Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ine
Kijk met jou kan ik het helemaal eens zijn, Fritz! Over die laatste zin heb ik geen mening! ;) ;D ;D :P
Maar Barbara, misschien is een chemisch castratie een optie om te zien, wat het met Eidos doet! Het is niet definitief en je kunt er dus gewoon op terugkomen.
Tijdens die CC de training oppakken en aanscherpen, ook IN huis! Want daar ligt vaak de fout. (ik zeg niet, dat dat bij jou zo is, maar het kan wel)
Door qyan
;D ;D ;D ik ben een vrouw hoor frits, en tegen castratie (wat mijn eigen hond betreft en in principe iedere gezonde hond, maar ik hoef niet met de hond in kwestie te leven)
barbara moet idd zelf de keus maken!
Door sylvia
Als Dos zo is omdat hij gebeten is blijft hij dat zeker doen na castratie,misschien nog erger omdat hij in een nog onzekerder positie staat als castraat.En zo ik het lees,zijn leeftijd meegenomen is Dos heerlijk aan het proberen de leiding over te nemen of in iedergeval heeft hij door dat als hij niet luistert dat jij toch lekker niks kan doen.Als zijn balle eraf gaan is dat probleem nog steeds niet verholpen.Als hij zo loopt te stressen omdat hij weer naar buiten wil,dan zeker te weten dat er een loopse teef in je buurt rond loopt.Ik denk dat je enige optie is om hem even onder strak regime te zetten .Het zou toch zonde zijn als je hem straks nooit meer los kan laten lopen. Enneh even iets minder tactisch maar ik zeg het toch..een schop onder zijne achterwerk wil ook wel eens helpen om de oren te openen,ik geloof dat er wel eens een sortement van vacuum onstaat tussen achterwerk en oren ;D
Door lekker kort
qyan schreef: ;D ;D ;D ik ben een vrouw hoor frits, en tegen castratie (wat mijn eigen hond betreft en in principe iedere gezonde hond, maar ik hoef niet met de hond in kwestie te leven)
barbara moet idd zelf de keus maken!
Zoals 90% van alle gebruikers hier, ik sprak over mannen in het algemeen Wendy, en Barbara zit met een dilemma wat te doen en soms ook bij een gezonde hond kan die ontzettend van zijn operatie opknappen en het is hondsvermoeiend zeer zeker als je minder valide bent om continu de strijd aan te moeten, soms heb je gewoon de kracht daar niet voor en reken maar dat die rotzakken dat heel goed in de gaten hebben, mijn honden hebben het ook in de gaten als ik mijn slechtere dagen heb en daar wordt dan zwaar misbruik van gemaakt, en in mijn werk heb ik heel veel met gcastreerde reuen te maken, die ik onder beide omstandigheden heb gekend, en in 99% van de gevallen zijn ze er wel op vooruit gegaan.

Groeten fritz.
Door lekker kort
sylvia schreef: Als Dos zo is omdat hij gebeten is blijft hij dat zeker doen na castratie,misschien nog erger omdat hij in een nog onzekerder positie staat als castraat.En zo ik het lees,zijn leeftijd meegenomen is Dos heerlijk aan het proberen de leiding over te nemen of in iedergeval heeft hij door dat als hij niet luistert dat jij toch lekker niks kan doen.Als zijn balle eraf gaan is dat probleem nog steeds niet verholpen.Als hij zo loopt te stressen omdat hij weer naar buiten wil,dan zeker te weten dat er een loopse teef in je buurt rond loopt.Ik denk dat je enige optie is om hem even onder strak regime te zetten .Het zou toch zonde zijn als je hem straks nooit meer los kan laten lopen. Enneh even iets minder tactisch maar ik zeg het toch..een schop onder zijne achterwerk wil ook wel eens helpen om de oren te openen,ik geloof dat er wel eens een sortement van vacuum onstaat tussen achterwerk en oren ;D
ff de hersens ophijssen naar boven waar ze thuis horen ;D ;D ;D
Door qyan
lekker kort schreef:
Zoals 90% van alle gebruikers hier, ik sprak over mannen in het algemeen Wendy, en Barbara zit met een dilemma wat te doen en soms ook bij een gezonde hond kan die ontzettend van zijn operatie opknappen en het is hondsvermoeiend zeer zeker als je minder valide bent om continu de strijd aan te moeten, soms heb je gewoon de kracht daar niet voor en reken maar dat die rotzakken dat heel goed in de gaten hebben, mijn honden hebben het ook in de gaten als ik mijn slechtere dagen heb en daar wordt dan zwaar misbruik van gemaakt, en in mijn werk heb ik heel veel met gcastreerde reuen te maken, die ik onder beide omstandigheden heb gekend, en in 99% van de gevallen zijn ze er wel op vooruit gegaan.

