Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
Bedankt voor het duimen allemaal :-*

Voorlopig zie ik geen verbetering en daar komt bij dat ik gisteravond een vlo op Ziggy zag lopen en ik had hem te pakken (hij was behoorlijk groot), maar hij is weer ontsnapt en op Ziggy gesprongen. Dus vandaag moet ik haar maar proberen te ontvlooien met een kammetje en Kai ontvlooi ik gewoon met gif.
Werkte het zo dat je moest kammen en de vlooien in heet water moest doen?
Door Femke
Laura2004 schreef: Bedankt voor het duimen allemaal :-*

Voorlopig zie ik geen verbetering en daar komt bij dat ik gisteravond een vlo op Ziggy zag lopen en ik had hem te pakken (hij was behoorlijk groot), maar hij is weer ontsnapt en op Ziggy gesprongen. Dus vandaag moet ik haar maar proberen te ontvlooien met een kammetje en Kai ontvlooi ik gewoon met gif.
Werkte het zo dat je moest kammen en de vlooien in heet water moest doen?
ja maar doe een drupje afwasmiddel in het heet water, want dat breekt de oppervlaktespanning. Anders springt je vlo zo weer weg.
Door Laura2004
Ik ga proberen wat foto's te plaatsen, zodat jullie kunnen zien hoe de bulten er uit zien. Ik laat foto's van gister zien en van vandaag, de foto's zijn niet goed, aangezien ik ze met de webcam heb gemaakt (ik heb geen digitale camera). Ik heb het idee dat de bult veel groter is vandaag. Ziggy is continu aan het bibberen en ze voelt zich nog steeds heel slecht. Ze rent niet en heeft ook geen zin om met kai te spelen. Ik moest donderdag terugkomen van de DA, maar als het er morgen nog steeds zo uitziet ga ik morgen, ik kan dit niet aanzien :(

Dit zijn foto's van gister (ik hoop dat het lukt):

Afbeelding

Afbeelding

Deze zijn van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Op de foto's valt het nog wel mee, maar in het echt schrik je je rot. Iedereen ziet het gelijk en vraagt wat er aan de hand is, die bult is echt reusachtig. Het zit ook naast de slokdarm en luchtpijp en ik ben bang dat ze stikt als ik te lang wacht. Het lijkt er niet op dat ze ademnood heeft, maar het ziet er ontzettend ongemakkelijk uit.
Femke schreef: pfff is het geen abces waar allemaal pus in zit? Het lijkt wel of het vandaag nog groter is dan gisteren..... :-[
De DA dacht niet dat het een abces was. Daar had ze een reden voor, maar ik heb geen idee meer welke. Ik weet wel dat Ziggy nooit een wond heeft gehad daar, dus het lijkt me sterk dat het een abces is.
Heeft de DA ook een biopt genomen?
De dierenarts ging er vanuit dat het een ontsteking was, omdat Ziggy koorts had en omdat ze volgens haar te jong :-\ is om last te hebben van tumoren. Zij heeft Ziggy dus twee spuitjes gegeven, één pijnstiller en koortsremmer en één keer ab en zij wil dat ik het tot donderdag aankijk, als ik dan geen verbetering zie moet ik terugkomen. Ze heeft alleen gevoeld :-\ Dus verder geen biopt oid genomen, achteraf baal ik ervan....
Volgens mij is de bult twee keer zo groot als gisteren :( Ze voelt zich ook overduidelijk flink beroerd. Ze heeft volgens mijn thermometer geen koorts, maar dat had ze gisteren ook niet, maar met de thermometer bij de DA had ze koorts, dus ik ben bang dat mijn thermometer niet echt betrouwbaar is.
[quote="Laura2004"]
De DA dacht niet dat het een abces was. Daar had ze een reden voor, maar ik heb geen idee meer welke. Ik weet wel dat Ziggy nooit een wond heeft gehad daar, dus het lijkt me sterk dat het een abces is.
De dierenarts ging er vanuit dat het een ontsteking was, omdat Ziggy koorts had en omdat ze volgens haar te jong :-\ is om last te hebben van tumoren. Zij heeft Ziggy dus twee spuitjes gegeven, één pijnstiller en koortsremmer en één keer ab en zij wil dat ik het tot donderdag aankijk, als ik dan geen verbetering zie moet ik terugkomen. Ze heeft alleen gevoeld :-\ Dus verder geen biopt oid genomen, achteraf baal ik ervan....
Volgens mij is de bult twee keer zo groot als gisteren :( Ze voelt zich ook overduidelijk flink beroerd. Ze heeft volgens mijn thermometer geen koorts, maar dat had ze gisteren ook niet, maar met de thermometer bij de DA had ze koorts, dus ik ben bang dat mijn thermometer niet echt betrouwbaar is.

[/quote]

ik geloof dat ik vandaag terug zou gaan naar de DA. Als het binnen 2 dagen (morgen dus ) aanzienlijk minder moest zijn, en het is nu een keer zo dik als gisteren dan gaat het gewoon helemaal de verkeerde kant op.....

Ziggy had toch veel zitten krabben daar? Heeft ze daar geen wondje van kunnen krijgen? Of misschien zat ze ook te krabben omdat er onder die huid al wat aan het 'groeien' was!

Sterkte ermee hoor, ik hoop dat ze vinden wat het is  :-* :-* :-* :-* :-*
Femke schreef: ik geloof dat ik vandaag terug zou gaan naar de DA. Als het binnen 2 dagen (morgen dus ) aanzienlijk minder moest zijn, en het is nu een keer zo dik als gisteren dan gaat het gewoon helemaal de verkeerde kant op.....
Mijn gevoel zegt ook dat ik vandaag al terug moet gaan, ik ga in ieder geval even bellen vandaag :-\ Jij vindt de bult ook groter hè. Volgens mij is de bult bijna twee keer zo groot en het zachte bultje in het loshangende vel is ook veel groter, het lijkt wel alsof daar vocht in zit. :-\
Ziggy had toch veel zitten krabben daar? Heeft ze daar geen wondje van kunnen krijgen?

Aangezien Ziggy nogal een zorgekindje is heb ik continu gekeken of haar huid geirriteerd was op de plek waar ze krabte en het rare is dat haar huid juist heel gaaf was de laatste tijd. Ik kijk haar huid iedere dag na op wondjes en irritaties en ze heeft geen wondje gehad op die plek.
Of misschien zat ze ook te krabben omdat er onder die huid al wat aan het 'groeien' was!
Dit is waar ik dus aan dacht. Je hoort toch ook dat honden weleens tegen de plek opspringen waar een tumor aan het groeien is (bij mensen), dus ik dacht dat ze dit misschien ook wel bij zichzelf voelen....
Sterkte ermee hoor, ik hoop dat ze vinden wat het is  :-* :-* :-* :-* :-*
Bedankt :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door