Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
Lil schreef: Ja dat las ik... vroeg me af of het minder belastend zou zijn dan de band of juist meer.... Ik heb heeel heeel veel teken op dit moment, maar een hond die aan gif (even cru uitgedrukt, dus ik bedoel alle reguliere vlo en teekdodende middelen) niets kan verdragen, daar wordt ik moedeloos van. Misschien maar eens uitproberen en jullie op de hoogte houden van het resultaat...
Ik heb geen idee of de shampoo meer of minder belastend zal zijn... Het is wel meer gif in 1x denk ik, omdat de band het gif langzaam in twee weken verspreid, en met deze shampoo is de hond meteen beschermd en zit dus meteen overal al gif (ook even cru gezegd).

Heel vervelend als een hond niets kan verdragen, ik kan me voorstellen dat je daar moedeloos van wordt, er is zoveel ongedierte.
Door Ellen Els en Nina
Wij hebben vorig jaar een scaliborband gehad die niet goed werkte. Ze vermoedden een serie met een foutje, want er was nog een klant met dezelfde klachten. We kregen daarna van de DA de scaliborshampoo en een nieuwe band. De shampo is best agressief, je moet handschoenen aandoen bij gebruik. Gelukkig kan Nina's krullenbos heel wat verdragen. Die had nergens last van. Daarna de nieuwe band omgedaan en geen teek meer gezien.
Ik zou ook graag wat anders gebruiken, maar dit is tot nu toe het enige middel dat echt werkt en omdat tussen die krullen de teken amper kunnen vinden gaan we dit jaar ook weer een band halen.
Door *Dorothea*
Vanmiddag tijdens een wandeling 9 (!) teken van Indy afgeschud  :o en ´s morgens vond ik er ook al 3.
Is toch niet normaal meer, en hij is niet eens van het pad afgeweest.
Ik overweeg toch maar zwaarder geschut in te zetten, want ik heb er van de week ook al twee verwijderd die zich al vol hadden gezogen.  :-\
Door conleeuw
nou, ik was het helemaal zat, vanaf vanmorgen dragen ze hier ook scalibor band, nu even twee weken geduld dan moet hij optimaal werken ;)
Door Mieke L.
Skik had laatst zo'n kreng net even boven zijn ooglid! Heel vervelend om dat ding eruit te trekken (trok zijn hele ooglid mee). Het was de tweede in een week tijd!
Als je zo'n band gebruikt is het dan de bedoeling dat er geen teek meer op je hond komt, of komen ze nog wel op je hond maar gaan ze dan dood door die band?
Door K&D
Je moet de teek er niet uittrekken. Je pakt hem beet met een tekenpincet of haakje en draait hem uit het vel. Dan komt altijd de kop ook mee en laat hij vanzelf los.
Een teek is niet draaibestendig, maar met trekken blijft soms de kop zitten.
Door conleeuw
Mieke Linger schreef: Skik had laatst zo'n kreng net even boven zijn ooglid! Heel vervelend om dat ding eruit te trekken (trok zijn hele ooglid mee). Het was de tweede in een week tijd!
Als je zo'n band gebruikt is het dan de bedoeling dat er geen teek meer op je hond komt, of komen ze nog wel op je hond maar gaan ze dan dood door die band?
men zegt dat ze dan nog kunnen bijten maar het niet lang overleeft, ik moet eerlijk zijn, als ze hier de band om hebben, zie ik helemaal geen teken, ook niet teken die er afgevallen zijn, dus wat mij betreft, springen ze mischien even op de hond, maar ik geloof niet dat ze blijven rondhangen ;)
Door ZsaZSa
Ik gebruik sinds kort de Pulvex spot. Schijnt vrij nieuw te zijn.
ZsaZsa heeft geen enkele teek meer.....Ze zitten er niet eens op.
Was in het bos met andere honden, die hadden wel teken en ZsaZsa niet...

Pulvex is ook tegen zandvliegen en hartworm. Dus kan ook in het buitenland gebruikt worden. Staat niet in de gebruiksaanwijzing en ook niet op de site. Maar DA heeft nogmaals naar de farikant gebeld en alles moet nog aangepast worden.

Ik vind dit veel prettiger gebruiken (druppels, dus) ipv een band.
Voor ZsaZsa dus geen scalibor meer.
Door *Dorothea*
Hoe komt het toch dat iedereen denkt dat pulvex een nieuw middel is? Er zit permethrin in, een landbouwgif, dat al heel lang gebruikt wordt tegen vlooien en vachtmijten (zit oa in defencare shampoo).
Door Helen
*Dorothea* schreef: Hoe komt het toch dat iedereen denkt dat pulvex een nieuw middel is? Er zit permethrin in, een landbouwgif, dat al heel lang gebruikt wordt tegen vlooien en vachtmijten (zit oa in defencare shampoo).
Het is idd al een hoogbejaard middel...Alias exil tick off.
Door K&D
Jep. En het werkt veel langer dan de 4 weken die op de verpakking staat. Soms werkt het wel 3 maanden...
Door Angelique
[quote="*Dorothea*"]
Hoe komt het toch dat iedereen denkt dat pulvex een nieuw middel is? Er zit permethrin in, een landbouwgif, dat al heel lang gebruikt wordt tegen vlooien en vachtmijten (zit oa in defencare shampoo).
[/quote]

Misschien dat de verkoper dat zegt :-\ Een "nieuw" middel op dit gebied verkoopt nou eenmaal lekkerder dan een middel wat al zo oud is als de weg naar rome, maar nog wel altijd werkzaam (en de gemiddelde hondenbezitter kijkt toch niet wat erin zit en als die al kijkt weet die waarschijnljk nog steeds niks.. Men heeft bij een "oud" middel op dit gebied toch altijd het idee dat de beessies er dan resistent voor zullen zijn, dus roep je als verkoper....nieuw!
Door hellenbanjerbo
heb mijn honden medio maart al scalibor banden omgedaan omdat er al teken waren en omdat we in april gingen kamperen in frankrijk. ik was er eerst heel tevreden over maar de banden maar weer afgedaan. de afgelopen twee weken vond ik weer regelmatig een teek. en die dingen zouden 6 maanden moeten werken!!!
Door pike
[quote="conleeuw"]
men zegt dat ze dan nog kunnen bijten maar het niet lang overleeft, ik moet eerlijk zijn, als ze hier de band om hebben, zie ik helemaal geen teken, ook niet teken die er afgevallen zijn, dus wat mij betreft, springen ze mischien even op de hond, maar ik geloof niet dat ze blijven rondhangen ;)
[/quote]
toen Pike verleden zomervakantie de scalibor droeg, vond ik nooit een vastgebeten teek, ik vond wel tekenlijkjes (soms tientallen!) op zijn deken!, dus ze vielen er dood vanaf.
Door conleeuw
[quote="Helen"]
Het is idd al een hoogbejaard middel...Alias exil tick off.
[/quote] wat ik heb geprobeerd, maar helaas hadden de teken geen enkele vorm van respect voor het middel, die wandelde net zo vrolijk en zoog net zo lekker bloed, dus.... voor mij honden werkten het helemaaaaal niet :(
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door