pippy schreef: We hopen dat hij 16 april 2008 3 jaar oud word.Jeetje, 2 jaar dat is echt piepjong..

Moderator: Lizzy
pippy schreef: We hopen dat hij 16 april 2008 3 jaar oud word.Jeetje, 2 jaar dat is echt piepjong..
Hitam schreef: Vanwege de plotselinge kreupelheden. Bij Lyme kan een hond ook ineens erg kreupel zijn, dat kan vanuit de gewrichten maar ook door spieren.@ Tannetje het zijn echt voor 98% de voetzooltjes. Ik heb geprobeerd wat fotoos te maken. Ook zijn voorvoetjes zijn helemaal geirriteerd.
Alleen als het echt de voetzooltjes zijn dan wordt dat wat minder waarschijnlijk, maar weet je wel zeker dat de pijn daar vandaan komt?
evenstar schreef: heel veel sterkte wendy dit weekendJa donderdagavond heeft de DA aan zijn lymfeklieren gevoeld in zijn achterpoten/-dijen (daar ergens in ieder geval) en de lymfeklieren waren ook heel erg verdikt.
maar ik heb een vraag heeft hij ook opgezette lymfeklieren in zijn achterpoten en in zijn liezen want een van onze bullen loopt dan ook mank die heeft geregeld ook van die voeten die door het jeuken stuk gebeten worden en dan gaan ontsteken.
Lizzy schreef: ....is het in dit geval niet handig de pootjes 1 1/2 uur in een laag groene klei te zetten? (mag puur op de voetjes en dan een sokje eromheen)
Bij mijn weten zie je dit soort kapotte pootjes ook in geval van Zinc-responsive dermatoses. Ik ken de Nederlandse term niet maar het komt neer op een hond deze afwijking ontwikkeld door een tekort aan zink (dat zink-tekort lopen ze op doordat ze een extra behoefte hebben aan zink. Een grotere behoefte dan andere honden. Of ze hebben moeite met de opname van zink. Dat weet niet ik zeker). Ook dat lijkt me in Gandor's geval minder aannemelijk maar niet uitgesloten, denk ik.