Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Heeft jouw hond gereageerd op de Scaliborband?

Ik heb een kortharige hond en die heeft een allergische reactie gehad op de Scaliborband
5
10%
Ik heb een ruwharige/langharige/halflangharige hond en die heeft gereageerd op de Scaliborband
5
10%
Ik heb een kortharige hond die geen problemen heeft met de Scaliborband
7
14%
Ik heb een ruwharige/langharige/halflangharige hond die niet gereageerd heeft op de Scaliborband
34
67%
Gebruikersavatar
Door Hitam
#788112
Ik verkoop nog steeds de Scaliborband maar heb nu al zoveel reacties gezien en gehoord dat ik twijfel of ik hem er uit moet gooien. Nu hoorde ik iemand zeggen dat vooral kortharige honden reageren op de band. Dan zou ik de band kunnen afraden voor kortharige honden. Maar dan moet het wel kloppen.
Daarom deze poll.
Je kunt hem meerdere keren invullen, voor iedere hond die een Scaliborband gehad heeft (of nog heeft).
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#788138
Sanne en Jory zijn beide, zeg maar, halflangharig.
Ze hebben dit jaar voor het eerst een Scalibor band om.
Geen van beide heeft er een reatie opgehad.
Verder moet ik zeggen dat ik erg content met de werking, tot nu toe slechts één teek bij Jory verwijderd, Sanne heeft er helemaal geen meer gehad.
Door Cindy de Wolf
#788178
Ze hebben bij mij alle 4 de scaliborband om en zonder problemen. Terry krijgt niets meer tegen vlooien/teken behalve natuurlijke middelen omdat zij strijk en zet een epileptische aanval hiervan krijgt. Baloe van mijn ouders kan geen scaliborband verdragen daar krijgt hij hotspot van. Baloe is een Golden.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#788187
Je mag de poll invullen voor iedere hond apart en ook voor andere dan jou eigen honden, zolang er maar geen overlap optreedt. Ik wil graag de gegevens van zoveel mogelijk honden.
Dus je mag voor alle vier van jou eigen honden invullen en voor de hond van je ouders tenzij iemand anders dat ook doet.
Dan krijg ik een zo volledig mogelijk beeld van de aantallen.
Door Lil
#788189
Boris kiept bijna om van de advantage en stronghold en van de frontline krijgt hij uitslag...
Maar omdat ik gek werd van de teken draagt hij nu al ruim drie weken een scaliborband zonder problemen. Zou bijna zweren dat zijn vacht/huid beter uitziet (maar dat kan aan zo veel verschillende dingen liggen).
Misschien nog te vroeg om te juichen na drie weken, maar tot nu toe nog geen enkele reactie (ook niet meer van die vieze teken want die zie ik niet meer)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#788192
[quote="Hitam"]
Je mag de poll invullen voor iedere hond apart en ook voor andere dan jou eigen honden, zolang er maar geen overlap optreedt. Ik wil graag de gegevens van zoveel mogelijk honden.
Dus je mag voor alle vier van jou eigen honden invullen en voor de hond van je ouders tenzij iemand anders dat ook doet.
Dan krijg ik een zo volledig mogelijk beeld van de aantallen.
[/quote]

Ik kan de poll maar 1 x invullen....
Nu geldt wel voor beide honden hetzelfde, maar toch.
Door Mevroi Kruim
#788452
Ik heb nu voor het tweede jaar de scalibor voor Kátur en Tara en hij werkt goed, en ze hebben er geen problemen mee. Ik heb voor Kátur ingevuld, Tara is officieel kortharig volgens mij.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#788461
mij lukt het dus niet om 3 te stemmen.... :-[ :-\...blond denk ik :-\
Didge en Kay hebben al sinds het 3e seizoen een scalibor band om, en hebben geen reaktie. Dit jaar heb ik er wel voor het eerst volle, levende teken van af gehaald, waar ik enorm van baal. Mijn da gebeld, en deze had meerdere klachten en ik krijg nu van de fabriek een paar nieuwe.
Omdat Vienna zo nu en dan eens last heeft van een aanval, laat ik de band voor Vienna, voor de zekerheid, een week uit de verpakking voor ik hem omdoe. En dat gaat goed.
Door geer
#788484
Ted heeft heel kort haar, met name op haar keeltje, waar die band zit. Binnen een paar uur nadat ik de band omdeed kreeg ze last van gigantische jeuk. Ze werd er letterlijk gek van en wist niet hoe ze het had. Ik heb hem direct afgedaan en ze heeft een hele nacht bij ons in bed liggen woelen en krabben van de jeuk. De dag erna zakte het langzaam af.

Sophie had de band ook om, maar die krabt sowieso al veel. Bij haar heb ik hem gelijk met Ted ook afgedaan en weggemikt.
Door irmaa
#788498
kan maar een keer stemmen, maar ik weet ( zeker) van 3 langharige dikke vacht honden die erg gereageerd hebben op de band. Geen familie van elkaar.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#788546
Het is niet mogelijk om meerdere keren te stemmen. helaas. je kunt wel verschillende opties stemmen maar neit meer dan een keer dezelfde.
Dat geeft een vertekend beeld maar het is niet anders.
Door Helen
#788550
Balou heeft hem ook gehad, om precies te zijn 15 minuten....Ze werd helemaal staaapelgek van de jeuk...Ook na het eraf halen bleef de jeuk nog een dag..Hier gebruik ik hem dus niet.
Door henneke
#788551
Bo heeft een scabilorband de haren in zijn nek zijn lang en dik hij heeft er geen reaktie op gehad .
Storm heeft geen band om omdat ik bij hem nog gen enkele teek heb kunnen ontdekken .
Door conleeuw
#788611
de honden die ik heb (had) en ken die het gebruiken (ten)  zal ik even op een rijtje zetten.

Dot - langharig - geen probleem
Jazz -  langharig - geen probleem
Bo - draadharig - geen probleem
Spike (R.I.P) - kortharig - geen probleem
Kelly - kortharig - geen probleem
Nana - lang/kort harig (tussinin) - geen probleem
Bess (R.I.P) - langharig - geen probleem
Door Laura2004
#788627
Ziggy van mij reageert vanzelfsprekend allergisch op de scalibor. Ze heeft hem één keer om gehad en ik heb het ook gelijk weer afgedaan. Ze kreeg overal rode bultjes, maar ja, zij reageert overal allergisch op.
Kai die heeft de scalibor zonder problemen meerdere malen om gehad. Ik gebruik de scalibor alleen als ik naar Spanje ga met de honden.
De hond van mijn moeder wordt altijd kaal waar ze de scalibor draag, maar het ziet er niet geïrriteerd uit.

Ik denk dat gevoelige honden ook slecht op de scalibor reageren en gezonde honden er geen problemen mee hebben.

Het zijn alle drie kortharige honden, maar ik kon maar één keer stemmen :-\
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door