Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ronja
Ja joh, vervelend. Dat andere middel dat je noemt, wat er een paar weken over doet om werkzaam te zijn, is dat een antidepressivum? Ik ben daar benieuwd naar. mijn ervaring met mensen is dat valium sloom maakt en soms wat angstig, omdat je je spieren niet meer zo onder controle hebt.
Met een antidepressivum is het voor sommige mensen net thuiskomen; eindelijk af van een hoop overdreven prikkels en oorlog in je hoofd. Hoe dat bij honden zit weet ik echt niet, maar wie weet is het een goede optie als dit niet echt wil en je hond sloom en angstig wordt!  :-*
Sterkte en succes!
Door Lizzy
Ronja schreef: Ja joh, vervelend. Dat andere middel dat je noemt, wat er een paar weken over doet om werkzaam te zijn, is dat een antidepressivum? Ik ben daar benieuwd naar. mijn ervaring met mensen is dat valium sloom maakt en soms wat angstig, omdat je je spieren niet meer zo onder controle hebt.
Met een antidepressivum is het voor sommige mensen net thuiskomen; eindelijk af van een hoop overdreven prikkels en oorlog in je hoofd. Hoe dat bij honden zit weet ik echt niet, maar wie weet is het een goede optie als dit niet echt wil en je hond sloom en angstig wordt!  :-*
Sterkte en succes!
Ja, die andere middelen zijn een antidepressivum. Over valium heb ik gelezen en van mijn DA gehoord dat angstgevoelens verminderen en niet toenemen (zie ook bijv. http://www.dierenartsenpraktijkbeilen.nl/vuurwerk.php). Het maakt ook niet gevoeliger voor geluid.
Wat rot voor je Lizzy en ik hoop dat het zal helpen.... Mijn Senna kreeg ook valium als ze een te lange epilepsieaanval had en wat ik van valium weet is dat het door honden erg snel wordt afgebroken. Zelfs de pilletjes en je moet dus zeer regelmatig bijgeven wil het blijven werken. Verder reageren veel honden er niet goed op en worden juist hyper in plaats van rustig. Dit had Senna ook. Ik liep soms 's nachts uren met haar buiten omdat ze geen rust had.... Ik hoop dat het bij jou Pinkel wel helpt, maar ik wil je alleen even wijzen op de mogelijke nadelen.

Sterkte  :bigarmhug:

Fieke
Door Borke
Ik ben heel benieuwd. Ik weet niet of er op dit gebied veel verschil zit tussen honden en katten?
Onze 2 katten die valium gekregen hebben reageerden daar prima op, het enige nadeel was dat ze er meer eetlust van kregen. Bij die katten ging het er om om de cirkel van vechtpartijen tot bloedens toe te doorbreken. Onvoorstelbaar hoe 2 katten die dikke maatjes waren, elkaar bevechten tot bloedens toe en door een tijdje valium en separatie met langzaam opgebouwde ontmoetingen met bench etc weer dikke maatjes werden en gebleven zijn.
Door Hanny
Ach Lizzy, ik kan me  zo voorstellen, dat ze helemaal moe uit haar ogen kijkt. Moe van zichzelf en niet kunnen stoppen, wat naar voor allemaal.
Wat zou het heerlijk zijn, als er wat zou verbeteren.
Vanochtend toen ik hier heerlijk fietste, dacht ik ineens, dat verslaving aan een pilletje bij honden niet optreed . Ja, op tijd je lekkertje, maar niet meer dan dat.
Mijn vraag, die ik over de Bach bloesem wilde stellen, heb ik ook al beantwoord gezien. Jammer, dat dat nog niet voldoende heeft kunnen doen.
Misschien een idiote vraag, maar is er niet een adres, waar ze eens een paar dagen liefdevol kan worden "opgenomen" Dat zou jullie even wat adem geven. Zoiets als ouders, die hun kind soms in een logeerhuis laten logeren om even zelf een pauze te hebben.
Nu je met de medicatie bent begonnen is dat natuurlijk geen geschikt moment. Misschien is het ook wel helemaal onmogelijk, dat ze eens bij iemand anders is.
Het is zo maar een idee hoor, maar het schoot door mijn hoofd, het zou voor jullie zelf misschien wel aangenaam zijn. Als ze erger terug zou komen, dan natuurlijk niet.
Ik hoop, dat het wat verbetert,

Hanny
Door Lizzy
Nou, vooralsnog merk ik dus 0 verschil.... Ze is vandaag net zo hyper als altijd. We kijken het dit weekend aan, maar anders gaan we maandag andere medicijnen halen.

Pinkel ergens anders plaatsen (voor een paar dagen) is helaas geen optie. Ze wordt pikaal hysterisch als ze bij een ander moet blijven. Ze kan af en toe wel een paar uurtjes bij de buren, maar daar gaat ze dan ook een paar uur in de gang zitten. Bovendien (ja, het klinkt lullig, ik geef het toe), maar wie wil je met zo'n hondje "opschepen"? Niemand dus.... Want wat ook zo "fijn" is, is dat ze geen tel rustig ergens gaat liggen (op gisterenavond na, maar dan is ze overdag ook compleet uitgewoond door ons). Ze blijft ijsberen. En daarnaast bijt ze iedereen die als eerste ergens binnen komt. Niet echt een model-logee dus ;D
Door Lizzy
Erna schreef: Misschien even na overleg met de da de dosering verhogen Liz? Wij mochten dat bij Joris ook doen.
Ja, dat ga ik inderdaad morgen proberen.

