Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sonja
Ik heb Boef dus maar even zelf 'geopereerd'. Ik kan haar wel meenemen naar de da, maar dan is ze toch wat gestressd daar en dan draait het uit op een narcose omdat ze het niet toelaat, terwijl ze thuis met mij alleen gewoon op haar gemak is. Het stelt ook niets voor. Heb even rond de plek waar normaal het gaatje zit het haar weggeschoren, de boel gedesinfecteerd en met een scherp mesje heel snel één kerfje gegeven. Toen ik wat druk op de zwelling gaf zag ik direct wat troep uit het gaatje komen. Heb de hele zwelling voorzien van een flinke laag groene leempap en nu maar hopen dat dat in combinatie met de ab de zwelling zal doen afnemen.
Door Sonja
Bernie schreef: Jeetje, wat dapper zeg.
Hopelijk knapt het nu weer op en blijft het voor hele lange tijd goed gaan. :-*
Dat hoop ik ook. Edo en ik hebben afgelopen maart toen we in Kroatië waren ook al een keer dezelfde ingreep zelf verricht, maar daarna is ze een hele tijd aan het tobben geweest. Pas vanaf mei ging het weer beter met haar.
Door Sanyo
Wat jammer dat het nu toch weer mis gaat.
Nu de druk eraf is en de prut weg kan, zal het Boef in ieder geval minder last geven.
Je hebt er in ieder geval allles aan gedaan om die ab kuur te voorkomen, maar soms is het gewoon even niet anders.
Door Sonja
Ik heb het in een ander topic ook al even aangehaald, maar wat ik me dus vanochtend bedacht is dat deze klachten ongeveer een week nadat ik ben begonnen aan een nieuw flesje colloïdaal zilver zijn begonnen. Het is vanaf mei goed gegaan, nadat ik haar op colloïdaal zilver had gezet. Nu was het me al wel opgevallen dat de kleur van het colloïdaal zilverwater uit dit nieuwe flesje veel donkerder van kleur was dan wat ik voorheen had. En nu vind ik het toch wel erg toevallig dat het juist nu ineens weer fout gaat. :-\
Heb dus daarstraks maar even ergens anders een nieuw flesje besteld.
Door Sonja
De zwelling is nog niet afgenomen, maar is ook niet groter geworden. Wat positief is, is dat ze zich niet erg ziek gedraagt, wat ze in het voorjaar wel deed als de ontsteking weer opvlamde. Ze heeft gisteravond gewoon gegeten en stond vanochtend kwispelend bij de deur toen ik de riem pakte.
Nu maar duimen dat de zwelling snel af gaat nemen want haar ene oog zit nog steeds half dicht.
Door Sonja
Boven haar oog zit echt een vervelend kwabje en dat zit haar duidelijk in de weg. Net hoorde ik haar even piepen en ik denk dat ze er aan gekrabbeld heeft. Er komt nu dus ook troep uit dat kwabje lopen. Dat is aan de ene kant wel fijn, want dan heb je kans dat het nu sneller gaat slinken, maar aan de andere kant is het ook lastig, want nu loopt die troep in haar oog en dat is ook niet fijn.
Ondertussen gedraagt ze zich verder gewoon zoals Boefje zich anders ook gedraagt: daarstraks bij het uitlaten heeft ze gewoon nog even een sprintje getrokken en nu staat ze aandacht te vragen door tegen mijn arm te stoten en haar kop op mijn schoot te leggen.
Door Laura2004
Ik lees dit nu pas :-[ Wat ellendig dit zeg, het klinkt echt heel naar...... Is dit chronisch? Ik bedoel dus, dat gat wat is ontstaan en die bult die ze krijgt, is dat niet te verhelpen?

Ik heb verder geen tips, maar ik wil wel zeggen dat ik hoop dat het gauw beter gaat met Boef!
Door Sonja
Laura2004 schreef: Ik lees dit nu pas :-[ Wat ellendig dit zeg, het klinkt echt heel naar...... Is dit chronisch? Ik bedoel dus, dat gat wat is ontstaan en die bult die ze krijgt, is dat niet te verhelpen?

Ik heb verder geen tips, maar ik wil wel zeggen dat ik hoop dat het gauw beter gaat met Boef!
Ja, dat is chronisch. Zolang ze neuspoliepen heeft blijven die telkens een bron van ontstekingen. Die neuspoliepen operatief verwijderen zou een zware operatie zijn waarbij haar neusrug open gezaagd zou moeten worden. Dat is niet niks voor een hond van 10 1/2 en bovendien is de kans groot dat die dingen weer terug zullen komen. Dus heeft de da een operatie afgeraden.
Dat gaatje is ontstaan a.g.v. een ontsteking die dus door die neuspoliepen werd veroorzaakt. Dat is op zich heel naar, maar dat gaatje houdt wel de druk van die chronische ontstekingen af en daarom is het beter dat het open blijft. Het blijft dus iets chronisch, maar zolang die ontstekingen niet opvlammen en er geen druk op staat heeft Boef er niet al te veel last van en kan ze een hondwaardig bestaan leiden.
Door Sonja
Wat in ieder geval positief is, is dat ze nadat ze vanavond had gepiept weer is gaan kluiven. Ze had eergisteren van mij een stuk bullepees gehad. Normaal gesproken is ze daar gek op, maar nu had ze het onder haar kussen verstopt. Logisch natuurlijk, want als er druk op die neus staat is het vast geen lekker gevoel om kracht op die kaken te moeten zetten.
Maar vanavond heeft ze 'm dus weer onder haar kussen vandaan gehaald en is er aan begonnen. Net tijdens de laatste uitlaatronde kwam ik er in het donker ineens achter dat ze 'm zelfs mee naar buiten had genomen. Tja, je weet natuurlijk nooit wat er met je bullepeesje gebeurt als je 'm onbeheerd achterlaat. ;)
Door Charlie Angel
Sonja schreef: Wat in ieder geval positief is, is dat ze nadat ze vanavond had gepiept weer is gaan kluiven. Ze had eergisteren van mij een stuk bullepees gehad. Normaal gesproken is ze daar gek op, maar nu had ze het onder haar kussen verstopt. Logisch natuurlijk, want als er druk op die neus staat is het vast geen lekker gevoel om kracht op die kaken te moeten zetten.
Maar vanavond heeft ze 'm dus weer onder haar kussen vandaan gehaald en is er aan begonnen. Net tijdens de laatste uitlaatronde kwam ik er in het donker ineens achter dat ze 'm zelfs mee naar buiten had genomen. Tja, je weet natuurlijk nooit wat er met je bullepeesje gebeurt als je 'm onbeheerd achterlaat. ;)
Dat is inderdaad positief, hopelijk gaat het nu alleen nog maar de goede kant op, want ze heeft er nu wel genoeg last van gehad.
En ja, je bullepees met je natuurlijk ten allen tijde in het oog houden. 8)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door