Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Helen
[quote="Ollie"]
[quote="Lizzy"]
Juliette de Bairacli Levy adviseert de hond 1 dag per week vleesloos te voeren. Ik geloof dat zij dit adviseert omdat vlees het lichaam erg verzuurt. Zij schrijft over 1 vleesloze dag per week en 1 dag vasten.
[/quote]

Uuuhm Lizzy? Dat vasten, dat durf ik hier ook niet aan! ( komt zij weer aan zul je denken) Maar ik heb hier sowieso 1 bulletje wat hartstikke misselijk word als ze geen eten krijgt! En alleen een dag met groentes denk ik ook dat ze gal gaat spuugen, dus dat durf ik ook niet uit te proberen, omdat ze heel erg moeilijk spuugt! :-\
[/quote]

Balou heeft in het begin ook gal gespuugd. Mooi, want zo loost het lichaam overtollige spullen. Ik heb me er niet druk over gemaakt en er geen aandacht aan besteed en het is binnen de kortste keren vanzelf overgegaan. En aan een dag vasten wennen ze vanzelf. Wat bedoel je met heel erg moeilijk spuugt? Fijn toch, hoef jij geen viezigheid te ruimen ;D ;D

groetjes Helen

PS Het wordt een ander verhaal als je een torsiegevoelige hond hebt. Ik weet niet hoe dat zit met bulletjes. Zou zelf denken dat ze niet in die categorie horen.
Door Ollie
[quote="Helen"]
[quote="Ollie"]
[quote="Lizzy"]
Juliette de Bairacli Levy adviseert de hond 1 dag per week vleesloos te voeren. Ik geloof dat zij dit adviseert omdat vlees het lichaam erg verzuurt. Zij schrijft over 1 vleesloze dag per week en 1 dag vasten.
[/quote]

Uuuhm Lizzy? Dat vasten, dat durf ik hier ook niet aan! ( komt zij weer aan zul je denken) Maar ik heb hier sowieso 1 bulletje wat hartstikke misselijk word als ze geen eten krijgt! En alleen een dag met groentes denk ik ook dat ze gal gaat spuugen, dus dat durf ik ook niet uit te proberen, omdat ze heel erg moeilijk spuugt! :-\
[/quote]

Balou heeft in het begin ook gal gespuugd. Mooi, want zo loost het lichaam overtollige spullen. Ik heb me er niet druk over gemaakt en er geen aandacht aan besteed en het is binnen de kortste keren vanzelf overgegaan. En aan een dag vasten wennen ze vanzelf. Wat bedoel je met heel erg moeilijk spuugt? Fijn toch, hoef jij geen viezigheid te ruimen ;D ;D

groetjes Helen

PS Het wordt een ander verhaal als je een torsiegevoelige hond hebt. Ik weet niet hoe dat zit met bulletjes. Zou zelf denken dat ze niet in die categorie horen.
[/quote]

Ik bedoel met moeilijk spugen, dat er heel veel slijm in het keeltje komt waardoor het lijkt dat ze bijna flauw valt! Ze heeft het dan erg zwaar, en het is net of ze voorover valt! Ik vind dat :'( eruuug zielig en ga haar dat ook echt niet aandoen!Want dan is het dierenbeulerij, in mijn ogen! Ik denk maar zo, brokken is veel slechter dan een dag niet vasten. ;D
Door Angelique
[quote="Anna Penta"]
[quote="Angelique"]
[quote="Anna Penta"]
Vandaag een vegetarisch menu bereid voor 3 dametjes. Zo zag het eruit:

- bruine rijst
- groene linzen
- avocado
- tofu
- rauw ei
- gemalen eierschalen
- gemalen zaden
- scheutje tarwekiemolie
- scheutje olijfolie
- edelgist

als toetje had ik 1 apfelstrudel (suikervrij; op de grond gevallen)

Het werd met smaak gegeten. Alleen vraag ik me af of ik de linzen had moeten pureren. Zouden ze er nu in z'n geheel weer uitkomen?

