Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nitus
Ach Jeetje Ivonne, het zit Bas ook niet echt mee hè? Denk wel dat hydrotherapie erg goed voor Bas is, nu maar hopen dat je een geldboompje vind ;) en je de therapie wat langer kunt doorzetten.
Knuffels voor Bas :-*
Door chamourel
ik hoop dat het helemaal goed komt met Bas.............met 5 a 6 sessies ga je echt al resultaat zien qua bespiering hoor......als het tenminste een sessie is van een uur :-[
want 2 x 1 minuutje is wel erg weinig.
Door Ivonne
Het is al met al wel een sessie van uur maar Bas kan gewoon geen uur in de rondte zwemmen.... is heel erg zwaar.

We zijn donderdagochtend voor de tweede keer geweest; eerst een goede massage gehad, onder de douche en weer gemasseerd, toen de lift in en weer het bad in en zwemmen maar. Ondertussen stuurt Monique de bewegingen van zijn poten bij. De tijd gaat met name zitten in het bij moeten komen van Bas. Dit staat absoluut nog niet in verhouding tot de tijd die hij besteed aan het actief zijn. Maar dat vind ik ook echt niet zo raar; het zwemmen is heel zwaar (hij maakt er af en toe en mooi golfslagbad van  ;D) en als je geen conditie hebt moet je lang bij komen. Dus het is een kwestie van rustig opbouwen.

En woensdag gaan we weer  :)
Door Ivonne
oh ja, als ik met niet vergis heeft Monique waar Bas nu onder behandeling is, o.a. bij Bart ervaring opgedaan (de Bart waar Cindy de hydrotherapie doet)... klein wereldje  ;D
Door Ivonne
ik weet niet of het nu al mogelijk is maar ik heb het gevoel dat Bas wat enthousiaster is en een wandelingetje wat beter volhoud...
Door Lizzy
Hee, dat is goed nieuws!! En ja, volgens mij is dit wel mogelijk. Het is wel anders, maar toch: ik had na de eerste behandeling van Brutus bij de fysio-manueel therapeut direct al het idee dat Brutus beter liep/stond!
Door Ivonne
Bijzonder he?

Ik zeg niet dat ie als een dartel veulen ronddendert maar het lijkt allemaal iets soepeler te gaan.... en die voorpoot is voorlopig nog een spelbreker maar toch..... ik vind het erg hoopvol zo.
Door -Saskia-
Ivonne schreef: Bijzonder he?

Ik zeg niet dat ie als een dartel veulen ronddendert maar het lijkt allemaal iets soepeler te gaan.... en die voorpoot is voorlopig nog een spelbreker maar toch..... ik vind het erg hoopvol zo.
:showoff: Go Bassie!  :-*
Door tieneke
Ivonne schreef: Bijzonder he?

Alles is voor Bassie!  :yeah:
Door Ivonne
en vandaag ging het erg goed.... het is echt onvoorstelbaar!

Bas hing tijdens het rusten niet meer in met zijn kop zwaar rustend op de rand van het bad maar gewoon normaal lekker bijkomen.

Ook is de jetstream vandaag aangeweest dus hij heeft echt zijn best moeten doen en ja, hij was moe maar hij hield het echt al veel beter vol!

Normaal gesproken worden de achterpoten gestimuleerd om te zwemmen doordat de therapeut af en toe in de voetzooltjes knijpt maar Bas reageert daar gewoon niet op dus bij hem word er een punt in zijn gebruikt (daar zit een of ander accupuntuurpunt) en voila.... Bassie zwemt met gebruik van zijn achterpoten.

Wonderbaarlijk!
Door Eef+Stippels
Ivonne schreef: en vandaag ging het erg goed.... het is echt onvoorstelbaar!

Bas hing tijdens het rusten niet meer in met zijn kop zwaar rustend op de rand van het bad maar gewoon normaal lekker bijkomen.

Ook is de jetstream vandaag aangeweest dus hij heeft echt zijn best moeten doen en ja, hij was moe maar hij hield het echt al veel beter vol!

Normaal gesproken worden de achterpoten gestimuleerd om te zwemmen doordat de therapeut af en toe in de voetzooltjes knijpt maar Bas reageert daar gewoon niet op dus bij hem word er een punt in zijn gebruikt (daar zit een of ander accupuntuurpunt) en voila.... Bassie zwemt met gebruik van zijn achterpoten.

Wonderbaarlijk!
Wat fijn dat het zo goed gaat!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door