Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Deze hond heeft nierproblemen. En om aan de kcal te komen, is het handig om een hond met nierproblemen wat extra vet te geven. Vandaar dat ik aan heb geraden (in dat andere topic) om rauw schapenvet, visolie en olijfolie te geven. Te meer daar olieen met omega 6 echt totaaaaal af te raden zijn bij nierproblemen.Owwwwwwwkeeee
snowdogs schreef: nu nog even om terug te komen op mijn vraag: hoeveel schapenvet/olijfolie mag ik veija geven?Je moet ook een beetje kijken naar je hond. Omdat je minder vlees, vleesbot en orgaanvlees geeft dan je normaalgesproken aan een hond zonder nierproblemen zou geven, krijgt jouw hond dus minder calorieen binnen. Om ervoor te zorgen dat Veija dus op een andere manier calorieen binnen krijgt voor energie (zodat hij goed op gewicht blijft), kun je extra vet aan hem geven in de vorm van schapenvet en olijfolie. Maar, teveel vet veroorzaakt dunne ontlasting. Dus daar moet je een beetje tussen middelen. En ik kan jou daarom geen advies geven over hoeveel vet je van het een en het ander moet geven. Je moet kijken naar je hond.