Moderator: Lizzy
karin2 schreef: ps hoe reageert Cis erop ?Cis was hier ook al toen onze vorige hond Boef met de seizures begon, en net als dat ze toen met Boef deed, doet ze nu ook weer met Tor....
202spots schreef: Cis was hier ook al toen onze vorige hond Boef met de seizures begon, en net als dat ze toen met Boef deed, doet ze nu ook weer met Tor....
Wanneer de seizure begint dan blijft ze op 'n paar meter afstand heel rustig kijken en wanneer 't voorbij is,
dan is ze heel bezorgd voor 'm en geeft knuffies...heel lief eigenlijk.
Net zoiets als ze hier bij Boef doet
![]()
202spots schreef:Hi Linda...maar dat is toch geen anti epilepsy drug??
Nee, dat klopt. Maar omdat ik er stellig van overtuigd ben dat het hier niet om idiopatische epilepsie gaat (en de slechte reactie op AED's versterken mijn vermoeden) is dexamethason het proberen waard. Mocht er ergens een tumor zitten, dan verlaagd dex de druk die die veroorzaakt, waardoor de toevallen minder (kunnen) worden. Als dat zo is, dat verminderen van de toevallen, dan hoeft je ook geen scan te doen, want weet je bijna zeker wat er aan de hand is.
Ik heb vaker van taurine als supplement gehoord. Ik ben er persoonlijk (nog) geen voorstander van. Er zijn, naast enkele goede reacties, een aantal honden die zeer slecht op taurine hebben gereageerd en ik zou persoonlijk dat risico niet (willen) nemen. Ik ben dus ook erg voorzichtig met het aanraden van taurine bij epilepsie-patienten.
Mocht je het toch willen proberen dan raad ik je aan dat onder "close supervision" van een dierenarts te doen, die kan ingrijpen als het nodig is.
Hoe is Tor nu?
Gr.
Linda
202spots schreef: Dexamethason behoort tot de groep geneesmiddelen die bijnierschorshormoon, ook wel corticosteroïd worden genoemdTaurine komt toch van nature al in voldoende mate in rauw vlees voor?
http://www.apotheek.nl/Templates/genees ... knaam=true
Hi Linda...maar dat is toch geen anti epilepsy drug??
btw....ik hoorde at Taurine (supplement) helpful is bij seizures, veel honden op de epilK9 hebben er baat bij...en langere tijd tussen seizures,weet jij daar ook iets van?
Timmy schreef: Ik heb vaker van taurine als supplement gehoord. Ik ben er persoonlijk (nog) geen voorstander van. Er zijn, naast enkele goede reacties, een aantal honden die zeer slecht op taurine hebben gereageerd en ik zou persoonlijk dat risico niet (willen) nemen. Ik ben dus ook erg voorzichtig met het aanraden van taurine bij epilepsie-patienten.Maar waarom vind je het 'n risico dan Linda?
Mocht je het toch willen proberen dan raad ik je aan dat onder "close supervision" van een dierenarts te doen, die kan ingrijpen als het nodig is.