Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Charlie Angel
tante annie schreef: Hallo allemaal,
We zijn nu al weer ruim 14 dagn verder. Met Buster gaat het nog steeds verbluffend goed, hij heeft 1 spuugdag gehad,maar dat kwam doordat hij uitgekotste kattebrokjes had gevonden in de tuin en daar van had gegeten.
Dus het lijkt er erg op dat hj inderdaad slecht tegen vlees of een vleesproduct kan.
Zelfs tijdens en na het spelen met andere honden blijft alles erin, in het verleden kon je wel blijven ruimen :DDus wij worden steeds optimistischer....het lijkt ook net of Buster wat "rustiger "wordt, hij is niet mer zo "hyper"in zijn gedrag....hij lijkt gewoon beter in zijn vel te zitten.
We zijn er nog niet met hem maar we worden er wel heel erg blij van ......

Groetjes van Anja en buster.
Fijn dat het nu tot op heden goed blijft gaan met Buster, kan me voorstellen dat je daar heel blij van wordt. ;)
Hopelijk blijft het zo goed gaan.
Door Hitam
tieneke schreef: Er is volgens mij geen ene enkele aanwijsbare reden verteld waarom? de hond geen vers/rauw verdraagt ;)lijkt een beetje op mijn oude Da die vertelde dat rauw slecht is voor een hond.
Zet de hond dan op een eliminatie-dieet of anders.
Of kook zelf voor je hond oid maar vegetarisch eten....sorry!
Ik kom wel eens vaker honden tegen waarbij het gewoon blijkt dat ze beter tegen vegetarisch dan tegen vlees kunnen. Ik vind dat ook niet prettig, omdat het al mijn theorien onderuit haalt. Maar je moet toch echt gewoon naar de hond zelf kijken. Het gaat om het individu en niet om mijn theorien.
Door Lizzy
Dit is de 2de hond die ik meemaak (in de afgelopen 10 jaar) die niet tegen vlees kan. En eerlijk gezegd heb ik ook zoiets "klopt niet". Klopt niet in de zin dat een carnivoor natuurlijk gewoon vlees zou moeten kunnen eten... In de natuur ging zo'n dier ook dood. Klinkt hard, maar zo liggen de feiten. Maar ja, ook bij de vorige hond weet ik 200% zeker dat deze mensen echt alles, alles geprobeerd hebben. De hond verdroeg het gewoon niet.... En ja, daar sta je dan.... Ik ben persoonlijk van mening dat er met deze honden beslist niet en nooit gefokt zou mogen worden. Maar verder vind ik wel dat als een hond het op niks goed doet, behalve op vegetarische brokken: tja..... dan gaf ik 'm vegetarische voer (geen brokken - ik ging dan zelf wel vega-voer samenstellen). Hoe moeilijk ik dat ook te verteren zou vinden.
Door Lizzy
lupa schreef: en dat bedoel ik met mijn opmerkeing in mijn bericht
je weet niet hoe ver deze hond van de natuur staat.
dus als deze hond het goed doet op veg tja dan moetje wel kloppen doet het niet maar het is dus niet anders
maar wel erg dat er honden zijn die niet tegen hun basis behoefte kunnen en dat is vlees
Yep, ik ben het dus helemaal 200% met jou eens. Ik vind het ook erg dat er honden zijn die dus blijkbaar niet tegen vlees kunnen. En ja, als je hond het alleen goed doet op vega-voer: moet je wel. Maar normaal is het niet..... Hoe lullig of dat ook klinkt.... Ik bedoel het ook beslist niet kwetsend hoor tante annie, want jij kunt hier gewoon ook helemaal niks aan doen en je wilt ook alleen het beste voor je hond...
Door tante annie
Hallo Lizzy ,lupa en alle anderen die hebben gereageerd.
Tot nu toe is dit de enige hond die we hebben gehad met dit probleem, en tuurlijk zouden wij ook het liefst zien dat hij inderdaad gewoon lekker vers vlees zou kunnen eten.
Maar dagelijks aanzien dat hij continu moet spugen? Nee, wij zijn heel blij dat hij nu met vegetarisch diner zijn eten er inhoud, het is zo mooi om te zien dat hij steeds minder invalt en dat op zijn ribben iets meer vlees komt.
Continu opmerkingen van mensen die hem zagen van...goh je mag die hond wel eens wat meer te vreten geven of "schaamt u zich niet om met zo'n scharminkel te lopen?" of ik ga je aangeven bij de dierenbescherming vanwege verwaarlozing etc.
Dat doet heel veel pijn, vooral omdat je gewoon voor jezelf weet dat je er alles voor zou geven om je hond een zo goed mogelijk leven te geven en kosten nog moeite gespaard wordt voor de beste behandeling voor het beestje....daarom schoot me de opmerking van Tieneke ook zo in het verkeerde keelgat  >:(. Ik moet eerlijk zeggen dat we op de een of andere manier altijd de "probleem hondjes" uitzoeken, meestal de honden die een ander allang in zou laten slapen vanwege de "overlast" die de beestjes bezorgen. Dus wij zijn wel heel wat gewend.
En ter geruststelling....met Buster gaan we NIET fokken [alhoewel hij daar zelf wel regelmatig zin in zou hebben ;D]
Hoe dan ook....met Buster gaat het hardstikke goed en dat is voor ons het enige dat telt......Onze andere hond Forrest krijgt wel gewoon vlees en wij eten het zelf ook dus Buster zit niet in een vegetarische sekte of zo......het is jammer voor Bus.....maar helaas.
Ze hebben trouwens ook niet gezegd dat Buster dit voer zijn hele leven moet eten...op het moment was vers geen goed voer voor hem...dus wie weet mag hij toch nog eens aan de biefstuk.

