nelb schreef: Nooit consult betalen? Waar leeft die beste man dan van?Van de andere klanten denk ik zo

Moderator: Lizzy
nelb schreef: Nooit consult betalen? Waar leeft die beste man dan van?Van de andere klanten denk ik zo
de dierenarts heeft het nog nooit gezien ! eerst een kuurtje en 2 injecties (zonder resultaat)Dat werd gegeven zonder dat 't duidelijk was waarvoor het werd gegeven...
mijn hondje heeft vandaag idd een injectie gehad tegen de mijt.Je kan geen injectie geven tegen mijt.....dat moet UITWENDIG op de huid behandeld worden.
202spots schreef: In je eerste berichtje schreef je:Dat werd gegeven zonder dat 't duidelijk was waarvoor het werd gegeven...Ivermectine wordt volgens mij wel eens gespoten bij mijten, het is geen fijn spul, rassen die een MDR1 defect hebben mogen het absoluut niet hebben!
Nu opnieuw:
Je kan geen injectie geven tegen mijt.....dat moet UITWENDIG op de huid behandeld worden.
Heb je gevraagd WAT voor injectie het was?
Is waarschijnlijk net als de eerste 2 injecties alleen tegen de jeuk.Wanneer de oorzaak van de jeuk niet uitwendig word behandeld,dan kan je elke week wel opnieuw spuiten tegen de jeuk gaan geven,maar zo gaat de mijt(of schimmel)niet weg.
Je moet evengoed verder behandelen met de shampo of spul wat je OP de plekken doet.
EN volgende keer aan je DA vragen stellen voordat hij/zij wat in je hond gaat spuiten.
meer op:
"The treatment is relatively simple and consists of either a couple of pyrethrin-based dips spaced a couple of weeks apart, or the application of a topical antiparasite drug like Tresaderm to a localized area such as the ears. Topical or injectable steroids can be administered to the animal for several days to help alleviate any itching."
http://www.peteducation.com/article.cfm ... icleid=774
Ivermectine wordt volgens mij wel eens gespoten bij mijten, het is geen fijn spul, rassen die een MDR1 defect hebben mogen het absoluut niet hebben!Lijkt me idd wel rommel
202spots schreef: In je eerste berichtje schreef je:Dat werd gegeven zonder dat 't duidelijk was waarvoor het werd gegeven...voor ernstige gevallen van mijt/schurft/demodex, etc. wordt inderdaad een injectie met ivermectine gebruikt.
Nu opnieuw:
Je kan geen injectie geven tegen mijt.....dat moet UITWENDIG op de huid behandeld worden.
Heb je gevraagd WAT voor injectie het was?
Is waarschijnlijk net als de eerste 2 injecties alleen tegen de jeuk.Wanneer de oorzaak van de jeuk niet uitwendig word behandeld,dan kan je elke week wel opnieuw spuiten tegen de jeuk gaan geven,maar zo gaat de mijt(of schimmel)niet weg.
Je moet evengoed verder behandelen met de shampo of spul wat je OP de plekken doet.
EN volgende keer aan je DA vragen stellen voordat hij/zij wat in je hond gaat spuiten.
meer op:
"The treatment is relatively simple and consists of either a couple of pyrethrin-based dips spaced a couple of weeks apart, or the application of a topical antiparasite drug like Tresaderm to a localized area such as the ears. Topical or injectable steroids can be administered to the animal for several days to help alleviate any itching."
http://www.peteducation.com/article.cfm ... icleid=774