Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
LilianR schreef: Laska hoort zo'n 20 kilo te wegen is nu denk ik zo'n 15, hoeveel moet hij dan per dag?
ongeveer 400 gram of ietsje meer per dag. Als je de verkooppunt van Carnibest bel zullen ze het ook voor je voorrekenen, kunnen ze jou zeggen precies hoeveel er in een verpakking zit, hoeveel het per verpakking kost, hoeveel je het best kan geven, en dan kan je meteen weten hoeveel verpakkingen jij moet hebben voor bijvoorbeeld een week  ;) de meeste mensen die Carnibest verkopen zijn erug hulpvaardig ;)
Door LilianR
Het is niet al 5 jaar ZO erg, maar het speelt al 5 jaar met de jeuk... als je in de DA pc kijkt. Maar ik ga er iets aan doen :D Want van Carnibest gaat op een gegeven moment de jeuk weg he? Iig minder.
T is wel duurder, maar ach. ;)
Door Sonja
Je moet uitgaan van het gewicht dat hij hoort te wegen, dus 20 kilo en dat dan maal 20 à 25 gr. Kom je dus op 400 à 500 gram per dag uit. Aangezien deze hond best snel wat aan zou mogen sterken zou ik dan zeker voor 500 gram gaan. Bovendien is die 20 tot 25 gram een richtlijn die uitgaat van een gemiddelde. Honden hebben vaak in het begin ietsjes mee nodig van versvlees dan in een later stadium, wanneer de spijsvertering zich op vers heeft ingesteld. Dus ik zou het wat ruim inschatten. Als hij het goed wil eten, geef hem dan maar rustig iets extra's. Dat kan hij wel gebruiken, denk ik.
Door Boefke
Ik zou rond de 800 gram gaan voeren. 15kg voor een volwassen heidewachtel is veel te weinig. Misschien moet je zelfs wel meer dan 800gram gaan voeren, maar dat merk je dan na een tijdje wel. Boef geef ik nu 500 gram per dag en hij is prima op gewicht (20kg).
Ik zou idd Carnibest gaan voeren. De variant die Lizzy al aangaf, zonder granen. Het zijn grote rollen diepvries vleesvoer voor in de vriezer. Ze zijn 1 kg per stuk.
Verder zou ik Tannetje Koning als ik jou was bellen voor een afspraak. Zij zit in Amsterdam. Ik zou persoonlijjk liever eerst naar haar gaan dan naar een andere DA. Ten eerste omdat zij je kan begeleiden in de overstap op verse voeding en ten tweede omdat zij problemen vanuit meerdere invalshoeken bekijkt.
Door Sonja
LilianR schreef: Het is niet al 5 jaar ZO erg, maar het speelt al 5 jaar met de jeuk... als je in de DA pc kijkt. Maar ik ga er iets aan doen :D Want van Carnibest gaat op een gegeven moment de jeuk weg he? Iig minder.
T is wel duurder, maar ach. ;)
We kunnen hier geen van allen garanderen dat alleen carnibest dé oplossing voor jouw hond zal zijn. Maar in ieder geval draagt vers altijd bij aan een betere gezondheid van de hond. Het is echter ook geen wondermiddel waarvan je zondermeer kunt verwachten dat het alle klachten zal genezen. Ik zou zeker ook nog naar een andere da gaan en naast het overschakelen op vers ook nog andere stappen ondernemen.
Door Boefke
LilianR schreef: Naast Carnibest mag hij NIKS he? Geen varkensoor, geen koekjes (die hij toch al nauwelijks kreeg) geen schapenvet.
Voorlopig zou ik hem naast carnibest idd niks geven. Maar ik denk dat als je naar Tannetje Koning gaat dat zij samen met jouw een plan van aanpak kan maken en je ook precies kan uitleggen hoe en wat.
Door Sonja
LilianR schreef: Naast Carnibest mag hij NIKS he? Geen varkensoor, geen koekjes (die hij toch al nauwelijks kreeg) geen schapenvet.
Nee, ik zou het even volledig bij carnibest houden en in ieder geval geen koekjes (=granen) geven.
Door Sonja
Boefke schreef: Verder zou ik Tannetje Koning als ik jou was bellen voor een afspraak. Zij zit in Amsterdam.
En in Almere  ;)
Jammer dat ze nog niet verhuisd is naar Otterlo, dat was dichterbij geweest.
Door Mevroi Kruim
Jeetje, da's niet misselijk! Arme hond  :(

Dames trimsters, zou het een optie zijn om de hond te wassen met iets jeukstillends? Ook omdat 'ie stinkt, en de boel kapot krabt waardoor overal wondvocht terecht komt dat weer nieuwe jeuk veroorzaakt?
Ik heb de ballen verstand van shampoos ed maar zou tea tree iets wezen?
Door LilianR
Ik heb hier nog een jeukstillende shampoo staan, maar dat werkt ook niet echt geloof ik. Wil t vanmiddag nog wel is proberen. Wie was nou ook al weer die andere, een man geloof ik, naast Tannetje?
Door Sonja
Kruimel schreef: Jeetje, da's niet misselijk! Arme hond  :(

Dames trimsters, zou het een optie zijn om de hond te wassen met iets jeukstillends? Ook omdat 'ie stinkt, en de boel kapot krabt waardoor overal wondvocht terecht komt dat weer nieuwe jeuk veroorzaakt?
Ik heb de ballen verstand van shampoos ed maar zou tea tree iets wezen?
Hmm ja, eerlijk gezegd zou ik een hond die ik zo binnen kreeg linea recta doorsturen naar een da of dermatoloog en niet zelf gaan klooien met shampoos zonder dat je weet hoe hij daar weer op gaat reageren.
Door tieneke
Nee,hier is koolhydraat absoluut verboden voor mijn honden....na onze vorige hond met oa ook ernstige huidproblemen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door