Groeten fritz.
daar heb je ook helemaal gelijk in, begrijp me niet verkeerd!
barbara moet doen wat haar goed lijkt met eidos, zij moet met de hond leven en de hond ook normaal uit kunnen laten.
wat ik neer heb gezet is puur mijn mening en zeker geen aanval op barbara of de eventuele castratie van eidos ;)
wellicht dat het ook wat met mijn ras te maken heeft want een doberreu castreren is 9 van de 10x vragen om problemen, zowel in gedrag als in gezondheid.
Door Lupa
ben niet helemaal mee eens met Fritz,
ik zie niet de wandelingen of het uitlaten van mijn honden als een sociale gelegenheid, daarvoor ga ik naar de kroeg of ik spreek af met mensen.
het wandelen met mijn honden is een tussen spel tussen mijn honden en ik, het liefste heb ik helemaal geen andere honden bij.
Het gaat om ons en onze band, als ik met andere mensen wil lopen en met andere honden dan gebuurd het ook wel maar ernaast.
De basis is mijn honden en ik.
Vooral als je een probleem hebt met je hond, want je heb er niks aan om te socializeeren met anderen als je je hond de andere kant opgaat.
Een castratie is geen garantie voor goed gedrag, denk aan de geur die de hond met zich zal dragen , ken menig gekastrrede honden die lastig gevallen worden omdat ze gekastreerd worden, en dat is echt niet bevoordelijk voor de socializatie van de hond.
Naar mijn menig is een hond in goeie banen te leiden alleen door een goeie baas hond relatie, als de hond onder de indruk van je is als roedel leider zal hij het niet in zijn hoofd halen om obsternaat te doen.
maar de relatie baas hond krijgje niet door naar het bos te gaan en te gaan "beppen"met andere mensen, tenminsten niet als doel.
Hond en baas moeten 1 worden en dat krijgje door toch alleen met je hond op stap te gaan.
Socializatie van de baas komt later wel
Door qyan
Lupa schreef: ben niet helemaal mee eens met Fritz,
ik zie niet de wandelingen of het uitlaten van mijn honden als een sociale gelegenheid, daarvoor ga ik naar de kroeg of ik spreek af met mensen.
het wandelen met mijn honden is een tussen spel tussen mijn honden en ik, het liefste heb ik helemaal geen andere honden bij.
Het gaat om ons en onze band, als ik met andere mensen wil lopen en met andere honden dan gebuurd het ook wel maar ernaast.
De basis is mijn honden en ik.
Vooral als je een probleem hebt met je hond, want je heb er niks aan om te socializeeren met anderen als je je hond de andere kant opgaat.
Een castratie is geen garantie voor goed gedrag, denk aan de geur die de hond met zich zal dragen , ken menig gekastrrede honden die lastig gevallen worden omdat ze gekastreerd worden, en dat is echt niet bevoordelijk voor de socializatie van de hond.
Naar mijn menig is een hond in goeie banen te leiden alleen door een goeie baas hond relatie, als de hond onder de indruk van je is als roedel leider zal hij het niet in zijn hoofd halen om obsternaat te doen.
maar de relatie baas hond krijgje niet door naar het bos te gaan en te gaan "beppen"met andere mensen, tenminsten niet als doel.
Hond en baas moeten 1 worden en dat krijgje door toch alleen met je hond op stap te gaan.
Socializatie van de baas komt later wel
en hier ben ik het nog meer mee eens ;D
Door Rosita
