Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Erna
We hebben redelijk tot goed geslapen. Hij was eerst erg onrustig en toen ik ging kijken bleek dat hij niet lekker lag.  :-\ Dus omhoog gehesen en beter neergelegd. Om 3 uur hebben manlief en ik van rol gewisseld en ben ik naar boven gegaan. Luigi sliep en was rustig.

Vanmorgen kreeg ik een kleine verrassing. Hij lag niet meer op de bank maar op het voeteneinde bij manlief. Kennelijk vond ie dat een betere plek maar hoe hij er is gekomen mag ik raden.  :o

Hij is opgestaan en heeft een paar stapjes gedaan die redelijk goed gingen. Helaas nog steeds op 3 poten. Zijn linkervoorpoot doet helemaal niets. Je kunt er mee doen wat je wilt, hij voelt ook niets. Hij is buiten geweest en ook dat ging beter dan gisteren. In ieder geval ging hij plassen. Daarna weer de trap op getild en op de bank gelegd. Zijn eten ging er ook goed in en hij heeft daarna zijn 2e injectie gekregen.

Fysiek is hij dus nog steeds hetzelfde als gisteravond alhoewel hij een iets betere coordinatie lijkt te hebben. Mentaal is echter sterker en dat maakt dat ik het vandaag zeker nog een kans geef.

* en nu 10 minuten later flikkert ie van de bank af en bleef stil liggen omdat hij niet overeind kan komen..Pffttt . Weer op de bank getild en we wachten het maar weer af. Geen idee wat nu het beste is. Hij kan nu in ieder geval niet meer vallen, hij ligt andersom.
Laatst gewijzigd door Erna op vr 30 mar 2007, 07:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Netty
geef hem een knuf van me, oude hondenmannen hebben iets zieligs over zich als ze ziek zijn.
sterkte met hem :-*
Door conleeuw
ag jeetje, wat grappig dat hij toch nog zijn lijf naar de voeteneind van "zijn mens" heb weten te bewegen, drang om er bij te zijn was dan toch ernstiger dan zijn pijn/ongemak. Erna, ik heb natuurlijk met Bess ook op een gegeven moment gezegt, wij gaan niet meer de medische molen in, ze was al oud, en ondanks het feit dat zij nooit lastig was, een model huis hond, komt er een punt waar je in mijn opinie niet meer grote ingrepen moet laten doen, voor bess was zelfs naar de dierenarts om een foto te laten maken al een aanslag op haar lijf en geestlijke gezondheid, dus had ik besloten om dat niet meer te doen, ja, medicijne om de ongemakken van ouderdom te weren, maar niet meer grote acties, daar zou ik haar geen gunst mee doen, wat jij al schrijf, door de molen halen om hun leven met 6 maanden te verlengen, ik weet niet of zij daar echt blij mee zijn, maar een antibiotica kuur voor een ontsteking, prima..... dus, ik begrijp het maar al te goed, en ondanks het feit dat hij niet makkelijk is in zijn doen en laten (zacht uitgedrukt mischien) het is en blijf een van jou beestjes, inclusief zijn rare streken, dus makkelijk wordt het nooit om te weten wat de juiste beslissing is en wanneer je het dan wel moet nemen, vooral als ze niet duidelijk aangeven dat het genoeg is :-\ nogmaals, sterkte ermee :-*
Door Malamoods
Ik ben blij dat jullie de nacht naar omstandigheden goed zijn door gekomen. Heb je zelf nog wat kunnen slapen?

Hijgen is een uiting van stress en kan dus op pijn wijzen.

Honden kunnen zich razendsnel aanpassen bij lichamelijke gebreken. Ze worden heel snel heel handig om zich op 3 poten voort te kunnen bewegen. Misschien verklaart dit zijn initiatieven om op het voeteneind te gaan liggen? Dan zou dat dus betekenen dat de situatie zich niet beter (fysiek gezien), maar hij zich aanpast aan de "niuewe" situatie....

Erna meid, ik wens je onwijs veel sterkte! Moeilijk om je hond zo te zien "aftakelen" Vooral omdat het zo'n doorzetter is, die weet wat hij wil. Als hij mentaal sterk is en nog wil en zijn lijf hem in de steek laat, is dat zo tegenstrijdig...

Dikke knuffel voor jullie allemaal! :-*

Rachel.
Door EstherVanPuck
He bah, lees het nu allemaal. Het klinkt toch wel erg ernstig. Luigi kerel, kop op!!!! Belangrijkste is dat je niet veel pijn hebt, verder is het aan jou of je er voor wil en tegen kan vechten, ventje....  :'(

Erna en Huub, kop op  :-* Jullie zijn een prachtig thuis voor hem, kan me jullie gevoel goed voorstellen  :-*
Door Mieuw
Ik kon niet slapen vannacht dus ik heb nog over Luigi liggen nadenken. Zou hij misschien een beknelde zenuw kunnen hebben, of trombose ofzo?
Nou ja, het is maar een brainwave en áls het al zoiets zou zijn kun je je inderdaad afvragen of je doorvoor de medische mallemolen in wilt. Maar goed, ik trok me het hele verhaal zo aan en dan wil ik gewoon graag dat er een oplossing komt, vandaar...

Heel veel sterkte in elk geval. Inderdaad is het belangrijkste dat hij maar geen pijn heeft.  :-*
Door Lizzy
Pfff, wat een toestand joh.... Ik maak me wel zorgen, om jullie ventje... Hoe is het nou met hem? Heb je de DA al gesproken?
Door Erna
Na overleg met de da hebben we besloten om Luigi over het weekend heen te trekken. Na het weekend zullen we verder beslissen.

Alle symptomen wijzen op een ruggemerg infarct of een herseninfarct maar de pijn die Luigi heeft hoort daar niet bij. Vandaar dat we dus af willen wachten tot na het weekend om te zien om er iets verbeterd. Het voetje doet nog steeds niets.

Luigi zijn achterhand is te zwak om die missende voorpoot op te vangen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door