Daar komt natuurlijk nog de gepureerde biologische groente overheen. De volgende keer zdat ik dat maak zal ik dat ook eens berekenen

Moderator: Lizzy
Dian schreef: Voor Rakker had ik op het laatst brokken 14 kg voor € 64 (hypoallergene brok van RC, was trouwens het enige wat ie nog redelijk vrat), dus ruim € 4,50 per kg. Daar kom ik nu gemiddeld niet op, ik weet het niet precies, maar gok op zo'n € 2,50 gemiddeldDie vergelijking gaat mank vrees ik. Je zult toch de dagprijs moeten vergelijken, want van brokken at Rakker vast een ander gewicht per dag dan van barf. Ter illustratie:![]()
pike schreef: Die vergelijking gaat mank vrees ik. Je zult toch de dagprijs moeten vergelijken, want van brokken at Rakker vast een ander gewicht per dag dan van barf. Ter illustratie:Nee hoor, Rakker zat met brok op het zelfde aantal grammen als met Barf
Pike at 280 gram aan brokken, nu 600 gram aan barf per dag.
De brok kostte me per dag zo'n 1,90 (inclusief wat te kauwen voor zijn kiezen wat niet echt hielp)
Nu eet hij voor gemiddeld 1,05 per dag, soms iets minder soms iets meer, en zeer gevarieerd. En voor zijn kiezen hoeft hij niets extra meer, die zijn mooi schoon en wit geworden.
pike schreef: Die vergelijking gaat mank vrees ik. Je zult toch de dagprijs moeten vergelijken, want van brokken at Rakker vast een ander gewicht per dag dan van barf. Ter illustratie:
Pike at 280 gram aan brokken, nu 600 gram aan barf per dag.
Dian schreef: Nee hoor, Rakker zat met brok op het zelfde aantal grammen als met BarfTjonge, ik wou dat ik dat had 8), dan was barfen pas echt spotgoedkoopMisschien raar, maar wel waar
![]()
pallas schreef:Pike was op dieetbrokken ook altijd veels te mager. Maar meer dan die 280 gram kreeg ik er écht niet in! Overigens was dat al veel meer dan de aanbevolen hoeveelheid. Ik heb een keer meegemaakt dat hij 140 gram uittufte (hij kreeg 2x per dag). Ik was met stomheid geslagen. Het waren nog steeds dezelfde brokjes (hij kauwde ze dus niet), alleen 5x zo groot geworden. Het was een gigantische berg. Niet zo gek dat hij niet meer wou eten!
Nou de vergelijking gaat bij mij dus de andere kant op.
Didot at van zijn dieet brokken bijna een kiloper dag en hij was brood mager!
Nu is hij mooi op gewicht en eet ong. 800gram barf per dag.
Nox eet ong. hetzelfde aan tal grammen.
Met brok kocht ik idd ook wel lekkere kluif dingetjes erbij; nu kluiven ze elke dag lekker als ze eten krijgen.
Tinker schreef: De situatie is hier wat veranderd,want er is een Cavje bijgekomen.Ik heb een poosje geleden een paar weken brok gevoerd en dat was toch voordeliger dan kvv.Kvv schat.....het ging hier over barf
Brok 15 kilo voor € 59,50
*De Cavaliers aten hier 60 gram per hond van.
*Dat komt op € 0,71 per dag voor 3 Cavjes.
Carnibest kost € 3,05 per kilo.9goedkoopste smaak)
*We voeren 1 pond per dag verdeeld over 3 Cavjes.
*Dat komt op € 1,52 per dag.
Per maand brok=€ 21,30
Per maand CB=€ 45,60
Verschil=€ 24,30 goedkoper aan brokken dan aan kvv.
Conclusie is dat kvv dus twee maal zo duur is dan brokken.
-Nu weet ik dat het in andere gevallen goedkoper kan door groot in te kopen enz.Maar bovenstaande bedragen gelden wel in ons geval.
Tinker schreef:Conclusie moet dus zijn: Carnibest is voor jou twee maal zo duur als het merk brokken dat je voert.
Per maand brok=€ 21,30
Per maand CB=€ 45,60
Verschil=€ 24,30 goedkoper aan brokken dan aan kvv.
Conclusie is dat kvv dus twee maal zo duur is dan brokken.
-Nu weet ik dat het in andere gevallen goedkoper kan door groot in te kopen enz.Maar bovenstaande bedragen gelden wel in ons geval.
~Joke~ schreef: Zo goedkoop als de meesten hier barfen lukt mij ook niet hoor. Als ik bij Herby het goedkoopste wild koop is dat toch altijd nog 2.75 per kg. Ik voer vanwege dieet geen rund en kip. Daardoor valt de relatief goedkope kip ook af. Wel lam, geit en paard en eend en konijn.Kip haalt idd je gemiddelde kiloprijs omlaag. In het begin, toen ik nog geen adressen wist, voerde ik ook de helft van de week kippebot. Nu krijgen ze nog maar een of hooguit 2x per week kip. Orgaanvlees is ook nooit duur en trekt ook de gemiddelde prijs omlaag. Bij mij ligt de gemiddelde kiloprijs zo rond de 2 euro. Ze eten samen ruim 9 ons aan vlees per dag. Dus gemiddeld per hond nog geen euro. Groente erbij, even boven de euro. Maar het wisselt wel, want ik heb nu weer sardientjes gekocht, geen goedkoop adres voor, dus dat maakt het weer wat duurder. De vis is op dit moment het duurste ingrediënt. Misschien krijg ik ze ooit weer aan de zalmkop/graat die kostte een prikkie.
Ik ga uit van zo'n 3 euro vlees per kg dat kan iets minder maar ook iets meer zijn. Spike eet bv wilde eend en wild konijn erbij.
Ik maak gebruik van gemalen haaskarkassen als calciumbron die zijn 2 euro de kg.
Het valt me op dat mijn drie van 7, 7 en 9 kg relatief veel eten vergeleken bij andere kleine rassen hier; nl bijna 800gr met z'n 3-en per dag