Bij mij lopen ook twee echte mannen nog rond ;D. Prince de labrador (10 jaar) luistert voor geen meter, heeft echt overal schijt aan. Ammy is een DH (7 jaar) en was als pup al erg dominant naar andere reuen (met 7 mnd had hij de hond van de buren al te pakken :o). DH's staan er om bekend dat ze erg kunnen trekken. Ik zelf heb al een tuigje en halti geprobeerd, maar meneer trekt hier gewoon doorheen. Met de slip ging zijn hele kraag eraan en nu met een gewone band gaat het nog het beste (hij is natuurlijk niet meer een van de jongste). De fokker zei ons al dat castratie in de meeste gevallen niet helpt. Nu is dat voor Ammy geen enkel probleem. Hij is totaal niet geïnteresseerd in loopse teefjes, laatst gaf hij zelfs eentje die aan zijn ballen rook een waarschuwing ::). Ik loop op een veld waar een natuurlijke rangorde heerst tussen de honden. Soms komt er wel eens een nieuwe hond bij zoals laatst. Dit was een kruising tussen een DH en een mechelaar (2 jaar oud). Zijn baasje had hem 3 mnd daarvoor laten castreren, maar de hond was nog steeds erg dominant. Zo erg dat een gevecht tussen Ammy en hem onvermijdelijk was. Ammy is heer en meester op het veld en kon hem gelukkig aan (had er alleen een bloedende tong aan over gehouden). Tegenwoordig heeft de kruising alle respect voor Ammy en loopt meestal met een boog om hem heen ;D. Ook met de andere honden ging de kruising een confrontatie aan. Zo ook met mijn Prince. Prince die echt nog nooit een hond had gegrepen moest uiteindelijk wel van zich afbijten en ook die laat de kruising nu met rust. Soms is het dus beter om ze het zelf te laten uitzoeken (gelukkig denken alle mensen op het veld er zo over anders had je een hoop boze baasjes ;)) anders blijft er een spanning tussen de honden waarna het uiteindelijke gevecht vaak vele malen erger is. Ook had de fokker gezegd dat Ammy ons op een gegeven moment zou gaan uittesten (tussen de 2 en 3 jaar). Ook zou er een gevecht komen tussen Prince en Ammy. Nou wij waren de wijze woorden van de fokker vergeten totdat op een zomerse dag (Ammy was 2 ½ jaar) in de tuin een heel gevecht uitbrak. Prince is dus niet zo’n vechter en gaf het gelukkig al snel op. Daarna is er een rangorde gekomen waarin Ammy meestal de baas is en Prince het alleen voor het zeggen heb als het om tennis balletjes gaat (daar is Prince echt heel fel mee en weet Ammy dat hij op moet passen, Ammy gaat dan ook erg onderdanig blaffen als hij ook een tennisbal wil ;D). Ook het gevecht met ons is Ammy aangegaan. Grommen als hij van de bank afmoest, enz. Zo erg dat ik hem een keer alle hoeken van de kamer heb laten zien >:(. Nu hoef ik alleen maar te kijken en hij weet het al. Ik sta nu boven hem en alles wat van mij binnen mag komen accepteert hij (zo ook mijn drie katten). DH’s hebben nou eenmaal een grotere behoefte aan rangorde (en zullen doorgaan totdat deze bekend is) dan b.v. een labrador. Zoals ik al zei is Ammy nu alweer zeven jaar en is hij wat rustiger geworden. Het zijn vooral de aankomende jaren dat ik echt van hem kan genieten. Ik denk dat Eidos jouw lekker aan het uittesten is en dat moet je heel serieus nemen anders kan het uit de hand lopen. Castratie zal denk ik niet helpen bij het oplossen van dit probleem. Veel succes.

