Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Moos
Joke Miedema schreef: Toch zou ik een krampaanval als bij Border Terriers voorkomt ook niet uitsluiten. Het zijn niet alleen Border Terriers die hier last van hebben: Chinooks, Labradors, kruisingen ect vertonen soortgelijke aanvallen. Het lijkt idd of de honden vreselijke pijn hebben. Spike staat helemaal stijfuit, een andere hond staat met een bolle rug alsof hij vreselijke buikpijn heeft. Honden kunnen niet praten maar we hebben het vermoeden dat ze veel pijn hebben bij zo'n aanval.
Van de filmpjes op de site herken ik niet echt wat Moos tijdens zo'n 'aanval' heeft ;)
Maar ik hou hem in mijn achterhoofd!
Door Moos
Joke Miedema schreef: Nee klopt, Spike heeft zware epileptiforme krampaanvallen
Hier staan filmpjes met andere lichtere aanvallen
http://www.youtube.com/results?search_q ... rch=Search
Dank je wel voor de link ;)

Ik herken hier ook Moos niet direct in, maar herken wel het krampen terwijl hij dus wel nog helemaal bij is inderdaad...

Heel erg bedankt voor het meedenken, en ik hou dit ook zeker in mijn achterhoofd!
Door Nitus
Ik vind de filmpjes van Moos ook erg lijken op een hond die zich niet lekker voelt. Gitte kan soms ook erg gaan trillen als ze misselijk is en eigenlijk moet overgeven. Het 2 filmpje lijkt daar precies op, alleen laat Gitte het niet bij een boer ::)...
't Is wel raar natuurlijk dat hij het elke keer na zware inspanning krijgt. Dat idee van een dagboek vind ik wel een goed idee.

Zit net te denken... kan het ook niet zo zijn dat ie misschien erge honger heeft na zware inspanning? Ikzelf wordt altijd misselijk van een lege maag...  :-\
Door Moos
Nitus schreef: Ik vind de filmpjes van Moos ook erg lijken op een hond die zich niet lekker voelt. Gitte kan soms ook erg gaan trillen als ze misselijk is en eigenlijk moet overgeven. Het 2 filmpje lijkt daar precies op, alleen laat Gitte het niet bij een boer ::)...
't Is wel raar natuurlijk dat hij het elke keer na zware inspanning krijgt. Dat idee van een dagboek vind ik wel een goed idee.

Zit net te denken... kan het ook niet zo zijn dat ie misschien erge honger heeft na zware inspanning? Ikzelf wordt altijd misselijk van een lege maag...  :-\
Heb ik ook al aan zitten denken inderdaad...het was alle keren wel nadat hij al een tijdje niks meer gegeten had, nooit vlak na het eten. Het lastige is dat Moos maar 125 gram Rodi op een dag mag hebben, en als ik het zou gaan verdelen over 3 of 4 keer per dag dan heeft hij een theelepel per keer...
Door Nitus
Moos schreef: Heb ik ook al aan zitten denken inderdaad...het was alle keren wel nadat hij al een tijdje niks meer gegeten had, nooit vlak na het eten. Het lastige is dat Moos maar 125 gram Rodi op een dag mag hebben, en als ik het zou gaan verdelen over 3 of 4 keer per dag dan heeft hij een theelepel per keer...
Tja, lastig hoor. Misschien kun je als je weet dat het programma van een bepaalde dag wat zwaarder is de etenstijden of hoeveelheden wat aan passen? Maar misschien maakt dat ook helemaal niets uit...  :-\
Door Moos
Nitus schreef: Tja, lastig hoor. Misschien kun je als je weet dat het programma van een bepaalde dag wat zwaarder is de etenstijden of hoeveelheden wat aan passen? Maar misschien maakt dat ook helemaal niets uit...  :-\
Het lastige is ook dat zijn etenstijden al nauwkeurig zijn aangepast op galspugen 's nachts...Hij moet vlak voor het naar bed gaan minstens 75 gram Rodi hebben anders wordt hij midden in de nacht misselijk wakker en wil spugen. Soms komt er dan niks, soms gal.
Zijn etenstijden zijn dus al flink aangepast daar weer op..
Door ~Joke~
Vanacht kreeg ik een ingeving  ;) In Rodi zit toch granen? Als ik jou was zou ik eerst eens overstappen op een 100% graanvrij kvk zoals Energique nr 4, Carnibest oid. Ook even geen rund. Dan zien of dit verbetering geeft. Het kan heel goed zijn dat je met een gluten intolerantie te maken hebt.
Door Moos
Joke Miedema schreef: Vanacht kreeg ik een ingeving  ;) In Rodi zit toch granen? Als ik jou was zou ik eerst eens overstappen op een 100% graanvrij kvk zoals Energique nr 4, Carnibest oid. Ook even geen rund. Dan zien of dit verbetering geeft. Het kan heel goed zijn dat je met een gluten intolerantie te maken hebt.
Carnibest kan geregeld worden. Ga ik doen!
Door Moos
Een kleine update; volgende week dinsdag hebben we een afspraak bij de neuroloog. Het zal zo'n uur en drie kwartier rijden zijn vanaf hier, maar hopenlijk 'hebben we dan ook wat'.
Nadat ik deze filmpjes gemaakt had heeft Moos nog een keer zo'n soort 'aanval' gehad. Dit keer weer midden in het bos na 1.5 uur wandelen. Alles bij elkaar duurde het wel zo'n 30-45 min deze keer denk ik.
Wat heel sneu was om te zien was dat hij volledig verkrampt was, zijn rug, nek, en poten, maar toch besloot dat hij naar zijn allerfavorietste hondenbaasje toe moest. Het was meer kruipen wat hij deed, maar hij ging er naartoe... :'(
Ook vond hij dat hij ook per se een kwartje frolic moest hebben en heeft dit stijf als een plank opgegeten; niet helemaal van harte, maar eten zou hij, vond hij zelf.

