Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Nou heb ik hier een man op de bank liggen die alles durft te vragen en aan iedereen maar die vroeg: Ja maar als ik dus zeg maar een paar kg (jaha, hij is een optimist ;))mee zou krijgen van vlees die op die bepaalde datum "over tijd" is of net op die dag nog goed is, kan je het dan nog invriezen en later zonder problemen laten ontdooien en aan de honden geven??
Laatst gewijzigd door SamEnMoos op za 21 okt 2006, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
ja hoor, het rook nog zo fris dat ik het zelf wel had kunnen eten. maar dat vind ik niet helemaal eerlijk. heb het voor de honden gekregen. die vinden het zelfs vaak lekkerder als vlees al wat bestorven is. ze begraven rustig een penslap of een ribje om hem dagen later weer op te graven en zeer smakelijk te verorberen. hebben ze echt niets van.
hoi

toch een kleine opmerking van een nieuwe kant. Het ligt er maar net aan wat er op de verpakking staat of de super het nog mag verkopen.
Staat er te gebruiken tot, mogen ze het wettelijk vanaf die datum niet meer verkopen.
Staat er Tenminste houdbaar tot op mogen ze het op eigen verantwoording nog verkopen. Sommige supers die ik ken vriezen zelfs het vlees met tht sticker in en verkopen het dan alsnog aan kleine prijs.

En heb al eens aan de stok gehad met een super die vlees dag over datum nog groen verkocht....Maar aangezien er tht op stond kon keuringsdienst van waren er niks aan doen. Is op verantwoording van de winkelier zeiden ze.

groeten Mirthe
mirthe2 schreef: hoi

toch een kleine opmerking van een nieuwe kant. Het ligt er maar net aan wat er op de verpakking staat of de super het nog mag verkopen.
Staat er te gebruiken tot, mogen ze het wettelijk vanaf die datum niet meer verkopen.
Staat er Tenminste houdbaar tot op mogen ze het op eigen verantwoording nog verkopen. Sommige supers die ik ken vriezen zelfs het vlees met tht sticker in en verkopen het dan alsnog aan kleine prijs.

En heb al eens aan de stok gehad met een super die vlees dag over datum nog groen verkocht....Maar aangezien er tht op stond kon keuringsdienst van waren er niks aan doen. Is op verantwoording van de winkelier zeiden ze.
groeten Mirthe
Da's dan ook lekker krom zeg ! Ik werk ook in een supermarkt en wij krijgen regelmatig controles , dus ook datum controle. Als ze artikelen vinden die op tht datum zijn, krijgen wij daarvoor toch echt wel op ons mieter.
Raar dat de kvw dan zegt dat het de verantwoording van de winkelier is.
Laatst gewijzigd door Jo op di 07 nov 2006, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
mirthe2 schreef: hoi

Staat er Tenminste houdbaar tot op mogen ze het op eigen verantwoording nog verkopen. Sommige supers die ik ken vriezen zelfs het vlees met tht sticker in en verkopen het dan alsnog aan kleine prijs
.

groeten Mirthe
Dit is helemaal niet aan de orde hier. Het gaat erom dat de supermarkt het overdedatum/onverkoopbare/afgeschreven vlees dat ze normaliter IN de container pletteren en nu NAAST zetten zodat jij het mee kan nemen. Maar verkocht hebben ze het niet aan je.
Vandaag was het eindelijk eens rustig in de supermarkt zodat ik de "grote baas" even aan kon schieten.

Eerst maar verteld dat ik mijn hond voor algemene begrippen een beetje "bizar" eten geef, (terwijl het voor mij heel natuurlijk voelt) zodat hij al een beetje voorbereid was op mijn vraag.

En ja hoor, het vlees wordt in de container gekiept als het over de datum is, dus mag ik het komen halen. Alle rundvlees, kip (zonder kruiden) en kalkoen bewaren ze die dag.
Alleen........ze mogen het echt niet meer in de koeling bewaren dus als ik het niet dezelfde dag ophaal wordt het weg gegooid. Maar aangezien ik bijna elke dag wat verse spulletjes wil hebben kom ik er zeer regelmatig, dus kan ik af en toe gratis shoppen voor mijn hond. :) :)
Ik heb vandaag de slager aangesproken in de supermarkt. Hij wilde wel wat vlees wat over de datum is in de vriezer zetten zodat ik het dan mee kan nemen. ;D
Hij zei er wel bij dat hij niet vaak rundvlees over had, maar als dat zo was zou hij het bewaren.
Ben helemaal blij ;D
wat een idee zeg ik ga ook eens bij de supermarkt langs heb wel een afsprak met een islamitische slager het afval wordt daar eerlijk verdeeld  en ook de groente en vis krijg ik goedkoper

en op de markt krijg ik viskoppen mits ik af en toe eens wat koop goede deal toch ;)

het enigste doen de groetenboeren wat moeilijk die gooien hier het liefst alles weg :-\ nouja dan maar kopen hoor ik haal het afgeprijste en dat vermaal ik gelijk en dan hup de vriezer in zo kan het ook
Door 0--suzz--0
Kijk es aan.. Ik wil ook gaan beginnen met vers te geven. En die supermarkte en poeliers/visboeren is wel een optie ja...

Alleen, ook ik kamp met het probleem dat ik niet durf te vragen haha...En manlief zegt: Tis jouw hond, ik ga echt geen supermarkten aflopen om over datum vlees te vragen...  :( BALENN!!!
Nou moet ik het dus alsnof zelf doen hahaha  :-\

wel cool dat er toch genoeg mensen zijn die het wel willen doen  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door