Moderator: Lizzy
mirthe2 schreef: hoiDa's dan ook lekker krom zeg ! Ik werk ook in een supermarkt en wij krijgen regelmatig controles , dus ook datum controle. Als ze artikelen vinden die op tht datum zijn, krijgen wij daarvoor toch echt wel op ons mieter.
toch een kleine opmerking van een nieuwe kant. Het ligt er maar net aan wat er op de verpakking staat of de super het nog mag verkopen.
Staat er te gebruiken tot, mogen ze het wettelijk vanaf die datum niet meer verkopen.
Staat er Tenminste houdbaar tot op mogen ze het op eigen verantwoording nog verkopen. Sommige supers die ik ken vriezen zelfs het vlees met tht sticker in en verkopen het dan alsnog aan kleine prijs.
En heb al eens aan de stok gehad met een super die vlees dag over datum nog groen verkocht....Maar aangezien er tht op stond kon keuringsdienst van waren er niks aan doen. Is op verantwoording van de winkelier zeiden ze.
groeten Mirthe
mirthe2 schreef: hoiDit is helemaal niet aan de orde hier. Het gaat erom dat de supermarkt het overdedatum/onverkoopbare/afgeschreven vlees dat ze normaliter IN de container pletteren en nu NAAST zetten zodat jij het mee kan nemen. Maar verkocht hebben ze het niet aan je.
toch een kleine opmerking van een nieuwe kant. Het ligt er maar net aan wat er op de verpakking staat of de super het nog mag verkopen.
Staat er te gebruiken tot, mogen ze het wettelijk vanaf die datum niet meer verkopen.
Staat er Tenminste houdbaar tot op mogen ze het op eigen verantwoording nog verkopen. Sommige supers die ik ken vriezen zelfs het vlees met tht sticker in en verkopen het dan alsnog aan kleine prijs.
En heb al eens aan de stok gehad met een super die vlees dag over datum nog groen verkocht....Maar aangezien er tht op stond kon keuringsdienst van waren er niks aan doen. Is op verantwoording van de winkelier zeiden ze.
groeten Mirthe
Copin schreef: Ik heb het gevraagd in mijn supermarkt, en de de avond van laatste dag verkoop wordt alles verdeeld onder personeel en managmentNou ja, komt het toch nog op een goed plekje terecht ipv in de container?![]()