Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mirjam_dc
Vandaag weer aan het snijden, hakken en porties pakken geweest. Herby was geweest en voor 50 euro heb ik 1,5 vriezer vol. Daar doe ik met 1 borderterrier een week of 10 mee. Dan komen er nog wel wat zaken bij als visolie, groente, eitjes e.d. maar ik vind het echt niet duur (dan vergeet ik maar even dat we vanmiddag in alle haast een nieuwe vriezer erbij moesten kopen omdat onverwachts m'n schoonmoeder geen ruimte meer had  :o :(;D)
Door roefus
mirjam_dc schreef: Vandaag weer aan het snijden, hakken en porties pakken geweest. Herby was geweest en voor 50 euro heb ik 1,5 vriezer vol. Daar doe ik met 1 borderterrier een week of 10 mee. Dan komen er nog wel wat zaken bij als visolie, groente, eitjes e.d. maar ik vind het echt niet duur (dan vergeet ik maar even dat we vanmiddag in alle haast een nieuwe vriezer erbij moesten kopen omdat onverwachts m'n schoonmoeder geen ruimte meer had  :o :(;D)
Tja, die kosten worden vaak vergeten...de vriezers  :D
Door roefus
Ja, mijn grote vrieskast had ik al (dus die tel ik maar even niet mee).
Kocht er onlangs een 205 liter kistje bij voor pakweg 320 euro (weet niet precies).
Maar goed, ik tel in 'jaren afschrijving'. Stel dat-ie het een 8 jaar volhoudt, dan komt het neer op 40 euro per jaar. Da's maar een 0,75 cent per week  :D

Heb wel rekening gehouden met de energie-zuinigheid van het kistje, Ik heb feitelijk geen idee wat een vriezer aan stroom kost, maar dat lijkt me toch ook wel meespelen.
Door mirjam_dc
Inderdaad, over de jaren heen vallen de kosten van de vriezer natuurlijk best mee, een 1 hadden we er sowieso al voor onszelf. De stroomkosten is wel de reden waarom we toch maar besloten hebben er een nieuwe bij te kopen en geen 2e hands (er was ook niets recents te koop op marktplaats bij ons in de buurt momenteel). Hoeveel ze gebruiken weet ik ook niet, maar we kiezen wel bewust voor een A label. Een paar jaar geleden kreeg je daar nog subsidie voor via het electriciteitsbedrijf, maar dat is geloof ik verleden tijd :( Of zou de nobelprijs van Al Gore ze in Den Haag weer op andere gedachten bregen ;D
Door roefus
mirjam_dc schreef: Inderdaad, over de jaren heen vallen de kosten van de vriezer natuurlijk best mee, een 1 hadden we er sowieso al voor onszelf. De stroomkosten is wel de reden waarom we toch maar besloten hebben er een nieuwe bij te kopen en geen 2e hands (er was ook niets recents te koop op marktplaats bij ons in de buurt momenteel). Hoeveel ze gebruiken weet ik ook niet, maar we kiezen wel bewust voor een A label. Een paar jaar geleden kreeg je daar nog subsidie voor via het electriciteitsbedrijf, maar dat is geloof ik verleden tijd :( Of zou de nobelprijs van Al Gore ze in Den Haag weer op andere gedachten bregen ;D
Haha, ben bang van niet  ::) :-X
Viel me op dat de meeste kisten tegenwoordig wel A of AA+ of zoiets waren.
(er was EEN merk bij dat altijd lager scoorde, ben vergeten welk merk).

Maar ik vind het om milieu-redenen wel aardig om wat zuinig met energie om te gaan, en allicht speelt de eigen portemonnee ook mee  ;) En ik zag dat er in het kw-verbruik wel grote verschillen zaten  :o
Door Linneke
Ik heb de barfkosten van Sen (kruising herder 29 kg) ook even nauwkeurig uitgerekend. Ik heb 2 menu's die elke week wisselen, ze eet ongeveer 725 gr. gemiddeld per dag.

Voor de ene week ben ik gemiddel €1,10 per dag kwijt en de andere week gemiddeld €0.90. Voor brok was ik destijds ook €1,10 kwijt per dag (dan heb ik het blikvoer nog niet meergerekend), dus voor mij is het gelijk gebleven of iets minder duur geworden. Ook geef ik nu veel minder tussendoortjes, dus dat scheelt ook.
Door Patries83
aaaaiii pittige,

k voer nu ook nog KVV  maar twijfel over Barf (zie voorstel hoekje) ik heb twee redenen om te twijfelen.

1. k ben vrij huiverig voor alles wat 'herkenbaar' is (hypocriet, hoef je me niet te vertellen, dat weet ik  :D)
2. de kosten

de kosten zal ik even toelichten, dat eerste kan ik me nog wel overheen zetten denk ik als het moet  ;)

k zit in de schuldsanering, nee zat k nog niet toen sam kwam (even meteen voor de duidelijkheid voordat ik de vraag krijg wrom begin je dan aan een hond  ;))
schuldsanering betekend dat ik 80 euro krijg om met mijn hele gezin INCLUsIEF dieren van te leven :)
nou ja gezien papa mama, 2 katten een hond en een konijn, geen makkie, probleem s dus, dat ik een week niet onwijs veel in kan slaan omdat dan simpelweg de rest van t gezin de rest vd week zonder eten zit, en in die zin, misschien stomme redenatie, maar geef k dus nog steeds KVV, dan ben ik oomgereked een eurootje per dag kwijt en dat s per week goed te behappen voor mij, een vd redenen dus wrom ik me hier aan gemeld heb;
hoe k zo voordelig mogelijk kan barfen omdat k da WEL graag wil, sam heeft namelijk nergens om gevraagd  ;)
Door me and my boys
gph, dat is inderdaad super vervelend maar je bent toch harstikke goed bezig!!
Je geeft ze kvv, ik vindt dat 100x beter dan br*kken hoor!
En anders wissel je het toch af, dat doe ik ook.
Een paar dagen kvv en een paar dagen barf.
Je kan relatief goedkoop vlees bij de poelier op de markt halen en misschien kan je met ie. een beetje meebestellen bij herby.
Ik vindt dat je super bezig ben met het geven van kvv.
groetjes ellen
Door Madera
ik heb voor mij betoog vorig jaar eens uitgerekend wat ik kwijt was als ik Luck een merk als Royal Canin zou geven en wat ik aan m kwijt ben als ik m BARF gaf. nu weet ik niet meer de exacte getallen maar ik was in ieder geval met BARF goedkoper uit...
Door bandowoman
Ik gaf mijn hond voorheen altijd Duck, 45,00 euro in de maand
Ik was nu met 'n Barf menu 48,00 euro kwijt voor twee maanden!, Ik haal mijn spullen bij het slachthuis, (Bob Bakker) en bij de pluimveeslachterij du Bois in Blokker
Door Zaniematsu
Kon ik met mijn katten ook maar zo gemakkeijk barfen....  :-\
Nu ben ik ongeveer 8 euro per dág kwijt... 240 euro per maand.....

Lijkt me toch ook om het financiele aspect niet verkeerd om te gaan barfen ipv KVV
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door