Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door karin2
Sterkte Dory en Tor  :-*

ik hoop dat het ff overblijft tot jouw vertrouwde DA terug is .
en voor de rest sluit ik me aan bij conleeuw haar advies !
andere medicijnen proberen na eventuele gewenning ?  :-\

het is heel moeilijk om epilepsie onder controle te krijgen , iedere hond is anders (bij mensen is het ook moeilijk )
nogmaals sterkte voor jou en een knuffel voor tor  :-*

ps hoe reageert Cis erop ?
Door 202Spots
karin2 schreef:  ps hoe reageert Cis erop ?
Cis was hier ook al toen onze vorige hond Boef met de seizures begon, en net als dat ze toen met Boef deed, doet ze nu ook weer met Tor....
Wanneer de seizure begint dan blijft ze op 'n paar meter afstand heel rustig kijken en wanneer 't voorbij is,
dan is ze heel bezorgd voor 'm en geeft knuffies...heel lief eigenlijk.
Net zoiets als ze hier bij Boef doet :-*
Afbeelding
Door karin2
202spots schreef: Cis was hier ook al toen onze vorige hond Boef met de seizures begon, en net als dat ze toen met Boef deed, doet ze nu ook weer met Tor....
Wanneer de seizure begint dan blijft ze op 'n paar meter afstand heel rustig kijken en wanneer 't voorbij is,
dan is ze heel bezorgd voor 'm en geeft knuffies...heel lief eigenlijk.
Net zoiets als ze hier bij Boef doet :-*
Afbeelding

ach hoe lief  :-*
ik was ff bang dat ze het raar zou vinden (zo zie je maar dat honden wél veel begrijpen )
Door Charlie Angel
He gatver Dory, ik hoop dat de aanvallen nu wat langer wegblijven en dat je ook even rustig overleg kan plegen met je eigen da.
Sterkte meid! :-*
Door 202Spots
Sorry..beetje late reactie...Ja karin , ik denk dat ze meer begrijpen dan wat we denken...Kweet niet of Cis nog herrinnerd van Boef, maar ze reageerd dus wel 't zelfde
en idd heel lief...

Bernie, in de andere topic had ik ook  geschreven dat ik onverwacht toch met mijn eigen DA had gepraat over Tor en ook over de meds...hij is 100% met me eens dat de Bromide niet voor Tor geschikt is, en wanneer we volgende week de PB waardes kijken dan besluiten we wat er verder gaat gebeuren.
Ik ben allang blij dat ik in ieder geval me eigen DA weer heb!

Thanks Pauline en allemaal!! :-*
Door Kuszco
Hoi. Misschien heb ik een rare vraag maar zit je nooit op het epilepsieforum?
Daar kunnen ze je echt adviseren.
Voor alle zekerheid zet ik het even hier nee. Neem me niet kwalijk als je er al lang opzit. www.epilepsiebijhonden.nl
Ik wens je veel succes.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje
Door Timmy
Misschien toch maar eens dexamethason proberen... Ik denk echt dat Tor niet goed op de medicijnen reageert omdat er hier geen sprake is van idiopatische epilepsie, maar van secundaire. Dex kan dan zeker een poosje verlichting geven.

Gr.
Linda
Door 202Spots
Dexamethason behoort tot de groep geneesmiddelen die bijnierschorshormoon, ook wel corticosteroïd worden genoemd
http://www.apotheek.nl/Templates/genees ... knaam=true

Hi Linda...maar dat is toch geen anti epilepsy drug??

btw....ik hoorde at Taurine (supplement)  helpful is bij seizures, veel honden op de epilK9 hebben er baat bij...en langere tijd  tussen seizures,weet jij daar ook iets van?
Door Timmy
202spots schreef:Hi Linda...maar dat is toch geen anti epilepsy drug??

Nee, dat klopt. Maar omdat ik er stellig van overtuigd ben dat het hier niet om idiopatische epilepsie gaat (en de slechte reactie op AED's versterken mijn vermoeden) is dexamethason het proberen waard. Mocht er ergens een tumor zitten, dan verlaagd dex de druk die die veroorzaakt, waardoor de toevallen minder (kunnen) worden. Als dat zo is, dat verminderen van de toevallen, dan hoeft je ook geen scan te doen, want weet je bijna zeker wat er aan de hand is.

Ik heb vaker van taurine als supplement gehoord. Ik ben er persoonlijk (nog) geen voorstander van. Er zijn, naast enkele goede reacties, een aantal honden die zeer slecht op taurine hebben gereageerd en ik zou persoonlijk dat risico niet (willen) nemen. Ik ben dus ook erg voorzichtig met het aanraden van taurine bij epilepsie-patienten.
Mocht je het toch willen proberen dan raad ik je aan dat onder "close supervision" van een dierenarts te doen, die kan ingrijpen als het nodig is.

Hoe is Tor nu?

