[quote="Anna Penta"]
[quote="Angelique"]
[quote="Anna Penta"]
[quote="Angelique"]
[quote="Anna Penta"]
Vandaag een vegetarisch menu bereid voor 3 dametjes. Zo zag het eruit:
- bruine rijst
- groene linzen
- avocado
- tofu
- rauw ei
- gemalen eierschalen
- gemalen zaden
- scheutje tarwekiemolie
- scheutje olijfolie
- edelgist
als toetje had ik 1 apfelstrudel (suikervrij; op de grond gevallen)
Het werd met smaak gegeten. Alleen vraag ik me af of ik de linzen had moeten pureren. Zouden ze er nu in z'n geheel weer uitkomen?
Overigens krijgen ze andere dagen groenten/vlees/vis en overige supplementen.
[/quote]
Ik denk dat ik nog liever een dagje laat vasten.....

[/quote]
nog suggesties hoe het beter kan

[/quote]
Ja hoor, eerst lezen, dan gaan knutselen en zolang je de basisprincipes van het maken van een hondenmaaltijd niet snapt het bereiden aan een fabrikant overlaten en je zelf beperken tot het openknippen van een zakje.
[/quote]
He Angelique wat is jouw probleem met mij joh? Je lijkt geen kans onbenut te laten om mij aan te vallen of een steek toe te brengen. Dat betreur ik oprecht. Als ik het verleden iets heb gezegd dat verkeerd op jou overkwam dan spijt me dat werkelijk! Ik hoop echt dat we dit forum in het vervolg kunnen gebruiken waarvoor het bedoeld is: om opbouwende kritiek aan elkaar te geven. Ik heb in elk geval niks tegen jou hoor

[/quote]
Ik heb niets tegen jou, maar wel tegen de wijze waarop je hier nu te werk gaat.
Het nr. 1 recept van het totaal mislukken van het overzetten van brok op een zelfgemaakte maaltijd is: slechte voorbereiding. Jij doet nu niets anders dan die mensen die vandaag deze site vinden en morgen hun brokkenetende hond overzetten op kippennekken met groentemix. Gevolg 1: een zieke hond. Gevolg 2: slechte "reclame" voor dit forum en de voermethode. Gevolg 3: een eigenaar die er meteen van overtuigd is dat dit voer voor zijn hond niet geschikt is.
Je bent bezig om een boek te schrijven over honden, over o.a voeding e.d en dan stel je veel vragen. prima,. je krijgt ook veel antwoorden, nog mooier natuurlijk en vervolgens kom je met een vegtarisch menu aanzetten voor je honden wat hier nergens gepropageerd wordt, maar wat wel overeenkomt met de levenswijze die jij voor jezelf (de omnivoor) hebt gemaakt. Bij het eerste commentaar wat gegeven wordt komt het apie al uit de mouw dat je dus naderhand pas bent gaan zoeken op BP naar wat je je honden eigenlijk te eten hebt gegeven en of dit wel helemaal goed was. Dan ben je wat mij betreft gewoon aan het rommelen, je klooit maar wat raak om maar niet dat stukkie vlees te hoeven geven. Met het voeren van vegabrokken en vegazelfbereidmaaltijden geef je min of meer(onbewust ?) aan de carnivoor in je hond niet te respecteren. Dit alles valt me gewoon zwaar tegen van iemand die een boek over honden aan het schrijven is, dat je zo weinig met de informatie doet die je ter beschikking staat. Mede omdat de mens in het algemeen de instelling heeft van "wat in een boek staat is waarheid".
Neem anders een voorbeeld aan Lizzy, die heeft namelijk wel het besef dat wat goed is voor haar (of wat zij vindt dat goed is voor haar) absoluut niet goed is voor haar honden.
Daarbij laat jij hier ook geen kans liggen om op een rauwvoer forum voor honden continu te zaniken over met wat mensen hun honden voeren. Al eens bij stilgestaan dat je daarmee ook mensen afschrikt om hun honden vers te gaan voeren? Dat die dan maar liever bij die veilige brok blijven waarvan je niet kan zien wat er ooit ingestopt is? Het klinkt misschien wat bot, maar de doelstelling van dit forum is om zoveel mogelijk mensen ervan te overtuigen om hun honden/katten KVV/BARF te gaan voeren, niet om aandacht te vragen voor de misstanden in de bio-industrie. Iedereen baalt van de misstanden in de bioindustrie, maar als we ons allemaal moesten beperken tot biologisch vlees dan kon 90% van dit forum wel ophouden, want dat is gewoon onbetaalbaar voor de doorsnee hondenbezitter. Dat jij dan wel de lapjes bij AH koopt is mooi van je, maar maak een ander die het op zijn/haar manier goed wil doen voor het welzijn van hun hond geen verwijten, want dat verdienen ze absoluut niet.