Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

In je eerste berichtje schreef je:
de dierenarts heeft het nog nooit gezien ! eerst een kuurtje en 2 injecties (zonder resultaat)
Dat werd gegeven zonder dat 't duidelijk was waarvoor het werd gegeven...
Nu opnieuw:
mijn hondje heeft vandaag idd een injectie gehad tegen de mijt.
Je kan geen injectie geven tegen mijt.....dat moet UITWENDIG op de huid behandeld worden.
Heb je gevraagd WAT voor injectie het was?
Is waarschijnlijk net als de eerste 2 injecties alleen tegen de jeuk.Wanneer de oorzaak van de jeuk niet uitwendig word behandeld,dan kan je elke week wel opnieuw spuiten tegen de jeuk gaan geven,maar zo gaat de mijt(of schimmel)niet weg.
Je moet evengoed verder behandelen met de shampo of spul wat je OP de plekken doet.
EN volgende keer aan je DA vragen stellen voordat hij/zij wat in je hond gaat spuiten.

meer op:
"The treatment is relatively simple and consists of either a couple of pyrethrin-based dips spaced a couple of weeks apart, or the application of a topical antiparasite drug like Tresaderm to a localized area such as the ears. Topical or injectable steroids can be administered to the animal for several days to help alleviate any itching."
http://www.peteducation.com/article.cfm ... icleid=774
Laatst gewijzigd door mahuni op do 06 sep 2007, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
202spots schreef: In je eerste berichtje schreef je:Dat werd gegeven zonder dat 't duidelijk was waarvoor het werd gegeven...
Nu opnieuw:
Je kan geen injectie geven tegen mijt.....dat moet UITWENDIG op de huid behandeld worden.
Is waarschijnlijk net als de eerste 2 injecties alleen tegen de jeuk.Wanneer de oorzaak van de jeuk niet uitwendig word behandeld,dan kan je elke week wel opnieuw spuiten tegen de jeuk gaan geven,maar zo gaat de mijt(of schimmel)niet weg.
Je moet evengoed verder behandelen met de shampo of spul wat je OP de plekken doet.
EN volgende keer aan je DA vragen stellen voordat hij/zij wat in je hond gaat spuiten.

meer op:
"The treatment is relatively simple and consists of either a couple of pyrethrin-based dips spaced a couple of weeks apart, or the application of a topical antiparasite drug like Tresaderm to a localized area such as the ears. Topical or injectable steroids can be administered to the animal for several days to help alleviate any itching."
Ivermectine wordt volgens mij wel eens gespoten bij mijten, het is geen fijn spul, rassen die een MDR1 defect hebben mogen het absoluut niet hebben!
Ivermectine wordt volgens mij wel eens gespoten bij mijten, het is geen fijn spul, rassen die een MDR1 defect hebben mogen het absoluut niet hebben!
Lijkt me idd wel rommel :-\

Ivermectine
Ivermectine is een anti-parasitair diergeneeskundig geneesmiddel dat werkzaam is tegen de meeste darmwormen (niet tegen lintwormen), parasitaire mijten en luizen. Het wordt alleen toegepast bij paarden en herkauwers.
Sommige hondenrassen zijn overmatig gevoelig voor ivermectine. Naast de gewone gevoeligheid die alle honden kennen, leidt al kleine inname van ivermectine door collie-achtige honden (zoals de border collie, en schotse collie) tot verlamming, coma en zelfs de dood.

Het product is een chemisch derivaat van avermectine dat geïsoleerd werd uit Streptomyces avermitilis en dat het parasitair zenuwstelsel aantast.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ivermectine
Mag ik uit dit alles concluderen dat: Het is een lieve dierenarts, De dierenarts spuit maar iets zonder een oorzaak te weten en (vermoedelijk) het consult verrekend met al die onnodige injecties.
Met andere woorden, deze man verdient zijn geld met lief zijn en spuiten geven.

Sorry, maar het hele verhaal van deze dierenarts en de oranje stippen en jeuk van de hond, levert niets op dan alleen maar injecties en geen gedegen onderzoek.
Allemaal erg vreemd. :-\
ja dat krijgt het hondje idd.:( dat was ook verteld door nog wel een homeopatische arts die ik gebeld had ... morgen de 2de injectie is de bedoeling:( nou weet ik het ook niet meer.......het word wel minder erg en ze is nog steeds super fit, ik zal morgen weer proberen het goed uitgelegd te krijgen van de dierenarts. jeetje.....
ik denk ook dat die injectie met ivermectine wel moest omdat het boven haar neusje zit en ze dus de shampoo er af likt:( en zo het zelf verspreid ik zal echt nog een keer vragen voor iets uitwendigs , misschien erbij  dus , wel iedereen bedankt voor het meedenken, en ik laat weten hoe het gaat
Door Decibels
202spots schreef: In je eerste berichtje schreef je:Dat werd gegeven zonder dat 't duidelijk was waarvoor het werd gegeven...
Nu opnieuw:

meer op:
voor ernstige gevallen van mijt/schurft/demodex, etc. wordt inderdaad een injectie met ivermectine gebruikt.
mijn allerliefste galawezentje is weer helemaal beter. het was idd mijt!!ik ben heel blij dat ik deze site heb gevonden , want anders had er misschien duur leishmania onderzoek gedaan enzo , nu is het opgelost!!!hardstikke bedankt!!! voor het meedenken en zoeken naar wat het was en de oplossing!!!
Door dorinekok
sorry dat ik dit onderwerp pas zo laat zag sanders had ik je ook wel kunnen vertellen dat het mijt is. Inderdaad een beetje raar dat die dierenarts dat niet meteen zag.
succes ermee en succes met je zoektocht op dit forum
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door