Gr.
Linda
Door ~Joke~
202spots schreef: Dexamethason behoort tot de groep geneesmiddelen die bijnierschorshormoon, ook wel corticosteroïd worden genoemd
http://www.apotheek.nl/Templates/genees ... knaam=true

Hi Linda...maar dat is toch geen anti epilepsy drug??

btw....ik hoorde at Taurine (supplement)  helpful is bij seizures, veel honden op de epilK9 hebben er baat bij...en langere tijd  tussen seizures,weet jij daar ook iets van?
Taurine komt toch van nature al in voldoende mate in rauw vlees voor?
Door 202Spots
Timmy schreef: Ik heb vaker van taurine als supplement gehoord. Ik ben er persoonlijk (nog) geen voorstander van. Er zijn, naast enkele goede reacties, een aantal honden die zeer slecht op taurine hebben gereageerd en ik zou persoonlijk dat risico niet (willen) nemen. Ik ben dus ook erg voorzichtig met het aanraden van taurine bij epilepsie-patienten.
Mocht je het toch willen proberen dan raad ik je aan dat onder "close supervision" van een dierenarts te doen, die kan ingrijpen als het nodig is.
Maar waarom vind je het 'n risico dan Linda?
Ik heb me rot gezocht op de net, en ik kan alleen maar sites vinden die de Taurine juist aanraden......

Joke, taurine komt idd gewoon in het eten voor,en helemaal in rauw vlees, (vooral in rauw hart)maar sommige honden hebben schijnbaar meer Taurine nodig dan anderen...

Ik heb vandaag bloed van alle 2 naar Dr.Dodds gebracht, voor alle 2 'n volledige superchem,wat ook de complete Thyroidtest heeft, en extra vial bloed voor Tor zijn  Peak PB waardes te meten,(5 uur NA de ochtend PB dose) en om 4 uur vanmiddag  weer terug naar eigen DA voor meer bloed,om de laagste waardes VOOR de volgende PB dose te meten ...
Dr.Dodds was in Europe,dus die heb ik misgelopen,maar ik haar 'n email gestuurd om te vragen wat zij van Taurine denkt.

Hier 'n  paar voorbeelden wat ik gevonden heb:

Dr. Ian Billinghurst has recommended supplemental taurine for dogs with seizures, even if they are on a raw diet. I believe the theory is that some dogs with seizures have trouble processing taurine and need higher amounts. Taurine is an amino acid that is important for the brain & nervous system.
http://onibasu.com/archives/kn/136240.html
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

TAURINE FOR SEIZURES THAT ARE DIFFICULT TO CONTROL
By Guardian Angel Laurie and Teddy Roo

If your dog has seizures that are difficult to control, you may want try the amino acid Taurine. As with any supplement you consider trying for your dog, please do not do so without first discussing it with your vet. You may want to print this and give it to your vet with a note that you would like to discuss this supplement for your dog on your next visit.

Everything I've read indicates Taurine is considered very safe for use in dogs. It is not effective for reducing seizures for all dogs, but it is safe.
http://www.canine-epilepsy-guardian-ang ... aurine.htm

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Clinically, taurine has been used with varying degrees of success in the treatment of a wide variety of conditions, including: cardiovascular diseases, hypercholesterolemia, epilepsy and other seizure disorders, macular degeneration, Alzheimer's disease, hepatic disorders, alcoholism, and cystic fibrosis. NAME OF SUBSTANCE: Taurine
http://www.indiana.edu/~pietsch/taurine-epilepsy.html

~~~~~~~~~~~

7. Consider alternative therapies
Holistic veterinarians recommend the following to decrease the severity and frequency of seizures:
Be Serene, the calming flower remedy,
Chinese herbs that improve liver health, such as Tian Ma Gou Teng Yin,
Gold bead implants at acupuncture points,
Homeopathic Aconitum 30 C or Cocculus 30 C,
Magnesium 25 mg/10 pounds body weight for pets with healthy kidneys,
Vitamin E 25 mg/10 lb,
Taurine: 60 mg/10 lb,
  and Melatonin 1-3 mg at bedtime.
http://www.pethealth101.com/Epilepsy/ep ... ment.shtml
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Omdat ik toch naar de DA moest...Cis was weer is door 1 vlooi gepikt ....wat  genoeg was om alle 2 d'r achter poten/dijen aan de binnekant, in 1 dag helemaal rauw te vreten,jeuk jeuk jeuk,dus van armoe toch maar prik laten geven... :-\
Had zaterdag geen tijd om over Tor door te gaan,maar hij liep de laatste paar weken al zo raar met z'n rechter voet naar buiten gekeerd, en ik zag dat ie er ook wel last van had met lopen.... de "enkel" net boven z'n voet,heeft al artrose, en is nu nog verder opgezet, en ook de knie van z'n achterpoot is opgezwollen...dus wanneer we dan toch bezig zijn, dan daar ook maar foto's van laten maken... :-\
Volgens Dr.Dana ziet het er als artrose uit,maar voor de zekerheid zou Dr.Bill er ook naar kijken om zeker te zijn dat het niks anders is (tumor b.v) :-\
Dus we lopen allemaal beetje in de lappemand hier....
Laatst gewijzigd door mahuni op do 31 mei 2007, 05:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
Antwoord van Dr.Dodds was:

"Dear Dory: 
Yes, you could try taurine, although on a raw diet there should be plenty already.   Jean"

We moeten toch  echt wat anders gaan doen...gisteravond 11:30 'n Grand Mal en vanmorgen om 4:30 weer eentje..en 't is pas 'n week geleden since de laatste keer  :'( :'( :'(
Laatst gewijzigd door mahuni op do 31 mei 2007, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door