Groetjes Rosita
Door Truus
qyan schreef:

en hier ben ik het nog meer mee eens ;D
Ik ben het niet helemaal eens. Het ligt eraan , wat je met je hond wilt gaan doen. Wil je echt gaan werken met je hond of lekker uitlaten en verder niet.
Samen met anderen uitlaten is goed voor de hond en voor de mens. Kan erg gezellig zijn hoor!!
De hond leert ook van pup afaan hoe de roedel in elkaar steekt rn wordt gecorrigeerd als het iets fout doet.
Waarom zou je dan geen band met je hond krijgen en een worden met je hond.
Ik zie het probleem niet ::)
Misschien is het wel voor ie
Door qyan
denk niet dat trekken van een hond ras gebonden is ;).
als ik met qyan in een groep honden wil lopen, aan de lijn, dan doe ik dat en heeft hij gewoon niet te trekken.
volg is volg.
natuurlijk gaat dit niet vanzelf en dit is zeker niet met hondvriendelijke methoden aangeleerd, maar ik ga me niet in tienen laten trekken door een kalf van toen bijna 40 kilo, omdat ie aan de lijn zit en liever achter een groepje honden aan wil.
hij heeft gewoon te luisteren.
in begin dus met de slipketting gedaan, maar alter die slip af gegooid en naar plekken gegaan waar weinig honden komen en we in alle rust konden trainen en ik interessanter kon worden als qyan.
ik ben het met lupa eens, ik wandel het liefste alleen met qyan, lekker rustig, veel contact tussen mij en qyan, af en toe een hond.
dat kan idd niet met beppen met je vrienden.
nu heb ik geen reuma, dus dat is iets makkelijker.
enige plek waar dat tot nu toe nog steeds hopeloos is gebleken is op het strand, daar doen we aan zand surfen met de hond ;D ;D ;D (bij wijze van)
indien je niet de kracht hebt, in geval van reuma, om het zo te doen en je wilt de hond echt niet laten castreren bijvoorbeeld, is het toch een optie om vaker alleen met de hond op pad te gaan en veel met de hond bezig te zijn. contact baas/ hond te versterken en alle aandacht op jouw te vestigen.
Door qyan
Truus schreef:
Ik ben het niet helemaal eens. Het ligt eraan , wat je met je hond wilt gaan doen. Wil je echt gaan werken met je hond of lekker uitlaten en verder niet.
Samen met anderen uitlaten is goed voor de hond en voor de mens. Kan erg gezellig zijn hoor!!
De hond leert ook van pup afaan hoe de roedel in elkaar steekt rn wordt gecorrigeerd als het iets fout doet.
Waarom zou je dan geen band met je hond krijgen en een worden met je hond.
Ik zie het probleem niet ::)
Misschien is het wel voor ie
ook als ik niet met qyan richting africhting had gegaan had ik het zo gedaan.
ik heb niet gekozen voor een hond om met andere mensen met honden te wandelen, daar een uur mee te kletsen en mijn hond het verder zelf uit te laten zoeken.
(maar nogmaals, dat is mijn mening ;))
ik doe het af en toe, maar zeker niet vaker als 1x in de week, ik vindt het gewoon niet nodig, kan er niets aan doen.

ik ben het zeker eens met het feit dat als je problemen hebt met je hond qua luisteren, dat je dan vaker met de hond alleen op pad moet, om het contact baas/ hond weer aan te halen en alles opnieuw te trainen, met name "hier".
natuurlijk is het gezellig om met een groepje mensen et wandelen, maar wat is dan belangrijker, een luisterende hond of dat groepje mensen ???
Door Lupa
een hond uitlaten met andere is natuurlijk goed en aub begrijp me niet verkeerd, ik lopp heus met andere mensen en mijn honden zijn sociaal, gelukkig weten een paar mensen hier hoe mijn honden in elkaar steken.
Maar niet iedere hond kan dat,
om mijn honden zo te krijgen heb ik veel ingestoken, heb ook met Lupa heel veel alleen gelopen, om onse band te versterken, natuurlijk kom ik andre honden tegen maar het doel is en blijft ïk ben uit met mijn hnden
Sommige honde hebben harder een baasje nodig, omdat de betrefnde hond niet bezig is met gezellig lopen maar met het uittesten van de roedel leider, betekent dat er ooit een verslapping is geweest in die band, als de wereld van deze hond alleen zou draien om de roedel leider dan hen je geen problemen.

Nog maal(maar het is maar mij mening) baas hond relatie is voor me nr 1 daardoor zal hij jou comandos of hoe je het wilt noemen serieus nemen.
Door Truus
O.K. Omweer eens even de puntjes op de I te zetten zeg ik JA.
Maar ik denk dat deze vraag eigenlijk aan Barbara gesteld moet worden tenslotte zit zij met dit Dilemma.

Jij kiest er voor om het niet te doen en zij misschien wel.
Het kan erg gezellig zijn maar dat wil nog niet zeggen dat je je hond aan zijn lot overlaat ???.
Juist let je op je hond en een prima mannier om te observeren.
Wandelen met baasjes en honden halen veel mensen uit hun isolement!
Door Lupa
ik bepaal wanneer er gespeld wordt, bepaal wanneer we werken of niet en niet de hond, maar dat kan ik alleen bepalen als mijn hond mij serieus neemt als roedel leider want wat ik zeg en doe is voor mijn hond te respecteren, en dat is alleen voor elkaar te krigen als ik een goeie en respectvolle relaties heb met mijn hond.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door