Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
LilianR schreef: Hallo mensen,

Omdat ik Pfeiffer heb en dus niet veel tijd heb om te reageren, en daarbuiten eigenlijk best wel druk bezig ben, heb ik geen tijd gehad erop te reageren. Inderdaad woon ik nog thuis, wisten jullie dat nog niet? Maar ik heb eindelijk afgelopen maandag m'n moeder zover gekregen dat ze met me meeging naar de dierenarts. Een andere. We zijn nog niet op kkv overgestapt, ben dit zelf wel van plan, maar je moet natuurlijk moeders mee hebben. Ze zit er wel over te denken, maar wil eerst deze zak Eukanuba op hebben, omdat het aardig kostbaar voer is, en het 'gekke' is, met dit soort voer gaat hij er iets op vooruit. Zn kringen om de ogen zijn niet meer rood. Maar daar laten we het natuurlijk niet bij. Hier een verslagje over t dierenarts bezoek, had het al op een ander forum geplaatst, dus het is een kwestie van knippen en plakken.

'Zo...

Wat een fijne dierenarts! Ze was heel erg aardig ook tegen de hond.
Ze had nog even een schraapseltje genomen, ze zegt: het kan zijn dat er toch beestjes inzitten die niet over het hele lichaam zitten en de andere dierenarts niet heeft gezien.
Daarin heeft ze niks kunnen ontdekken. Ze vroeg of hij erg gestresst was of moeilijk als ze iets zou doen, ja dat wel, oke dan zou het met narcose moeten, heeft U tijd om nu even meteen biopjes te nemen? Ja hoor, laten we dat maar in een keer doen . Denk je dat Laska daarin makkelijk was?! Nee meneer bleef half wakker, extatie noemde ze dat geloof ik. Hij heeft voor 30 kilo honden narcode gehad eer hij ging 'slapen', zelf weegt hij 15 kg.  Dus, biopjes genomen. Daarin zouden ook beestjes te zien zijn, als hij ze had die dieper in de huid zitten. Meteen bloed geprikt voor het geval dat we door moesten naar een allergie test, dan kon dat in een moeite door, hoefde we hem niet nog
een keer 'te pesten'. Dus ze houden het bloed achter, als ze niks uit de biopten kunnen halen gaan ze verder met een allergie test. Deze dierenarts onderneemt tenminste.

Afijn, over 10 dagen terug komen voor de hechtingen eruit te halen. Dus we wachten af. Verder geen medicijnen, vond ze niet nodig. '

Zijn jullie ook weer op de hoogte, ben zo blij dat er nu eindelijk wat aan gedaan gaat worden :D
Geen vers dus en nog steeds niets! tegen die verschrikkelijke jeuk?
Ik zeg verder maar niets meer...lijkt me het verstandigste  :-X
Door Ron
Als voorbeeld (wellicht ter overtuiging van je ouders) kun je ze misschien eens het verhaal op de duck site laten zien?
Daar staat een herder met voor en na foto's en een heel verhaal erbij. VERSVOER is GEEN heilige graal die alle problemen oplost
maar slechter zal het zeker niet worden.

Onze hond at eerst royal canine en dat ging van kwaad tot erger, geen jeuk maar at slecht, ontlasting was altijd dun en moest best wel
vaak overgeven. Op een dag ging hij 'zitten' in de woonkamer en kwam er een soort van spuitpoep uit. Heb toen alla minute de royal
canine (ook niet goedkoop) aan de kant gegooid en naar de dierenzaak gelopen voor ander voer (duck) daarna is het heel snel beter
gegaan, hij werd minder zenuwachtig, zijn vacht ging glanzen, hij heeft een soort swing in zijn loop gekregen :) en de ontlasting is 'perfect' (voor zover poep perfect kan zijn  ;) )

Zoals hier al door veel mensen is aangegeven versvoer is geen oplossing voor alles maar het is een begin en zeker nu hij
onder behandeling bij de DA is een mooie aanvulling...

Heb de foto's gezien en vind het heel erg voor de hond, heb zelf 2 jaar geleden (door medicijnen waar ik allergisch voor was) 3 dagen onder de bulten  (Jeuk!!!) gezeten en uiteindelijk prednison ervoor gekregen ik kan je zeggen de opluchting als je eindelijk van de jeuk af bent (en ik had het maar 3 dagen!!) is niet te beschrijven.. Kan me alleen maar voor proberen te stellen hoe je hond zich na 5 jaar jeuk moet voelen  :'(

In elk geval veel scu6 en ik hoop dat hij snel van de jeuk af is!
Laatst gewijzigd door Ron op do 01 mar 2007, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yves
Verder geen medicijnen, vond ze niet nodig. '

Waarom heeft de DA niets tegen de jeuk gegeven? Als ik naar jouw foto's kijk, dan lijkt mij dat nl best wel nodig. Of is de jeuk nu minder/over?

