Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Heeft jouw hond gereageerd op de Scaliborband?

Ik heb een kortharige hond en die heeft een allergische reactie gehad op de Scaliborband
5
10%
Ik heb een ruwharige/langharige/halflangharige hond en die heeft gereageerd op de Scaliborband
5
10%
Ik heb een kortharige hond die geen problemen heeft met de Scaliborband
7
14%
Ik heb een ruwharige/langharige/halflangharige hond die niet gereageerd heeft op de Scaliborband
34
67%
Door Nynke
2 van de 3 hondjes hier dragen de Scaliborband en ze hebben er helemaal geen last van. Gunnar draagt hem niet, die loopt nooit door de struiken. Ik heb ze ingevuld bij de halflangharig, omdat ze niet zo'n korte vacht hebben als een Staff bijvoorbeeld.
Door roefus
Roefus en Lara dragen beide een scaliborband en hebben nergens last van.
Ik denk dat ik Lara mag zien als half-langharig ?
Ik kan trouwens maar één keer stemmen.
Door geer
Ik moet nog wel vermelden dat Ted NOOIT overgevoelig op iets reageert, in zijn geheel niet gevoelig is op de huid, nooit kramt. Die kan je in een vlooienkolonie zetten of door zoutzuur laten lopen en er is niets aan de hand. Maar dus wel bij die rotband.
Door Helen
[quote="geer"]
Ik moet nog wel vermelden dat Ted NOOIT overgevoelig op iets reageert, in zijn geheel niet gevoelig is op de huid, nooit kramt. Die kan je in een vlooienkolonie zetten of door zoutzuur laten lopen en er is niets aan de hand. Maar dus wel bij die rotband.
[/quote]

Ja, ik wou net zeggen. Als er een hond van staal is is het Balou wel. Die heeft noooit iets en is nooit ergens allergisch voor!! Behalve deze band. Dus Laura, je kan zeker niet generaliseren dat een hond die reageert op de Scalibor in het algemeen gevoeliger  is oid!
Door Laura2004
[quote="Helen"]
Ja, ik wou net zeggen. Als er een hond van staal is is het Balou wel. Die heeft noooit iets en is nooit ergens allergisch voor!! Behalve deze band. Dus Laura, je kan zeker niet generaliseren dat een hond die reageert op de Scalibor in het algemeen gevoeliger is oid!
[/quote]
Het was idd gewoon een conclusie die ik heb getrokken die alleen maar op mijn ervaring is gebaseerd. Aangezien Kai en de hond van mijn moeder kerngezond zijn had ik het idee dat het aan de gevoeligheid van Ziggy ligt, maar dat is blijkbaar niet zo, prima.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op wo 04 jul 2007, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bas rouge
1 maal stokharige hond (beauceron): geen nadelige gevolgen gezien bij gebruik scaliborband
1 maal krulharige hond (lagotto): geen nadelige gevolgen gezien bij gebruik scaliborband
1 maal halflangharige hond (markiesje): geen nadelige gevolgen gezien bij gebruik scaliborband
1 maal langharige hond (Harzer Fuchs): geen nadelige gevolgen gezien bij gebruik scaliborband

-heb optie 4 gestemd-
Door daigo
Ook ik ben erg tevreden over de scalibor band. Ik heb 2 staffords dus beide kortharig. Ze hebben er geen van 2en last van.  :)

groetjes linda
Door boutcha
2 Mechelse herders die de scalibor halsband dragen en niks van problemen.
De hond van men ma een airdaille terrier ook met scalibor halsband om  ;), ook geen problemen.
Door Liet
Mijn halflangharige cocker kreeg er ontzettende jeuk van en een grote kale plek onder de band, natuurlijk ook door het krabben.
Eens maar nooit weer!
Nu reageert hij ook op Frontline ampullen, minder op de spray. Maar ook hier ben ik mee gestopt. Hij is door zijn huidproblemen geen goed voorbeeld, maar de Scalibor sloeg echt alles.
Door pike
Pike is een ruwharige hond en heeft 2x een scaliborband gehad tijdens vakantie en beide keren zonder problemen. En hij werkte ook perfect! Pike zijn vacht wordt geplukt en hij heeft dus niet altijd een pak met haren, 's zomers toen hij de band droeg was het nog vrij kort:

Afbeelding
Door oebaya
eigenlijk zijn mijn honden langharig, als ik het haar laat groeien wordt het heel lang, maar ze horen geschoren te worden. Dus wist niet wat te stemmen. Van Scalibor heb ik bij de honden die er één om hebben gehad geen problemen gezien. Maar ik heb bij de jongste wel enorme problemen gehad met een tekenband en dat was geen Scalibor. Ik weet dus niet of je alleen de schuld aan Scalibor kan geven of dat meer banden zulke problemen geven.
gr.
Nicolette
Door Bob+Akita
Onze Bob heeft een scaliborband gedurende 2 dagen omgehad. De gevolgen waren gruwelijk (zie foto's):
Afbeelding
Met dank aan de tekenband van Scalibor  (#4)
Afbeelding
Deze foto's zijn gemaakt begin mei.
Echt opknappen deed het niet, de vacht kwam wel terug maar er bleven plekken komen en dus jeuk. Bob heeft een paar Prednisonprikken gehad en dat hielp dan weer een paar dagen. Maar dan begon de ellende weer van voren af aan.
Sinds een week is Bob van de brok af en staat op vers en ............... zijn kop begint nu echt te genezen. Hij heeft nu al drie dagen geen jeuk meer en zijn vacht hersteld zich ook weer.
Afbeelding
Onze Bob ligt er weer tevreden bij en voor ons NOOIT meer die nare band van Scalibor ! 
Door Daphne
Nou ik het je telefonisch net ook al doorgegeven maar hier nogmaals. Balou heeft na 5 weken waarbij de band eindelijk werkte (in tegenstelling tot vorig jaar) een wond in zijn nek van wel 4 cm. doorsnede en een halve centimeter diep.
Scalibor heeft dus een enkeltje kliko gekregen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door