Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Heeft jouw hond gereageerd op de Scaliborband?

Ik heb een kortharige hond en die heeft een allergische reactie gehad op de Scaliborband
5
10%
Ik heb een ruwharige/langharige/halflangharige hond en die heeft gereageerd op de Scaliborband
5
10%
Ik heb een kortharige hond die geen problemen heeft met de Scaliborband
7
14%
Ik heb een ruwharige/langharige/halflangharige hond die niet gereageerd heeft op de Scaliborband
34
67%
Door Sonja
brownie schreef: Mijn spinone pup heeft zeer heftig gereageerd op de Scalibor met allerlei neurologische verschijnselen, gebruik het nooit meer, resultaat
10 dagen Utrecht en uiteindelijk een kapotte kruisband, maar of dat er iets mee te maken heeft?
In Spanje is het allemaal begonnen, direct naar de da, allerlei injecties en infusen, hoge koorts (40,8) nav een soort epileptische aanval.
Thuis direct naar eigen da en dus door naar Utrecht....
Daar kwam een abces en de nek te voorschijn, operatie, drains en
daaruit kwam de ziekenhuisbacterie MSRA, fijner kan niet.
Alle gewrichten ontstoken met als eindgevolg, hopenlijk, de kapotte
kruisband.
Reacties??? Graag....
PS mijn hond is van 17 nov. 06 en dit begon op 2 juli nadat ze de band 4 weken om had. We waren toen al 2 weken in Spanje.
Dat klinkt heel heftig. Maar hoe weet je nu dat dit allemaal het gevolg is van de scaliborband? En waarom begonnen deze verschijnselen dan pas toen ze de band al 4 weken om had?
Door irmaa
Sonja schreef: Dat klinkt heel heftig. Maar hoe weet je nu dat dit allemaal het gevolg is van de scaliborband? En waarom begonnen deze verschijnselen dan pas toen ze de band al 4 weken om had?
Zou best kunnen, ken ook zo´n geval.
2 leonbergers, zelfde baas,( GEEN familie) tegelijkertijd de band om, de ene hond reageert al vrij snel, na een week, helemaal rondom een grote hotspot, (was in de tijd dat de band echt nieuw op de markt was), Dus de arts zweerde bij hoog en laag dat het niet aan de band lag, want de andere hond had het niet en de band was absoluut veilig dit soort dingen kwamen niet voor door de band, aldus de fabrikant zei de arts.. ( nou ja) 2 weken later de andere hond idem dito....
Nou ja ik ben geen fan van de band - en ben een beetje bevooroordeeld-, heb al zo vaak dit soort dingen gezien en gehoord, veel meer dan andere banden)
Door Ellen Els en Nina
*irma schreef: Zou best kunnen, ken ook zo´n geval.
2 leonbergers, zelfde baas,( GEEN familie) tegelijkertijd de band om, de ene hond reageert al vrij snel, na een week, helemaal rondom een grote hotspot, (was in de tijd dat de band echt nieuw op de markt was), Dus de arts zweerde bij hoog en laag dat het niet aan de band lag, want de andere hond had het niet en de band was absoluut veilig dit soort dingen kwamen niet voor door de band, aldus de fabrikant zei de arts.. ( nou ja) 2 weken later de andere hond idem dito....
Nou ja ik ben geen fan van de band - en ben een beetje bevooroordeeld-, heb al zo vaak dit soort dingen gezien en gehoord, veel meer dan andere banden)
Welke andere banden zijn er nog meer??
Door Sanyo
Sonja schreef: Dat klinkt heel heftig. Maar hoe weet je nu dat dit allemaal het gevolg is van de scaliborband? En waarom begonnen deze verschijnselen dan pas toen ze de band al 4 weken om had?
Sanne kreeg haar "irritatie"plek ook pas toen ze hem 4 weken om had.
Het is echt een rotplek geweest, het heeft zo'n 4 weken geduurd (met 10 dagen antibiotica en hydrocortiderm) voordat hij weer rustig was!
Door Sonja
*irma schreef: Zou best kunnen, ken ook zo´n geval.
Bij een hotspot die op de plek van de band zit lijken oorzaak en gevolg me vrij duidelijk. Maar bij klachten als hoge koorts en epileptische aanvallen 4 weken nadat de band is om gegaan lijkt dat verband me minder duidelijk. Ik zeg niet dat dat verband er niet kan zijn, maar ik vraag me af hoe je met zekerheid kunt weten dat het van die band is en niet toevallig een andere oorzaak heeft.
Door Hitam
Je kunt het wel allemaal aan elkaar praten:
onsteking in nek van de band, wordt abces. Bacterien gaan zich door het lichaam verspreiden, komen in de gewrichten en in het hersenvlies terecht.
Het is dus zeker niet onmogelijk en afhankelijk van de volgorde van ontstaan van de verschillende dingen zelfs aannemelijk. Te bewijzen zal het moeijlijk zijn.
Door lidija
Heb ook de scalibor een aantal keren gebruikt vond de band goed werken.
Bij de flatc. heeft het 1 keer problemen gegeven en kreeg hij een enorme wond onder de scaliborband. Ik denk dat het destijds is gekomen omdat de band redelijk strak moest het was toen ook erg warm en ik denk dat de band een aantal keren na het drinken ook nat is geworden waardoor de stof echt op zijn huid is gekomen. Daarna heb ik de scalibor bij beide honden (beide langharig) weer gebruikt en nooit problemen gehad, wel check ik elke dag het sluitinkje omdat dat het kan irriteren en doe ik de band wat losser om.
Door Rex
Ik heb bij Bob ook een keer de scaliborband gekocht ivm vakantie naar Spanje. Mijn DA gaf mij deze tip. Ik heb de band 4 weken voor vertrek omgedaan en 2 weken na thuiskomst weer afgedaan.

Bob reageerde niet met huidproblemen alleen zijn vacht begon vreselijk te vervilten op de plek waar constant de band schuurde. Daarom heb ik de band afgedaan.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door