Daarnaast ben ik al een jaar met hem bezig met bij vlagen manken met de voorpoten, een heel weekend niet hebben kunnen lopen, soms struikelen buiten (gisteren 'miste' hij de stoeprand weer eens) en de laatste weken krast hij ook tijdens het wandelen erg met zijn nagels over de grond.
Er zijn ook dagen, weken dat hij eigenlijk gewoon helemaal Moosie is, ook buiten, dat je eigenlijk niks aan hem merkt verder , en dan weer periodes dat hij zich terugtrekt, en als een oude man meewandelt. Ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik achterom kijk tijdens een lange wandeling met de vraag "gaat het nog Moosie".
Echter als je hem echt aanspoort dan rent hij dan ook wel weer.

En nou ja, nu moet er maar eens heel grondig naar gekeken worden. Met die krampaanvallen erbij kunnen we zo ook niet door blijven gaan. :-\
Laatst gewijzigd door Moos op di 18 sep 2007, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
ik denk niet dat je er op dit moment wat aan hebt, omdat je al een afspraak hebt bij de neuroloog, maar als die niets kan vinden zou je kunnen overwegen om naar een osteopaat te gaan. Zij kunnen erg veel zinnigs zeggen over zowel spieren, botten, gewrichten als organen.

Verder wens ik je heel veel sterkte  :-* :-* :-* :-* :-* :-*
Door Moos
Femke schreef: ik denk niet dat je er op dit moment wat aan hebt, omdat je al een afspraak hebt bij de neuroloog, maar als die niets kan vinden zou je kunnen overwegen om naar een osteopaat te gaan. Zij kunnen erg veel zinnigs zeggen over zowel spieren, botten, gewrichten als organen.

Verder wens ik je heel veel sterkte  :-* :-* :-* :-* :-* :-*
Ja, die hou ik inderdaad ook in mijn achterhoofd. Bedankt ;)

Eergisteren krijsde hij het ook nog uit toen ik bij zijn nek kamde; geen klit niks, maar Moos slaakte een ijzige krijs. Maar als ik nu op zijn nek/schouders loop te duwen merk ik weinig. Hij gaat dan wel wat smakken en tongelen, maar de vraag is dan, is dat omdat er toch iets pijn doet of omdat hij nerveus wordt van mijn 'gevroet'.
Hij vindt het wel duidelijk heel naar als je aan zijn linkervoorpoot komt; trekt die ook meteen weg en krampt tegen. Maar aan de poot zelf geeft hij helemaal geen pijn aan.
Vandaag bij het kammen was hij helemaal over de zeik (hij kwam daarna helemaal onderdanig mijn mondhoeken likken, de ziel....); het lijkt dan toch alsof hij dat heel onprettig vindt. En Moos is nooit een lastig te kammen hondje geweest.

Maar ja, voorderest als je hem zo ziet, als momentopname,  zou je niet denken 'dat is een hondje met pijn'.
Laatst gewijzigd door Moos op di 18 sep 2007, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Moos
Lizzy schreef: He bah, wat zielig en wat naar :(. Ik hoop dat de neuroloog wat kan vinden.... Kan het zoiets zijn als dat Annak heeft, in dit topic? http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 060.0.html
Ja, daar zat ik ook al naar te kijken inderdaad. Het is wel iets anders denk ik, maar wat Monique voor heeft geschreven gekregen voor Annak was wel tegen spierkrampen zag ik, dus dat onthoud ik ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door