Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Billie
Helpt mij echt heel goed, ik kan niet genoeg lezen wat andere mensen doen. Kopvlees kan ik hier bij de slager niet krijgen en ook geen pens. Ik heb wel prijzen voor pens gevonden...het is goedkoper om ze mee uit eten te nemen naar Gordon Ramsay's restaurant. 
Ook heb ik ergens gelezen om je groentMIX te vriezen, ontdooien en voeren maar dat doe ik niet meer, de lucht was verschrikkelijk en we vonden het ook niet te eten trouwens, bah bah

Gisteren hier uren zitten lezen over vasten, waarom wel en waarom niet ( hoewel ik nooit het nut heb gezien, niet voor mezelf en niet voor m'n honden) besloot Angel (de Sheltie) dat het vastendag was :confused1:
Probleem opgelost.
Door pike
Billie schreef: Ook heb ik ergens gelezen om je groentMIX te vriezen, ontdooien en voeren maar dat doe ik niet meer, de lucht was verschrikkelijk en we vonden het ook niet te eten trouwens, bah bah
??? ??? Hoe heb je die mix dan klaargemaakt  ??? ???
Door K&D
Misschien kun je aan ongemalen rundergehakt komen? Sommige slagers malen zelf nog. En lams/schapenpens? Is daar aan te komen bij jullie?

Ik vries zelf wel verse groentemix in. Gaat prima. (worteltje, spinazie, courgette, broccoli, etc.  en een beetje sardine uit blik voor de smaak ;) )
Door 202Spots
Billie schreef: Die groenteMIX door haar voer was trouwens niet haar reden om te vasten, die lag al in de bin :)
Ik heb nog nooit 'n groentemix ontdooid en weg moeten gooien omdat 't stinkt ???
Dus ben ik wel benieuwd wat je allemaal in de mix gedaan had :-\
Door Billie
GroenteMIX   

Als je groente voor je zelf invriest, moet je het blancheren, toch?
Dus; waarom zou je rauwe (ongeblancheerde groenten) kunnen invriezen??  Ik heb het geprobeert omdat niemand daar een probleem mee had(hoewel ik een commentaar heb gelezen van iemand die het ook vond stinken)
De groenten die ik heb gebruikt waren; wortels, selderij,broccoli, bloemkool en sla. Als ik het haar vers voer, lange tanden maar het gaat.
Sardientjes??  :boo:
Vanavond heeft ze ook haar verse lamsniertjes met gehakt afgewezen :yucky:
Ik geloof dat ze alleen kippenkarkas, lamsbotten, kalkoendrumsticks enzo wil eten, de rest, BAH 
Fruit was nooit een probleem, groente van elk soort, geen probleem, maar nu...wat is er aan de hand?
Door *Marga*
Ik vries alles voor de honden rauw in behalve de sperciebonen daar gaat even de kook over.
Ik heb het nog nooit gehad dat het stonk.
Ik had bietjes,tuinbonen,sla,andijvie,erwten,wortels,sperciebonen,pronkbonen,
en zal nog wel iets zijn maar dat ben ik vergeten.
behalve wortels is alles vers van de volkstuin.

Voor de mensen hoef je niet alles te blancheren, sperciebonen ,pronkbonen kan je ook zo in de vriezer doen.
Door pike
Billie schreef: GroenteMIX 

Als je groente voor je zelf invriest, moet je het blancheren, toch?
Dus; waarom zou je rauwe (ongeblancheerde groenten) kunnen invriezen?? Ik heb het geprobeert omdat niemand daar een probleem mee had(hoewel ik een commentaar heb gelezen van iemand die het ook vond stinken)
De groenten die ik heb gebruikt waren; wortels, selderij,broccoli, bloemkool en sla. Als ik het haar vers voer, lange tanden maar het gaat.
Sardientjes??  :boo:
Vanavond heeft ze ook haar verse lamsniertjes met gehakt afgewezen :yucky:
Ik geloof dat ze alleen kippenkarkas, lamsbotten, kalkoendrumsticks enzo wil eten, de rest, BAH
Fruit was nooit een probleem, groente van elk soort, geen probleem, maar nu...wat is er aan de hand?
Dan neem ik aan dat je de groente niet gepureerd hebt voor je het in de vriezer stopte? Want dan wordt het snot.  :-X
Door pike
Billie schreef: Gepureerd? Is dat niet hetzelfde als in de blender?  Ziet er uit als kots voor het in de vriezer gaat, ruikt als kots als het er uit komt  ;D
Hier ziet het eruit als gepureerde groente en het ruikt ook naar groente en als het uit de vriezer komt ruikt het nog steeds naar groente en ziet er nog precies hetzelfde uit.  Wat heb je er ingedaan dat het zo gaat stinken want ik vind het wel heel erg vreemd....
Door Billie
Ja dat weet ik dan ook niet, maar ik maak het wel gewoon klaar per keer dat ik het nodig heb.  Het ziet er uit als groente voor en na het vriesproces; de luchten die er afkomen zijn verschillend.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door