Trouwens, vandaag viel er een ander kwartje bij ons. Gisteren hadden we een gesprek met Monique. En zij vertelde ons dat je vaak verergering van klachten ziet wanneer zintuigen door ouderdom afnemen.

Nou liepen we vandaag in het bos en zei ik tegen Leo "je weet hoe ik altijd geroepen heb dat Pinkel eenzijdig doof is he?". Ik denk dus dat haar andere oor minder begint te worden waardoor ze nu op geluiden reageert waarvan ze denkt dat ze die hoort. En op bekende geluiden (zoals de trap op en aflopen, waar ze vroeger nooit op reageerde) gaat reageren omdat ze iets hoort maar het niet meer kan plaatsen.

Ik ga dus een afspraak maken met Nico/Maarten voor een doofheids-onderzoek. Erna, doet Nico volwassen honden zonder sedatie gehoortesten?
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 24 aug 2007, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Joss
Tjee het blijft echt "kokkerellen" he? Het kunnen ook zo veel oorzaken zijn. Wellicht dat haar "ouderdom" er idd voor zorgt dat het gedrag verergerd is.

Ik ben benieuwd wat er uit dat onderzoekje komt.
Door Erna
Lizzy schreef: Ik ga dus een afspraak maken met Nico/Maarten voor een doofheids-onderzoek. Erna, doet Nico volwassen honden zonder sedatie gehoortesten?
Als ze het toelaten wel. De meeste volwassen honden zijn te beweeglijk om zonder sedatie te testen. Luigi is zonder sedatie getest bij Maarten Kappen en dat ging heel erg goed.
Omdat je toch niet voor een officieel onderzoek komt zullen beide da's niet moeilijk doen over de sedatie volgens mij.
Vandaag kwamen Liz en ik erachter dat het alweer 7 jaar geleden is dat ik bij hun was voor een gedragsconsult bij Pinkel. Voor mijn opleiding toen nog een heel interessante casus (ik heb hem er even bijgepakt) - 1 juli 2002: hyperactiviteit, neurotisch/stereotiepe gedrag (staartjagen en ijsberen), enorm aanslaan bij de deurbel en nog wat dingen... Toen waren jullie al bezig met Bachbloesems. Ik adviseerde toen Clomicalm maar Lizzy wilde daar niet aan. Toen snapte ik dat niet goed maar inmiddels ken ik Lizzy wat langer en snap het nu wel. Toch vind ik het - net als de meesten hier - een hele prestatie dat jullie het zolang uitgehouden hebben: Pinkel had geen betere bazen kunnen treffen; de meesten waren allang afgehaakt denk ik. Dat Pinkel nu aan de antidepressiva gaat vind ik een logische keuze en een goede stap. Het is de laatste optie; alle andere mogelijkheden zijn al de revue gepasseerd. Jullie hebben een enorme lange adem..... :-*
Door Lizzy
Rovanna schreef: Vandaag kwamen Liz en ik erachter dat het alweer 7 jaar geleden is dat ik bij hun was voor een gedragsconsult bij Pinkel. Voor mijn opleiding toen nog een heel interessante casus (ik heb hem er even bijgepakt) - 1 juli 2002: hyperactiviteit, neurotisch/stereotiepe gedrag (staartjagen en ijsberen), enorm aanslaan bij de deurbel en nog wat dingen... Toen waren jullie al bezig met Bachbloesems. Ik adviseerde toen Clomicalm maar Lizzy wilde daar niet aan. Toen snapte ik dat niet goed maar inmiddels ken ik Lizzy wat langer en snap het nu wel. Toch vind ik het - net als de meesten hier - een hele prestatie dat jullie het zolang uitgehouden hebben: Pinkel had geen betere bazen kunnen treffen; de meesten waren allang afgehaakt denk ik. Dat Pinkel nu aan de antidepressiva gaat vind ik een logische keuze en een goede stap. Het is de laatste optie; alle andere mogelijkheden zijn al de revue gepasseerd. Jullie hebben een enorme lange adem..... :-*
Da's inderdaad (zoals jij al dacht) 'nog maar' maar 5 jaar geleden! We hebben Pinkel trouwens sinds begin 2001, dus dat is 6,5 jaar. En ik kan het me nog als de dag van gisteren herinneren, dat ze bij ons kwam.... En ik kan me ook ons consult nog zooo goed herinneren Mo! Ik weet nog dat je vroeg "wat voer je je hond?" en dat je bijna van de bank kieperde toen ik zei "rauwe vleesbotten, vlees, orgaanvlees en groente" ;D

Maar goed, ik heb sinds die tijd onwijs veel van je geleerd en veel aan je steun gehad. En nu moeten we dan toch inderdaad over op pillen die jij 5 jaar geleden al voorschreef :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door