Overigens krijgen ze andere dagen groenten/vlees/vis en overige supplementen.
[/quote]

Ik denk dat ik nog liever een dagje laat vasten..... ::)
[/quote]

nog suggesties hoe het beter kan ;)
[/quote]

Ja hoor, eerst lezen, dan gaan knutselen en zolang je de basisprincipes van het maken van een hondenmaaltijd niet snapt het bereiden aan een fabrikant overlaten en je zelf beperken tot het openknippen van een zakje.
Door casangio
[quote="Anna Penta"]
[/quote]

Vorig weekend heeft onze ries een halve rijstevla verorberd die op het aanrecht stond en nog wel toen ik er bij stond. Ik draaide me om en ik had het eerst nog niet in de gaten maar zag hem de tegels aflikken en ik keek naar het bord maar helaas dat was leeg :'( :'(
Door Lupa
[quote="Ollie"]
[quote="Helen"]
[quote="Ollie"]
[quote="Lizzy"]
[/quote]

[/quote]

groetjes Helen

[/quote]

Ik bedoel met moeilijk spugen, dat er heel veel slijm in het keeltje komt waardoor het lijkt dat ze bijna flauw valt! Ze heeft het dan erg zwaar, en het is net of ze voorover valt! Ik vind dat :'( eruuug zielig en ga haar dat ook echt niet aandoen!Want dan is het dierenbeulerij, in mijn ogen! Ik denk maar zo, brokken is veel slechter dan een dag niet vasten. ;D
[/quote]

ik ga nu mischin iets heel raar zeggen :-[
Maar ollie dat gespuug en geprut als of ze bijna dood aan het gaan zijn ligt dat niet een beetje aan het ras?
als ik zo ras tegen kom hoor ik ze altijd wel prutten en knorren.
Door Ollie
[quote="Lupa"]
[quote="Ollie"]
[quote="Helen"]
[quote="Ollie"]
[quote="Lizzy"]
[/quote]

[/quote]

groetjes Helen

[/quote]

[/quote]

ik ga nu mischin iets heel raar zeggen :-[
Maar ollie dat gespuug en geprut als of ze bijna dood aan het gaan zijn ligt dat niet een beetje aan het ras?
als ik zo ras tegen kom hoor ik ze altijd wel prutten en knorren.
[/quote]

Ja ze zijn natuurlijk kortneuzig! ???Maar dat heeft niks met spugen te maken, belfi gaat gal spugen als ze te weinig of geen eten in haar maag heeft. De andere 3 bullen hebben hier weinig last van. Ja knorren doen ze idd, maar vooral Belfi doet dat heel erg als ze aan het aandacht trekken is. ;D
Door 202spots
[quote="Paul_Barte"]
Maar de hoofdprijs gaat toch naar kelp. Dat is een bruinwier, en er bestaan hele grote variëteiten van Hebt u die weleens gezien in hun natuurlijke staat? Dan moet u wel naar de Amerikaanse Westkust, vlak na een storm over de Pacific. De zware golven rukken de kelp dan los van de zeebodem en gooien de foeilelijke witte stengels op het strand. Daar ligt het dan te stinken tot het door gemeentewerkers wordt weggehaald. Nu moet je toch hondsbrutaal zijn om deze smerige troep te vermalen (of te verbranden tot as), het poeder in een flesje te doen en dat dan aan het publiek te verkopen als iets heilzaams! Nadat je zoiets hebt geflikt, rol je toch brullend van het lachen door de straten, op weg naar de bank? Nou wacht ik alleen nog maar op de vent die hetzelfde doet met koeiestront... [/quote]
Misschien niet met de stront.....maar WEL met de halfverteerde maaginhoud van de schaap.....
wat dan als fytomix verkocht word ??? :-\

Okay..misschien kan ik ook beter zelf de kelp opgaan rapen... ;) is trouwens niet wit hoor....maar lekker bruine glibber slierten! 8)
Door Anna Penta
[quote="Angelique"]
[quote="Anna Penta"]
[quote="Angelique"]
[quote="Anna Penta"]

- bruine rijst
- groene linzen
- avocado
- tofu
- rauw ei
- gemalen eierschalen
- gemalen zaden
- scheutje tarwekiemolie
- scheutje olijfolie
- edelgist

Het werd met smaak gegeten. Alleen vraag ik me af of ik de linzen had moeten pureren. Zouden ze er nu in z'n geheel weer uitkomen?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja hoor, eerst lezen, dan gaan knutselen en zolang je de basisprincipes van het maken van een hondenmaaltijd niet snapt het bereiden aan een fabrikant overlaten en je zelf beperken tot het openknippen van een zakje.
[/quote]

