 3.5 oz  0.195 mg
White Bread 3.5 oz  0.147 mg
Macaroni 3.5 oz  0.126 mg
Peanut Butter 3.5 oz  0.083 mg
Rice (cooked) 3.5 oz  0.0449 mg
Eggs 3.5 oz  0.0121 mg
Orange Juice 3.5 fl oz  0.0019 mg

had dit ook nog gevonden en daar hebben ze het over wei..
hadden we pas nog 'n topic over...ik weet niet of ie dat wil drinken?
http://ods.od.nih.gov/factsheets/carnitine.asp
Cottage cheese gaat lukken; vindt hij lekker! (ijs ongetwijfeld ook, maar dat doen we maar niet, haha) Eitje kan ik ook regelmatig toevoegen. Mag dat zo 1-2 keer per week?

Rood vlees is uiteraard ook makkelijk te regelen ;)
Door Moos
De neuroloog belde net. Moos heeft twee stoffen die hij uitplast die hij binnen zou moeten houden met hele ingewikkelde namen. Dat betekent dat hij een mitochondriale stofwisselingsziekte heeft waardoor zijn zenuwen geleidelijk aan steeds meer beschadigd raken. Progressief dus.

Wat het ongelooflijk beroerde is is dat dit ziektebeeld niet bekend is bij honden, alleen bij mensen. En Moos kon volgens de neuroloog zo ongeveer de eerste hond ter wereld zijn waarbij dit is vastgesteld.
Het enige waar hij dus op kan varen is kijken naar de mens en hoe het daar behandeld wordt. Dat wordt gedaan met Vit B (biergisttablet) en iets genaamd dichlooracetaat. Hij heeft echter geen idee van dosering bij honden, en of het werkt weet hij ook niet.
Als het werkt is het lange termijnplanning iig, Moos heeft die lange termijn niet, dus er moet een klein wondertje gebeuren dat hij toch super snel reageert op die dichlooracetaat, anders houdt het op...

Ik zit hier helemaal te trillen nu, weet niet wat ik hiermee aanmoet eigenlijk...
Door Cathelijn
Jeetje Marloes, dat is niet wat je wilde horen....
Maar als het lange termijnplanning is bij mensen, hoeft dat niet per se ook zo te zijn bij honden toch?

Ik kan je verder niet helpen helaas, ik kan je alleen heel veel sterkte wensen en een dikke knuffel voor Moos  :-*
Door Laura2004
Jeetje zeg, ik weet even niet wat ik moet zeggen :'( Wat vind ik dit erg voor jou en Moos :'( Ik had zo gehoopt dat het allemaal mee zou vallen en makkelijk te genezen zou zijn :( Ik ben een beetje sprakeloos, dit is een nachtmerrie......

Marloes ik wil je heel veel sterkte wensen :-*  :bigarmhug: voor jou en Moosje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door