Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
Pfff, ik zit gewoon een beetje met gemengde gevoelens.... Ik weet van mezelf dat ik na nare ervaringen (Randy, Lex, Scooby) gewoon nog steeds de angst heb dat mijn hond ziek wordt, of hem moet verliezen... Hoe raar dat ook klinkt (het is inmiddels al weer een tijdje geleden)... Niet dat ik volledig in paniek raak, maar ik maak me wel snel zorgen, dat is nu eenmaal zo.... Maar soms is het dan even moeilijk om eerlijk te zijn: ben ik nu bezorgd, of is er werkelijk iets mis?

Positief is dat hij levendiger is als gisteren. Hij slaapt echter nog wel veel. Hij heeft geen diarree, heeft niet meer gespuugd. Dus dat is gewoon hartstikke goed. Maar, wat mij zorgen baart is dat zijn kots van gisternacht naar ontlasting stonk en er enorm veel bot in zat! Hij was toen niet alleen misselijk, maar gedroeg zich ook echt ziek! Hij heeft weinig tot geen eetlust en is af en toe wat smakkerig en loopt af en toe te rekken en te strekken... Is het een virus, dan wil ik hem ook zelf de gelegenheid geven om hem te laten herstellen. Maar ik ben ook een beetje bang dat het door het rib komt.... Misschien is mijn angst onterecht, misschien niet... Hij heeft gisteren wel ontlasting gehad. Eerst gewone drollen, daarna drollen die harder waren.... Verder niet meer gepoept...
Ik denk er ernstig over om toch even de da te bellen straks en even te overleggen.....

Rachel.
Door pike
Als je twijfelt zou ik hem gewoon even na laten kijken. Beter een keer te veel dan een keer te weinig denk ik dan. Ook voor je eigen gemoedsrust. ;)
Door Pauline
Rachel doe wat je instinct je ingeeft! Als jij je er prettig bij voelt om met hem naar de DA te gaan, moet je dat beslist doen! :-*

Sterkte!
Door mcSnurk
als hij inwendig gebloed zou hebben had je dat in de ontlasting moeten zien, die is dan zwart. Laat hem gewoon even nakijken, de DA controleert toch op dingen die wij niet kunnen.
Na de hartaanval van onze vorige hond kontroleren wij na 3 jaar ook nog steeds of deze wel ademhaalt! Die hond snapt er waarschijnlijk niks van wat wij 's nachts allemaal uitspoken :) Nadeel is dat met deze hond De DA vond dat wij ons te snel onnodig zorgen maken. We hebben dus nu een andere DA.

Laat hem gewoon even nakijken,zeker is zeker, en vertrouw op je gevoel!!!!!
Door Malamoods
Ik heb net gebeld en we kunnen om half vier terecht.... Oh, duimen jullie alsjeblieft dat dit geen verstopping is? Ik heb hier geen goed gevoel over.... En als het al verstopping is, hoop ik dat het zonder operatie opgelost kan worden... Ik ben effe doodsbang en het hele "scooby avontuur" komt weer boven.... Zit effe zwaar te janken hier.... :'( :'( :'( Misschien ben ik over bezorgd, maar jongens: DIT MAG NIET NOG EENS FOUT GAAN!!!!

Rachel.
Door Anthraciet
Jeetje meid, ik lees het allemaal nu pas! :o
Ik duim op volle toeren mee dat het allemaal mee zal blijken te vallen en hoop dat het 'alleen maar' een virusje is. :-\

Ik hoor wel steeds meer dat er vrij veel honden zijn die behoorlijk ziek zijn. Heerst er soms iets??
Door bloemetje
Meisje toch! Het komt allemaal goed hoor  :-*. Droog je tranen!
Mijn Nimmie heeft het laatst ook gehad (naar ontlasting stinkende kots  :-X, wow wat een meur!). Die had een darmontsteking meen ik me te herinneren. In ieder geval wandeld ze nog altijd rond  ;D
Met Ikijok komt het helemaal goed hoor! Echt waar  :-* :-*
Door Malamoods
Hij eet niet en laat gedragsverandering zien, slaapt veel en dat voelt niet ok... Ik hoop maar dat het een virusje is, maar ik maak me echt zorgen....

Rachel.
Door bloemetje
Malamoods schreef: Hij eet niet en laat gedragsverandering zien, slaapt veel en dat voelt niet ok... Ik hoop maar dat het een virusje is, maar ik maak me echt zorgen....

Rachel.
Dat begrijp ik! Dat doe ik ook altijd. Het is ook goed dat je even naar de da gaan. Maar echt Rachel, hij heeft gewoon een virusje of een ontsteking wat mijn Nimmie ook had. Dan voelen ze zich inderdaad gewoon rot!
Door bloemetje
Malamoods schreef: Ik hoop het echt! Al is het raar om "blij" te zijn met een darmontsteking....

Rachel.
;D In ieder geval is het oplosbaar  ;). Hé ik snap je helemaal hoor. Ik ben een enorme muts met mijn beesten en met jouw achtergrond zou ik ook uit mijn plaat gaan hoor echt. Maar ik weet gewoon zeker dat het goedkomt joh echt. Ik heb ook boven die hopen kots liggen janken hoor  :-X
Door bloemetje
Malamoods schreef: We moeten nu slechts afwachten en hij mag niets eten... Maar ja, dat wilde hij toch al niet....

Rachel.
Ws moet hij 24 uur vasten. Dan komen zijn darmen goed tot rust. Gaat het alweer een beetje met je?
Door Malamoods
Ik ga overigens niet meer in de stress bij elke kotsbeurt en ook een dagje niet lekker zijn, ach kan gebeuren.... Maar, dit was anders kotsen dan anders... En ook omdat hij zich ziek voelt en dat lam niet lekker viel, maak ik me gewoon extra zorgen... Had ik hem bij wijze van spreken orgaan of iets anders gevoerd, dan zat ik niet zo in de stress.... En ja, die ervaringen die ik al heb, maken me sneller van streek...

Rachel.
Door Malamoods
bloemetje schreef: Ws moet hij 24 uur vasten. Dan komen zijn darmen goed tot rust. Gaat het alweer een beetje met je?
Hij heeft na die ribben (dinsdag rond 16.00u) niets meer gegeten. Ja, gisteravond twee likjes groentenmix en misschien twee of drie stukjes kippenlever... Verder wil hij niks....

Lief dat je me gerust probeerd te stellen... De ergste paniek is (voor hoelang het duurt) even weg, maar ik maak me nog steeds zorgen... Het voelt gewoon niet goed en tot nu toe heeft die "intuïtie" altijd gelijk gekregen...

Rachel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door