Groetjes van tante Annie.
Door 202Spots
Wanneer Buster het goed zou doen op hooi, dan zou ik 'm hooi voeren!!' 8)
Zolang hij zich lekker voeld en verder gezond is, gewoon blijven doen wat je doet!! ;)
Door conleeuw
Ik weet nog dat ik begon met Barf en dat Dot ieder keer giga aan de bloedderige diaree  ging en geregeld overgeven was ook deel van haar dagelijkse bezigheid, echt een ziek hondje, nou ik ging echt koken, het heeft even geduurd eer ik een beetje er achter kwam dat Dot wel vers kon eten, maar zeker niet verschillende diersoorten doorelkaar. Dus voerden  ik kip, dan eet Dot kip en niets anders, ook geen lams lever er bij of rund hart..... en het ging goed. Nu zijn we ongeveer een jaar verder, en ze kan inmiddels bijna alles bij elkaar verdragen, hoewel ik nog steeds niet van alles doorelkaar voer bij Dot, maar gister heb ze kip en eend gehad..... gaat prima. Soms is er niet echt een logische verklaring voor waarom een hond iets niet verdraagt, en uit Dot haar verhaal blijkt, dat ook dit kan veranderen. Maar ik had  ook vegetarisch gevoerd als het nodig was.... gelukkig ben ik eigenwijs genoeg om iedere keer als het goed gaat toch weer te proberen om te kijken of ze niet mischien toch dit of dat kan verdragen, dus heb ik nu een volledig barfende vreetschuur die Dot heet ;D Mischien als Buster een tijd goed eet, en zijn lichaam goed hersteld is, dat je dan ooit een barf deeltje geef en wie weet..... ontdek je ook bij Buster dat hij sommige dingen wel kan verdragen, maar goed, dat moet jij natuurlijk helemaal zelf bepalen, ik kan mij ook voorstellen al ze zoveel heb getobt, dat je dan zo iets heb van..... laat maar ;)
Door tante annie
Hallo allemaal,
Afgelopen week weer met Buster terug geweest naar de Bilt. Nte als wij, vonden hun Buster er ook een stuk beter uitzien, en na het doormeten, werd ook gezegd dat hij een stuk positiever mete. Het voer werd opnieuw doorgemeten en het bleek dat dit nog steeds het beste bij hem past op dit moment. Het is dus niet gezegd dat hij nooit meer vers zou kunnen en mogen eten. Met Buster gaat het nog steeds geweldig, we weten nog steeds niet wat ons overkomt.
Buster is van een blije hond naar een superblije hond gegaan. ;D En wij zijn weer superblij voor Buster. ;)

Groetjes van ons beiden.
Door conleeuw
gelukkig dat het nu zo goed gaat, ik kan mij voorstellen dat jullie daar blij van worden, wie weet over een jaar of wat eet hij mischien ook wel mee aan de barf maaltijd ;)
Door marianne jose
Hallo Anja,

Misschien kun jij ons helpen, onze trouwe viervoeter Laszlo van 11,5 jaar heeft waarschijnlijk een slokdarmverlamming en het eten binnenhouden is een groot probleem.
Heb jij misschien tips voor ons! We geven hem eten op hoogte en houden hem daarna hoog, maar als wij hem later een beetje water geven komt dat er weer uit!
Volgens de dierenarts is hier niks meer aan te doen, maar hij is nog aardig levenslustig en om hem dan in te slapen is een grote beslissing voor ons!
Heb jij misschien tips voor ons?
Groetjes Marina
Door tieneke
marianne jose schreef: Hallo Anja,

Misschien kun jij ons helpen, onze trouwe viervoeter Laszlo van 11,5 jaar heeft waarschijnlijk een slokdarmverlamming en het eten binnenhouden is een groot probleem.
Heb jij misschien tips voor ons! We geven hem eten op hoogte en houden hem daarna hoog, maar als wij hem later een beetje water geven komt dat er weer uit!
Volgens de dierenarts is hier niks meer aan te doen, maar hij is nog aardig levenslustig en om hem dan in te slapen is een grote beslissing voor ons!
Heb jij misschien tips voor ons?
Groetjes Marina
Hallo Marina,

wat krijgt de hond nu precies te eten?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door