He Angelique wat is jouw probleem met mij joh? Je lijkt geen kans onbenut te laten om mij aan te vallen of een steek toe te brengen. Dat betreur ik oprecht. Als ik het verleden iets heb gezegd dat verkeerd op jou overkwam dan spijt me dat werkelijk! Ik hoop echt dat we dit forum in het vervolg kunnen gebruiken waarvoor het bedoeld is: om opbouwende kritiek aan elkaar te geven. Ik heb in elk geval niks tegen jou hoor ;)
Laatst gewijzigd door Anna Penta op zo 04 apr 2004, 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door senadance
Hallo \Anna Penta,

Ik hoop naar dat ik dit alles gelezen hebt je niet wegblijft op barfplaats, Lieve mensen graag opbouwende kritiek :o en geen!!!gekat!! :o :oheb het zelf ook al eens zo gevoeld!!! :o

En jij Anna Penta, ik vindt het echt geweldig dat je zoveel probeerd en het ook hier als menu neer durft te zetten, ik doe het al een tijdje niet meer

groetjes Sena
Door Helen
Anna, even ter verheldering, , mocht dat nodig zijn. Mijn commentaar op jouw menu in deze categorie is niet bedoeld als negatieve kritiek, enkel als mijn mening over het betreffende menuutje.

groetjes Helen
Door sylvia
Anna sommige mensen op dit forum zeggen de dingen gewoon zoals zei ze zien,en de opmerking van Angelique is op geen andere manier uitlegbaar dan wat er staat,en zegt hetzelfde als alle waarschuwingen die tegen iedereen gezegd wordt ga je eerst verdiepen en geef eerst een kvv en ga beginnen met 1 dag knutselen en ga dat uitbreiden naar meer,naarmate je kennis over zelf samenstellen groeit.Als je zo maar wat aanknoeit en je honden gaan tekorten oplopen dan heb je ook zoiets van,hallo hadden ze me daar niet kunnen zeggen dat ik verkeerd bezig ben.Ennehh niet zo lichtgeraakt de soep wordt vaak niet zo heet gegeten als dat hij wordt opgediend :D
Door sylvia
[quote="senadance"]
Hallo \Anna Penta,

Ik hoop naar dat ik dit alles gelezen hebt je niet wegblijft op barfplaats, Lieve mensen graag opbouwende kritiek :o en geen!!!gekat!! :o :oheb het zelf ook al eens zo gevoeld!!! :o

En jij Anna Penta, ik vindt het echt geweldig dat je zoveel probeerd en het ook hier als menu neer durft te zetten, ik doe het al een tijdje niet meer

groetjes Sena
[/quote]

??? ??? ??? ??? ???
Door Angelique
[quote="Anna Penta"]
[quote="Angelique"]
[quote="Anna Penta"]
[quote="Angelique"]
[quote="Anna Penta"]

- bruine rijst
- groene linzen
- avocado
- tofu
- rauw ei
- gemalen eierschalen
- gemalen zaden
- scheutje tarwekiemolie
- scheutje olijfolie
- edelgist

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

He Angelique wat is jouw probleem met mij joh? Je lijkt geen kans onbenut te laten om mij aan te vallen of een steek toe te brengen. Dat betreur ik oprecht. Als ik het verleden iets heb gezegd dat verkeerd op jou overkwam dan spijt me dat werkelijk! Ik hoop echt dat we dit forum in het vervolg kunnen gebruiken waarvoor het bedoeld is: om opbouwende kritiek aan elkaar te geven. Ik heb in elk geval niks tegen jou hoor ;)
[/quote]

Ik heb niets tegen jou, maar wel tegen de wijze waarop je hier nu te werk gaat.
Het nr. 1 recept van het totaal mislukken van het overzetten van brok op een zelfgemaakte maaltijd is: slechte voorbereiding. Jij doet nu niets anders dan die mensen die vandaag deze site vinden en morgen hun brokkenetende hond overzetten op kippennekken met groentemix. Gevolg 1: een zieke hond. Gevolg 2: slechte "reclame" voor dit forum en de voermethode. Gevolg 3: een eigenaar die er meteen van overtuigd is dat dit voer voor zijn hond niet geschikt is.

