Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door macgirlie
Overigens vermoed ik wel dat je moet zorgen dat het vlees goed op kamertemperatuur is. Mijn honden vonden het in het begin ook maar vreemd om zo maar een lap vlees te krijgen maar toen ik het wat langer buiten de koelkast hield, herkenden ze de geur beter en begonnen er met meer enthousiasme aan.
Door Nemosh
Volgens mij zijn ribben prima te kauwen , hier werd dat wel gegeten door de honden. Nooit een probleem mee gehad.
Lappen vlees worden lekkerder als ze een dag of 3/4 in de grond hebben gezeten volgens Nemosh!
Ik begin langzaam achter al zijn bergplaatsen in de tuin te komen , ha ha.
Maar is het ongezond als hij dat oude vlees opgraaft en eet?????

Hij eet ook dode konijnen die een paar dagen buiten liggen te stinken.
Geen probeem als het nog een heel konijn is dus dan hoeft het niet in stukken.
Het lijkt wel of hij vlees wat aan het vergaan is lekkerder vindt dan gewoon vlees????
Door Angelique
[quote="macgirlie"]
Dit snap ik ook niet helemaal, ik dacht dat kalfsbotten wel mochten, mits het niet van dragende delen komt. Dus geen poten, die vond ik er zelf ook wel heel erg hard uitzien. Maar bijv. kalfs-ribeye (dat zijn toch ribben of zo? )
[/quote]

Als je kalfsribben hebt van een echt heel jong kalf dan zijn die nog wel eetbaar. Echter in de praktijk zijn ze meestal te oud, dus te hard en splinteren ze als de ziekte. Daarbij worden ze ook meestal behoorlijk kaal verkocht en dat maakt het in mijn ogen echt nonobotten, want een kaal bot met een lapje vlees eronder is in mijn ogen nog echt iets anders dan een bevleesd bot.
Door Angelique
[quote="Shiloh"]
Mijn honden (een ervan is het broertje van Nemosh) zitten nog niet op BARF, maar krijgen wel
regelmatig een kalfsbot.
Volgens de slager zouden deze juist wel goed zijn voor het gebit, maar volgens jullie niet dus,
en kan ik ze (voorlopig) dus beter niet meer geven?
[/quote]

Dat bedoel ik dus (in een ander topic) dat deze mensen wat mij betreft hun adviezen, hoe goed bedoeld ook bij zich mogen houden. In de regel krijg je bij de slager poten en/of knieën mee en daar slijt het gebit van als een gek als de stukken er niet van af knappen.
Door Sietie
[quote="petrap"]
Hoe zit het eigenlijk met kalfskraakbeen? Kun je dat als botmaaltijd geven? Het is niet echt bevleesd, maar het is wel zacht.
[/quote]
Ik heb altijd kraakbeen voor Benthe, van zowel kalf als geit en dat is gewoon mooi zacht bot ik geef er wel wat spiervlees bij...(dit is veel zachter dan bijvoorbeeld geitenribben die ik overigens ook voer)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door