Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sennaruby
Ik heb via kiezenbrink hele duiven gekocht, met veren en al, en mijn honden vinden ze heerlijk. Ze plukken eerst vakkundig een paar veren weg en beginnen dan te kluiven.  :-X
Door judith1967
Nou vanavond gegeven,en hij vond hem heerlijk!!!! :D :D :D :D
Heb hem wel door midden gesneden,zodat ie er 2 keer van eet.Beetje spiervlees vooraf gegeven(geit)zodat ie aan zij normale gewicht vlees zat.
Wel vastgehouden,vond het toch een beetje eng om hem zo te geven.
Koppie wel eraf gehakt.

Heb ik weer een diersoort erbij. :)
Laatst gewijzigd door judith1967 op wo 14 mar 2007, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
Sennaruby schreef: Ik heb via kiezenbrink hele duiven gekocht, met veren en al, en mijn honden vinden ze heerlijk. Ze plukken eerst vakkundig een paar veren weg en beginnen dan te kluiven.  :-X
Denk dat Cairo duiven met veertjes en al niet zal eten.Wel eens eendagskuiken gegeven,maar dat moest ie ook niet.
Wel jammer,want ze zijn wel goedkoper bij Kiezebrink dan het IC.
Door Sennaruby
Ruby wilde eerst ook geen eendagskuiken of iets heels eten, maar ik heb het een paar keer wat opengesneden en sindsdien eet ze alles.... Misschien het proberen waard ?

Groetjes,

Fieke
Door judith1967
Sennaruby schreef: Ruby wilde eerst ook geen eendagskuiken of iets heels eten, maar ik heb het een paar keer wat opengesneden en sindsdien eet ze alles.... Misschien het proberen waard ?

Groetjes,

Fieke
Das een goede tip,het proberen waard.
Dankje
Door Sennaruby
Het is geen lekker werkje  :P, maar het werkt, bij mij in ieder geval, erg goed!

Groetjes,

Fieke
Door Bernadette
judith1967 schreef: 1 x per week geef jij duif?

40% is idd vleesbot ;)

Nou met veertjes en al,denk niet dat Cairo dat zal gaan eten.
Heb nml.ook weleens eendagskuiken gegeven,en dat moest tie niet.
Maar ze zijn waar jij ze besteld wel goedkoper dan bij het IC.
Nee, niet eenmaal per week, eigenlijk meer incidenteel... Vind het een mooie aanvulling wanneer ze bijna alleen spiervlees krijgen bij een maaltijd. Ze krijgen bijna elke voeding heel prooi, of ik probeer een kleiner prooidier erbij te geven.

De duiven zijn hier meer voor de katten! (of pups)
Door Ramona
Duif vindt onze Truus hier heerlijk ;) Ik kan mijn beter afvragen wat Truus niet eet :)

Gewoon proberen en 2 euro is niet veel voor een duifje, vind ik zelf dan. Ik heb 2.50 euro betaald.
Door judith1967
Ramona schreef: Duif vindt onze Truus hier heerlijk ;) Ik kan mijn beter afvragen wat Truus niet eet :)

Gewoon proberen en 2 euro is niet veel voor een duifje, vind ik zelf dan. Ik heb 2.50 euro betaald.
Vond 2 euro ook niet echt zo schrikbarend duur,maar vroeg mij af of het goedkoper kon :D  ;)
Door judith1967
Wilde van de week weer een duif halen,kan ik Cairo gewoon 1 x in de week duif geven?
Hikj krijgt een halve duif per week dan.
Door Ramona
1 hele duif in de week kan toch geen kwaad? die zijn ja niet zo groot. Kwartel krijgt Truus ook gewoon een hele van, die hebben ongeveer dezelfde grootte van een duifje..
Door Mevroi Kruim
Nou, meneertje Kátur heeft zich ontfermd over duivenkarkas  :o
De grootste zeurneus met eten, maar dat karkas wilde hij wel  ;D

Maf volk, die honden  ;D ;D
Door judith1967
Ramona schreef: 1 hele duif in de week kan toch geen kwaad? die zijn ja niet zo groot. Kwartel krijgt Truus ook gewoon een hele van, die hebben ongeveer dezelfde grootte van een duifje..
O nou dat zal ook best niet,hoor. ;)

Ik  blijf nieuwe dingen geven toch nog een beetje eng vinden,is nergens voor nodig,want het eten van niet zware botten(kip,eend.duif) gaat gewoon hartstikke goed bij Cairo :)
Door roefus
Hartstikke leuk toch, dat Cairo duif lekker vindt.
Ik moet bekennen dat ik dat nog nooit gevoerd heb.
Alle verhalen erover deden mij 'het ergste' vrezen  ;) (dat blijkbaar geen hond het lust  :-\)
Misschien toch ook maar eens gaan proberen.
Door judith1967
roefus schreef: Hartstikke leuk toch, dat Cairo duif lekker vindt.
Ik moet bekennen dat ik dat nog nooit gevoerd heb.
Alle verhalen erover deden mij 'het ergste' vrezen  ;) (dat blijkbaar geen hond het lust  :-\)
Misschien toch ook maar eens gaan proberen.
Ik vind dat juist erg leuk om te doen,diersoorten geven die hij nog nooit heeft gehad
En totnu toe lust Cairo alles.
Oja,een zoetwatervissoort vond ie niet lekker,maar ik ga dar niet moelijk over doen,hij vindt zoveel wel lekker,dus dan maar wat anders.
Dus gewoon eens kopen,en mss vinden ze het nog hartsikke lekker ook.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door