Je bent bezig om een boek te schrijven over honden, over o.a voeding e.d en dan stel je veel vragen. prima,. je krijgt ook veel antwoorden, nog mooier natuurlijk en vervolgens kom je met een vegtarisch menu aanzetten voor je honden wat hier nergens gepropageerd wordt, maar wat wel overeenkomt met de levenswijze die jij voor jezelf (de omnivoor) hebt gemaakt. Bij het eerste commentaar wat gegeven wordt komt het apie al uit de mouw dat je dus naderhand pas bent gaan zoeken op BP naar wat je je honden eigenlijk te eten hebt gegeven en of dit wel helemaal goed was. Dan ben je wat mij betreft gewoon aan het rommelen, je klooit maar wat raak om maar niet dat stukkie vlees te hoeven geven. Met het voeren van vegabrokken en vegazelfbereidmaaltijden geef je min of meer(onbewust ?) aan de carnivoor in je hond niet te respecteren. Dit alles valt me gewoon zwaar tegen van iemand die een boek over honden aan het schrijven is, dat je zo weinig met de informatie doet die je ter beschikking staat. Mede omdat de mens in het algemeen de instelling heeft van "wat in een boek staat is waarheid".
Neem anders een voorbeeld aan Lizzy, die heeft namelijk wel het besef dat wat goed is voor haar (of wat zij vindt dat goed is voor haar) absoluut niet goed is voor haar honden.

Daarbij laat jij hier ook geen kans liggen om op een rauwvoer forum voor honden continu te zaniken over met wat mensen hun honden voeren. Al eens bij stilgestaan dat je daarmee ook mensen afschrikt om hun honden vers te gaan voeren? Dat die dan maar liever bij die veilige brok blijven waarvan je niet kan zien wat er ooit ingestopt is? Het klinkt misschien wat bot, maar de doelstelling van dit forum is om zoveel mogelijk mensen ervan te overtuigen om hun honden/katten KVV/BARF te gaan voeren, niet om aandacht te vragen voor de misstanden in de bio-industrie. Iedereen baalt van de misstanden in de bioindustrie, maar als we ons allemaal moesten beperken tot biologisch vlees dan kon 90% van dit forum wel ophouden, want dat is gewoon onbetaalbaar voor de doorsnee hondenbezitter. Dat jij dan wel de lapjes bij AH koopt is mooi van je, maar maak een ander die het op zijn/haar manier goed wil doen voor het welzijn van hun hond geen verwijten, want dat verdienen ze absoluut niet.
Laatst gewijzigd door Angelique op zo 04 apr 2004, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
[quote="senadance"]
Hallo \Anna Penta,

groetjes Sena
[/quote]
Ja je bent zielig, goed?
De enige keren dat jij bot commentaar ( niet van mij overigens) hebt gekregen waren volgens mij op berichten dat je je al veel te dikke hond weer van alles te snaaien had gegeven om vervolgens je "beklag"te doen dat er maar geen grammetje vanaf wil.
Na een keer of tig en na 100 goede adviezen gaan dat soort berichten een beetje vervelen, dan krijgen mensen namelijk het gevoel voor J.L. aan het tikkeren te zijn, omdat je er blijkbaar toch weinig tot niets mee doet.
Door Anna Penta
Okay Angelique, het is me duidelijk. Je hebt een hoop frustraties, vandaar je botte reacties naar mij toe. Zoiets verwachtte ik al. Je weet erg weinig van me maar dat belet je er niet van me van alles te beschuldigen. Om sommige dingen moet ik eerlijk gezegd gewoon lachen (hoe kom je d'r bij?)

Goed ik kan het hebben. Ik weet dat het er soms zo aan toe gaat op forums. So be it.

Heb geen zin om hier verder op in te gaan.

Zal verder ook geen menu's meer posten, hier heb ik geen trek in. Hoop dat je nu je gal hebt gespuwd en dat je enige rust hebt gevonden.

Verder heb ik nog steeds niets tegen je hoor. Ik denk maar zo: iedereen die op dit forum zit is heeft het beste voor met zijn honden. En dat vind ik een mooie eigenschap :D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door