Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
Nitus schreef: Ja klopt, het ziet er wel schoon uit. Maar ja, ik wil dus weer dat het gisteren dicht was hè?... geduld is een schone zaak zeggen ze weleens ::)
Ziet er uit als 't gat in mijn enkel...kan ook niet gehecht, en kan nog 2 maand duren :-\ :-\
Door Nitus
Lupa schreef: ik blijf het te diep vinden :-\
operatief dichtmaken dus echt als een operatie, steriel en een dranage
maar ja ik ben geen DA
Er komt bijna geen wondvocht meer uit, en Gitte heeft door de diverse operaties geen vel genoeg op haar rug, de rek is er bij haar een beetje uit. Ik denk ook dat als het weer gehecht wordt er teveel spanning op de hechtingen komt te staan, vooral omdat de wondranden dan volgens mij opnieuw moeten worden bijgesneden. De hechtingen waren al in haar vlees aan het snijden zoals je een beetje op de foto kunt zien.
Maar het is zeker een diep gat...
Door Nitus
202spots schreef: Ziet er uit als 't gat in mijn enkel...kan ook niet gehecht, en kan nog 2 maand duren :-\ :-\
Wat heb je met je enkel Dory? Klinkt niet goed in ieder geval :(.
Door Ine
Ik denk, dat je met deze wond "gewoon" heel veel geduld moet hebben. :-\
Steeds bljven letten op eventuele ontstekingen, maar uiteindelijk zal het echt gaan genezen.
Het is een rotgezicht en ik zou me ook zorgen maken, maar ik denk, dat hier weinig meer aan te doen is, als wat je al doet.
Op zich vind ik de wond er verder niet verontrustend uitzien, maar wie ben ik ;)
Sterkte Annemarie :-*
Door Nitus
Ine schreef: Ik denk, dat je met deze wond "gewoon" heel veel geduld moet hebben. :-\
Steeds bljven letten op eventuele ontstekingen, maar uiteindelijk zal het echt gaan genezen.
Het is een rotgezicht en ik zou me ook zorgen maken, maar ik denk, dat hier weinig meer aan te doen is, als wat je al doet.
Op zich vind ik de wond er verder niet verontrustend uitzien, maar wie ben ik ;)
Ine!! ;) En dat stelt me al een heleboel gerust  :) Nu nog even een portie geduld vinden ::) ;)
Sterkte Annemarie :-*
Dankjewel Ine :-*
Door Thunder
Annemarie,

Ik denk,om de honingzalf echt z'n werk te laten doen,dat je moet zorgen dat de wond constant bedekt is met honingzalf.
Dat wil dus zeggen niet schoonmaken en niet ontsmetten(doet de honingzalf normaal). Als je het telkens weer gaat schoonmaken,gaat het denk ik veeel langer duren voor er een korst op komt,en dus dicht is.
Door Mevroi Kruim
Ja, het ziet er niet echt lekker uit  :-X maar als het schoon is en niet ontstoken dan is dat al heel wat.
Wonden genezen het best als ze een beetje vochtig blijven en er niet te veel aan gerommeld wordt. Met schoonmaken beschadig je de nieuw gevormde cellen weer. Dus als het niet nodig is niet aan rommelen.

Opnieuw hechten van een oude wond kan niet, de oude wondranden groeien nl niet aan elkaar en alles wat al een tijdlang open aan de lucht heeft gezeten ook niet meer. Dan moet je de randen dus wegsnijden en de nieuwe randen aan elkaar hechten. Bij een wond die onder spanning staat heeft dat geen zin, je maakt de spanning alleen maar groter.
Een optie is nog wondranden bijsnijden en een stuk huid van elders transplanteren. Dat is een grote operatie en de kans van slagen is niet heel erg groot.
De wond moet nu genezen doordat van binnenuit nieuw weefsel gevormd wordt dat het gat langzaam opvult.
Door Nitus
Thanks voor de nieuwe tips, had ze gisteren al gelezen, maar had toen geen tijd om te reageren.
Heb de wond dus niet meer schoongemaakt, wel 3x per dag nieuwe en veel zalf en gaasje erop. Ik durf het niet onbedekt te laten, ben veel te bang dat er vuil in komt. De wond ziet er verder wel aardig goed uit (wordt in ieder geval niet slechter) en waar de hechtingen niet uitgescheurd waren is het litteken al bijna niet meer te zien, er is dus wel iets aan het werken daar. Maar voor de zekerheid laat ik de DA er vanmiddag nog even naar kijken.
Door bas rouge
Wat een toestanden steeds. Ik denk ook dat je een lange adem nodig hebt voordat deze wond is genezen. Het moet echt van binnenuit komen, de wondranden kunnen niet bij elkaar komen, daarvoor is het gat te groot en is er teveel spanning op de huid aan weerskanten van de wond.

Als het verder schoon is zou ik ook opteren voor er zo min mogelijk aan zitten. Sterkte ermee, houd de moed erin!
Door roefus
Lees dit nu ook pas weer (ik vind BP bijna niet bij te houden, zonder dagtaak  >:().

Het enige wat ik erover zeggen kan, dat is dat ik 'lang geleden' een hond met tumoren heb laten opereren.
Er werd zóveel aan vel weggesneden en geschraapt, dat er werkelijk geen rek meer inzat.
En ondanks alles, kreeg ze het klaar om er ZELF twee hechtingen uit te halen.
Paniek, die wond oogde zoals nu de wond bij Gitte.
Het heeft toen minder lang geduurd dan ik dacht.
Ik heb er niet al teveel aan gedaan, maar het herstelde...en ze heeft nog 5 jaar geleefd (was toen 11, werd 16 jaar).

Ik weet dat mijn verhaal geen garantie is.
Maar ik hoop dat het wat moed geeft.

Heel veel sterkte, want je hebt al zoveel doorgemaakt met deze kanjer  :-*
Door Nitus
Ine schreef: Laat je even horen, wat de da ervan vindt?
Maar natuurlijk... hij vond het alleszins meevallen hoe het er nu uitzag, hij had veel erger verwacht. Toch wel fijn zo'n optimistische DA :P ;D. Maar verder is ie wel leuk ;).

Goed nieuws dus, het is niet onstoken en ik ga er alles aan doen om dat zo te houden. We kunnen de AB dus ook nog even buiten de deur houden, ook wel fijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door