Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
SH*t.....'t is Pancreatitis!!!!!!!!!!!!!!
alkaline phos./amylase /lipase allemaal 4x hoger dan normaal!!! :o :o :o
Als ik wil kan ie wel naar huis,maar ze hebben liever dat ie vannacht ook nog blijft..... :-\
Ik weet niet wat 't beste is...ik denk dat ie thuis meer op ze gemak is,maar in de hospital is ie nog aan de infuus...
wat 'n ellende.... :'(
Door ellyenrob
Oohh zeg wat vreselijk, ik voel echt wat je mee maakt.
Je lievie in de kliniek en jij machteloos thuis.
Ik hoop dat thuis een goeie optie is, alleen zit hij dan niet aan het infuus.
Wat een ellende, echt heel vreselijk.
Heeeeeel erg veel sterkte hoor
En knuffels voor Tor
Door K@rin
202spots schreef: SH*t.....'t is Pancreatitis!!!!!!!!!!!!!!
alkaline phos./amylase /lipase allemaal 4x hoger dan normaal!!! :o :o :o
Als ik wil kan ie wel naar huis,maar ze hebben liever dat ie vannacht ook nog blijft..... :-\
Ik weet niet wat 't beste is...ik denk dat ie thuis meer op ze gemak is,maar in de hospital is ie nog aan de infuus...
wat 'n ellende.... :'(
Oh wat balen Dory !!
Maar vannacht is het toch ook misgegaan met het infuus en dan is er niemand bij .........
Persoonlijk zou ik hem liever thuis hebben .
Kunnen ze niet onderhuids vocht spuiten ?

Heel veel sterkte en knuffels voor jullie allemaal  :-* :-* :-*
Door 202Spots
K@rin schreef: Maar vannacht is het toch ook
misgegaan met het infuus en dan is er niemand bij .........
Persoonlijk zou ik hem liever thuis hebben .
Kunnen ze niet onderhuids vocht spuiten ?
Ja daar zat ik eigenlijk ook aan te denken....ik heb nog tot 5:30-6.00 om te besluiten....maar ik neig ook om 'm met rugzakkies vocht naar huis te halen, en wanneer ie zelf geen drinken binnen kan houden....dan eventueel morgenochtend weer terug voor nieuwe vocht in te spuiten... :-\
Door Ine
Meis wat waardeloos allemaal :'(
Waarom moet dat vocht zo langzaam gaan? Hier krijgen ze het onderhuids en kunnen ze gewoon mee naar huis tot de volgende dag. :-\
Wat zul jij het moeilijk hebben nu :-*
Geef je Tor een lieve knuffel van me? En voor jou een hele dikke, want jouw ventje is je zo dierbaar :-* :-* :-*
Door 202Spots
Nou dat ging niet zoals ik gedacht had.. :'(.
Ik had gebeld dat ik hem mee naar huis wilde nemen en dat was goed....ik kom aan en heeft ie net 'n lading gespuugd.....dus er werd me aangeraden om hem toch maar in de hospital te laten....
Ik heb 'm wel mee naar buiten genomen voor 'n lopie en hoop dat ie zou poepen...niet dus, wel 5 keer hele grote plas gedaan.
Toen maar weer naar binnen en terug aan de IV...en mag absoluut  niks eten totdat het beter gaat.
Behalve IV fluid zit er ook antibiotic in, en meds voor de maagzuur en darmen ander spul om hem niet te laten spugen.
Ook dextrose, dus hij kan wel zonder eten zonder honger te hebben.
DA heeft gezegd dat ze zelf  naar de hospital terug komt als de avond persoon ziet dat hij de IV er vanavond opniew heefts uithaald, hij heeft ook  extra grote kap om zodat hij er niet bij kan om de IV eruit te halen...
Dus.....morgenochtend wel weer bellen om te kijken hoe de nacht is gegaan en dan waarschijnlijk toch minstens tot morgenmiddag daar moeten blijven want Tor is echt wel 'n hele zieke hond....en alle duimen en schietgebedjes worden op prijs gesteld...
Laatst gewijzigd door mahuni op wo 11 jul 2007, 02:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
Ow Dory, wat een rotberichten allemaal weer.

Hier draaien de duimen volop dat hij het infuus laat zitten en dat hij zich toch snel wat beter voelt.

:bigarmhug: voor jouw en voor Tor. :-*
Door Netty
ik loop een paar uur achter met de rest en lees alles een paar uur later.......
ik had zo gehoopt dat die mee naar huis mocht, wat balen dat hij zo ziek is.

aan de andere kant is het wel zo, dat je thuis ook niks kunt doen midden in de nacht, je kunt alleen bij hem zijn, maar je voelt je zo hulpeloos als er iets zou zijn en je kunt nergens heen........

ik hoop dat hij goed reageerd op de medicijnen die hij nu krijgt.
wat gaan ze doen als hij beter is? is er iets voor om dat pancreatitis of hoe dat heet te genezen?
misschien ben ik een blondje, maar wat is het eigenlijk?
ik weet wel dat er een orgaan is dat pancreas heet.
Door Lizzy
202spots schreef: Nou dat ging niet zoals ik gedacht had.. :'(.
Ik had gebeld dat ik hem mee naar huis wilde nemen en dat was goed....ik kom aan en heeft ie net 'n lading gespuugd.....dus er werd me aangeraden om hem toch maar in de hospital te laten....
Ik heb 'm wel mee naar buiten genomen voor 'n lopie en hoop dat ie zou poepen...niet dus, wel 5 keer hele grote plas gedaan.
Toen maar weer naar binnen en terug aan de IV...en mag absoluut  niks eten totdat het beter gaat.
Behalve IV fluid zit er ook antibiotic in, en meds voor de maagzuur en darmen ander spul om hem niet te laten spugen.
Ook dextrose, dus hij kan wel zonder eten zonder honger te hebben.
DA heeft gezegd dat ze zelf  naar de hospital terug komt als de avond persoon ziet dat hij de IV er vanavond opniew heefts uithaald, hij heeft ook  extra grote kap om zodat hij er niet bij kan om de IV eruit te halen...
Dus.....morgenochtend wel weer bellen om te kijken hoe de nacht is gegaan en dan waarschijnlijk toch minstens tot morgenmiddag daar moeten blijven want Tor is echt wel 'n hele zieke hond....en alle duimen en schietgebedjes worden op prijs gesteld...

Ach hemel Dory, wat erg :'(. Ik dacht ook dat hij wel weer bij je thuis zou zijn... He gatver, wat kan er toch mis zijn met jullie ventje? Gaan ze hem verder onderzoeken? Sterkte. We blijven onwijs voor jullie duimen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door