Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bas rouge
Nitus schreef: Jaha, Fedor is echt stukken zwaarder, haha... Fedor lijkt misschien wel zwaar, maar weegt maar 36 kilo ;).
Denk dat je niet zo erg bang hoef te zijn. Rob is gewoon een beetje dom geweest om met hele harde windvlagen te gaan frisbeeën, de wind sloeg eronder en de frisbee bleef te hoog in de lucht te hangen. Als het goed is leer je eerst goed te gooien ;). Maar het blijft natuurlijk wel een risicovolle sport, dus altijd goed opletten wat je doet.

Nah, dat had ik nou niet gedacht. Ik dacht echt dat ODH's een stuk forser en zwaarder waren dan AHH's.
Ik houd Rein goed in de smiezen en moet idd. eerst leren gooien  ;)

Jullie nogmaals veel beterschap met 'm. Is vast niet simpel om zo'n lange adem te hebben in rust houden.
Door Pauline
Jemig A-M, ik lees het nu pas..... :o :o :o

Heel veel sterkte voor Fedor en een dikke knuffel voor jullie! :-* :-* :-* :-*
Door Nitus
Excuses dat ik zo laat reageer maar we zijn erg druk met onze patiënt en Gitte wil ook wel eens aandacht. Alle knuffels zijn doorgegeven! Dankjulliewel :-*.

Met Fedor gaat het goed, met de baasjes iets minder ::) (reden: slaapgebrek :P), maar dat komt ook wel weer goed. 't Is hier een enorme chaos in huis want we kunnen Fedor niet lang alleen laten, dan gaat ie aan de wond zitten (het verband zit niet over de hele wond). Rob moet elke ochtend naar z'n werk bellen of hij de volgende dag ook nog vrij kan zijn. Op deze manier kunnen we fijn in ploegen werken. De krammetjes mogen er volgende week dinsdag uit, da's nog ehh....  7 nachtjes niet slapen :P ;). Morgen gaat het verband er helemaal af. De wond ziet er heel mooi rustig uit en hopelijk houden we dat zo. Fedor kreeg naast de previcox ook een morfine-achtige pijnstiller waar we nu gelukkig mee mogen stoppen want hij werd hier nogal hyper van...
Nu nog verzinnen hoe we zijn poot voor de nacht inpakken, gisteravond had hij deze pyjama aan (klik op foto voor vergroting):

Afbeelding

Maar die bleek op onverklaarbare wijze uit te zijn gegaan in de loop van de nacht ???. Ben maar even strakkere legging en maillot gaan halen, kijken of we daar nog iets van kunnen maken. Als iemand nog heldere ideeën heeft, schroom dan niet.... ;).

Hier nog een foto van Fedor toen ik vroeg of hij misschien nog zin had om te gaan frisbeeën, ja dus ;):

Afbeelding

Met dit verband stond meneer gisteravond een minuten lang te plassen. Hij stond toen op z'n gebroken poot :o.... Nu maar hopen dat het morgen zonder verband ook zo goed gaat.
Door Ine
Nitus schreef:
Hier nog een foto van Fedor toen ik vroeg of hij misschien nog zin had om te gaan frisbeeën, ja dus ;):

Afbeelding

Met dit verband stond meneer gisteravond een minuten lang te plassen. Hij stond toen op z'n gebroken poot :o.... Nu maar hopen dat het morgen zonder verband ook zo goed gaat.
Oooooooooohw, dat lieve koppie :-* :-* :-*
Succes straks zonder verband! Ik hoop echt, dat dat helemaal goed gaat! :-*
Door Decibels
sorry dat ik nu pas reageer...was druk met andere dingen dan het forum...beterschap met Fedor...!
Door Sanyo
Allereerst beterschap voor Fedor, hopelijk gaat de genezing voorspoedig. :-*

Als hij aan het verband wil zitten, is het dan een idee om hem een kraag om te doen als hij alleen is?
Dan kan hij er tenminste niet bijkomen.
Moet hij natuurlijk niet panisch worden van dat ding.
Ik moet zeggen dat het hier altijd wel goed werkt, alleen houd ik er zelf zulke blauwe schenen aan over!
Door Lizzy
Allemachtig, ik lees dit nu pas :o :o :o. Wat een breuken joh!!! Ik heb helaas geen ludieke ideeen maar ik vraag het ook wel even aan Leo. Die is soms heel handig in dit soort dingen. In ieder geval wens ik je veel sterkte en heel veel knuffels voor Fedor!
Door Decibels
Sanyo schreef: Allereerst beterschap voor Fedor, hopelijk gaat de genezing voorspoedig. :-*

Als hij aan het verband wil zitten, is het dan een idee om hem een kraag om te doen als hij alleen is?
Dan kan hij er tenminste niet bijkomen.
Moet hij natuurlijk niet panisch worden van dat ding.
Ik moet zeggen dat het hier altijd wel goed werkt, alleen houd ik er zelf zulke blauwe schenen aan over!
Ik gebruik al jaren een mooncollar. Is een soort 'zwembandje' wat om de nek gaat. Ideale dingen en veel diervriendelijker dan een kap. Wel duur, maar ze gaan tig-jaren mee.
Door Minna
Ach arme fedor...in z'n pyjama! En arme jullie met het slaapgebrek...maar wel goed dat het lijkt goed te genezen en dat hij toch wel wil frisbee-en...wat heeft die dan een mooi koppie! :D
Door Jolly
je wordt vanzelf heel vindingrijk als je hond telkens "de bescherming" eraf haalt.

knuffel voor meneertje 't beertje
Door Nitus
Dank voor het meedenken en de beterschapswensen :-*.

Fedor en een kap zijn niet compatible, hij raakt dan echt in paniek, zelfs met een doorzichtige kap. Ik heb een mooncollar in huis, de maat die speciaal bestemd is voor herders... die vind ie prima want dan kan ie er nog gewoon bij ::) :P, dus ook geen succes.
Heb nu een verbeterde pyjama, een legging van de Zeeman die ik door de midden heb geknipt, dan houd je 2 benen over (heb nu dus 2 pyjama's  8)). Het been knip ik op de zij- en binnenbeennaad van boven tot ongeveer (mensen)kniehoogte in en klaar is kees! De losse flappen kan ik op zijn rug op taille hoogte aan elkaar knopen. Gaat prima tot nog toe!

Morgen gaan we voor de zekerheid nog wel een keer naar Wilhelminaoord (enkele reis ruim 100 km) want ik vertrouw het toch niet helemaal. De DA had gezegd dat er vanaf de operatie alleen nog maar vooruitgang te zien zou moeten zijn, maar ik zie dat Fedor z'n poot nu iets minder gebruikt als in het begin. Verder ligt ie de hele dag enorm te hijgen, ziet eruit als stress. Weet alleen niet of het stress van het hele gebeuren is of stress vanwege pijn. Wil zo vlak voor het weekend wel zekerheid, en wil zeker niet dat hij pijn heeft. 't arme beest heeft al genoeg doorstaan :'(.
Door margreet
Ach meissie wat een ellende weer,heel veel sterkte en knuffels voor jullie allemaal hoor,want voor de baasjes valt het ook niet mee :'( :-* :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door