Ik zou over 10 dagen (liever eerder) toch iets tegen de jeuk vragen. Ook als ze nog niet weet wat de oorzaak is.
Door LilianR
Ze wilde geen medicijnen doen om zo volgende week, als de uitslag binnen is, er mogelijk zelf nog een keer goed naar te kijken. Dan weten ze ook beter welke medicijnen ze moeten geven. Ze heeft het wel tegen ons gezegd, hoor. 
Door Ine
Op www.carnibest.nl staan ook foto's en reacties van mensen, die huidproblemen met de honden hadden. Ook dat kun je eens aan je moeder laten lezen.
Ze kan desnoods zelf eens bellen, om wat meer informatie.
Door Nelly
LilianR schreef: Waar kun je dat halen? Ja sorry snap er niet veel van :P
[/quote ]. Versvlees houdt in: kopvlees, spiervlees, pens - al of niet gemalen - kippevlees, en als je geluk hebt misschien ook schapen-of lamsvlees. Dit alles is te koop in diverse dierenspeciaalzaken, tuincentra en tegenwoordig ook al in supers, zoals de C1000 bijv. Daar ligt het in een speciaal diepvriesvak.
Door Nemosh
Heb net het hele verhaal gelezen, het is wel heel triest net als de foto's.
Lilian ik wens je veel sterkte met je speutocht om het beste voor je hond te willen.
Wat je zou kunnen doen is je ouders ervan overtuigen dat een gezonde hond goedkoper is dan een zieke.
Je zou goed voer dus tegen de rekeningen van de dierenarts kunnen zetten.
En BARF voeren is niet duurder dan eukanuba! ( met een beetje schooien bij de slager zelfs goedkoper)
Je moet je alleen wel goed inlezen maar aan inleesmatriaal is hier voldoende te vinden.
Heel veel sterkte!!
Door Nynke
Allemachtig, ik zit net dit hele topic te lezen en in eerste instantie vroeg ik me af hoe het mogelijk is dat je een hond er zo erg aan toe laat zijn !!??!! :'( ik werd erg verdrietig van de foto's. Nadat ik gelezen had dat het meisje nog thuis woont bij haar ouders bedacht ik dat die mensen, als ze van hun hond houden, toch zelf ook kunnen bedenken dat er iets heel erg mis is met de hond? ik zou me kapot schamen als mijn hond in zo'n staat zou zijn en ik er niet letterlijk alles aan gedaan had  :shy:  Jeuk is erger dan pijn!!!    Nynke
Door tieneke
Nynke F schreef: Allemachtig, ik zit net dit hele topic te lezen en in eerste instantie vroeg ik me af hoe het mogelijk is dat je een hond er zo erg aan toe laat zijn !!??!! :'( ik werd erg verdrietig van de foto's. Nadat ik gelezen had dat het meisje nog thuis woont bij haar ouders bedacht ik dat die mensen, als ze van hun hond houden, toch zelf ook kunnen bedenken dat er iets heel erg mis is met de hond? ik zou me kapot schamen als mijn hond in zo'n staat zou zijn en ik er niet letterlijk alles aan gedaan had  :shy:  Jeuk is erger dan pijn!!!    Nynke
De hond heeft er pas een paar jaartjes last van  ::)...gaan ze eindelijk weer eens naar de dierenarts worden ze zonder jeukstillende medicatie voor het arme beestje gewoon naar huis gestuurd.
Er is hier op Bp genoeg goede raad en informatie gegeven over vers voer etc...of er intussen echt iets gebeurd is...?  :-\
Door Antonia
LilianR schreef: Ja mensen, ik weet het niet meer! Wat moet ik nou PRECIES gaan voeren en doen?! Ik snap er even helemaal niks meer van  :-[
Oh mijn god, wat een ellende. Wat moet jouw hond zich ellendig voelen. En jij waar schijnlijk ook. Ik kan me voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Blijkbaar heb je een duw in de goede richting nodig.
Wat moet je doen:

1. Ik zou als de sodemieter een kant-en-klaar verse vleesvoeding (diepvriesvoeding) gaan geven. Persoonlijk zou ik kiezen voor het merk Carnibest.Carnibest heeft verschillende varianten. Ik zou kiezen voor de varianten Carnibest Natuurvoer Diabetes en Carnibest Lam Diabetes. Dit diepvriesvoer is bij jou in Oss te koop bij
Pets Only Oss 
Da Costastraat 11
5343 JN Oss
Tel. 0412-649025

2. Ik zou twee voedingssupplementen gaan geven, te weten:
- olie (visolie en borage olie)
- een pro bioticum (om de darmflora te herstellen). Ik zou kiezen voor het merk Solgar of Akropharma.
Bij jou in Oss verkrijgbaar bij
Jos Borgers Natuurmarkt
Klaphekkenstr 1
5341CH Oss

Liquid for Live
Hazenkampln 25
5345NR Oss

Seltseam
Spoorln 78
5348KC Oss

3. Ik zou als de drommel een afspraak maken met Tannetje Koning, zij kan onder andere iets voorschrijven tegen de jeuk.
Centrum De Oase, Dorpsstraat 15b, 6731 AS Otterlo, tel. 0318-590403, [email protected]

Veel succes!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door