Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door geer
Hitam schreef: je krijgt mij echt niet met mijn kop in een reclameblok hoor!
Niet?

He wat flauw Tan. Nou moet ik ze allemaal afbellen. Anders zet je een zonnebril op... Of je cowboyhoed! ;D
Door Fido
geer schreef: Niet?

He wat flauw Tan. Nou moet ik ze allemaal afbellen. Anders zet je een zonnebril op... Of je cowboyhoed! ;D
Of een oranje bloemenrok met oranje topje en zet een donkere zonnebril op ;) O en vergeet de zwarte sokken niet. Zelfs Erwin wordt zo niet herkend ;D
Even nog de vraag van één van de anderen herhalen: Wat kost een titer-test??
En is dat zo'n titertest met een "staafje"?
Ik sprak Leida Visée uit Zeist van de chiron-praktijk en bij haar kun je zo'n titer-test laten doen met een staafje.
Mijn eigen DA doet alleen aan bloedprikken, en dan gaat het naar het VetMedLab in DL.

Hoe kan ik mijn DA zover krijgen dat dat bij hen ook kan???

Dan nog een vraagje.
Als je hond als pup nooit geënt is, en ik laat haar nu voor de 1e keer enten, moet ze dan meer dan 1x voor de hondenziekte en hepatitis????
Na al het lezen weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen met de Weil.

Maar mijn vraag over de hondenziekte en hepatitis vind ik wel heel belangrijk? Weet iemand daar het antwoord op??
Hartstikke bedankt.....
Wil dat zeggen dat ik nu bij iedere DA terecht kan voor zo'n test????
Ik ga op dit moment naar een DA buiten mijn woonplaats, ben met ruzie weg bij mijn vorige DA in Zeewolde.... :D
Ik wil niet enten :( ik wil geen brokken voeren... :( wil ik mijn hond soms dood hebben???? :o

Kom er nu ook nog net achter dat mijn DA PPI, heeft geënt ipv zoals ik heel nadrukkelijk gezegd had, ALLEEN parvo.
Had er niet naar gekeken, maar omdat ik nu zit te lezen pak ik haar paspoort en zie dat ze dat wel gedaan heeft..... Ben nu nog veel blijer dat ik er toch weggegaan ben.
Door Hitam
Jojo schreef: Ik ben ook heel erg benieuwd naar wat zo'n test kost?!?! ???
Tja, dat moet elke dierenarts voor zich bepalen.

ZsaZSa schreef: Hartstikke bedankt.....
Wil dat zeggen dat ik nu bij iedere DA terecht kan voor zo'n test????
Ik ga op dit moment naar een DA buiten mijn woonplaats, ben met ruzie weg bij mijn vorige DA in Zeewolde.... :D
Ik wil niet enten :( ik wil geen brokken voeren... :( wil ik mijn hond soms dood hebben???? :o

Kom er nu ook nog net achter dat mijn DA PPI, heeft geënt ipv zoals ik heel nadrukkelijk gezegd had, ALLEEN parvo.
Had er niet naar gekeken, maar omdat ik nu zit te lezen pak ik haar paspoort en zie dat ze dat wel gedaan heeft..... Ben nu nog veel blijer dat ik er toch weggegaan ben.
Zeewolde???? Daar zit ik elke woensdagmiddag. Kan zo een titertestje voor je meenemen.
Op een ander forum is een discussie ontstaan over het al dan niet mogelijk zijn van het meten van memorycellen en een vrouw die diergeneeskunde in België studeert, beweert dat dit wel degelijk mogelijk is dmv een flowcytometer. Ik denk dat ik met name in de humane geneeskunde gebruikt zal worden, maar heeft iemand hier enig idee of er door dierenartsen ook gebruik van gemaakt wordt? Ik heb altijd begrepen dat het onmogelijk was om geheugencellen te meten...

Hier een link naar een artikel over de flowcytometrie:

http://www.analis.be/specif/clinicalnew ... -lymfo.pdf

Groetjes,

Fieke
Door Hitam
Ik heb het even doorgelezen. Je kunt hiermee wel de geheugen-b-cellen meten maar het zegt meer iets over de algemene immuunstatus dan over specifieke geheugencellen. Je kunt niet meten hoeveel geheugencellen er zijn voor hondenziekte of zoiets.
Dus niet bruikbaar om te kijken of je ergens tegen beschermd bent.
Door geer
Ik heb vandaag op de Voorjaarsdagen voor dierenartsen in de RAI gestaan... De directeur van Biogal, het bedrijf dat de tests maakt, was over uit Israel om ons te helpen en ik moet zeggen...er waren heel veel dierenartsen erg geinteresseerd!  :)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door