Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Helen
Jeetje Robin, bedankt voor het  verslag zeg!!!! Wat ontzettend lief van jou!!!Ik zal eens uitzoeken wat de mogelijkheden in dit opzicht zijn voor Ziggy in Nederland.
Voordat ik wegging zag je haar borstspier en de strekkers van haar voorpoot...Echt anatomieles op een levende kat... :-\ Rondom de wond keek je gewoon tussen haar huid en rompje in zeg maar...Echt maagomkerend vreselijk...pfffff. Nu is de wond evengroot als 10 dagen terug, maar hij is weer wat oppervlakkiger. Haar huid zit weer vast aan de spierlaag eronder en de wond is ietsjes minder diep geworden. Maar..helaas nog steeds errug groot...Eigenlijk soort van terug bij af groot.... :'( Ik kan er echt geen vat op krijgen waarom hij het ene moment slinkt en eventjes later weer uitscheurt...
Door Helen
Lizzy, de vakantie was geweldig. Wij hebben genoten en de honden hebben de tijd van hun leven gehad. Als het lukt plaats ik een dezer dagen wat foto's!! Als iemand anders foto's voor mij kan plaatsen word ik er ook erg blij van, want ik kan niet op mijn fotosite komen om een een of andere reden....
Door *Robin*
stuur je foto's maar naar [email protected] en ik plaats ze in dit topic ;)
Tja het was zo toevallig dat ik dit zag op animal planet maar ik ben blij dat het je kan helpen voor een goede behandeling van Ziggy, ik hoop dat er snel iets aan te doen is want dit kan niet altijd zo door blijven gaan :'(
Ik heb gewoon sterk het gevoel dat die wond niet gaat genezen en dat het eerdaags eens gaat ontsteken en goed ook, dan is het misschien wel einde verhaal en dat zou ik echt heel erg vinden!! :'(
Informeer in utrecht wat de optie's zijn en we horen het wel van je
Succes en sterkte :-*
Door 202Spots
Helen het enige wat ik van Animal Planet /hi-tech vets can vinden is dit:
Case Studies
Remy the rescue cat »
Remy the rescue cat had an axillary wound (in her armpit). Dr Dick White, a leading lecturer in soft tissue surgery at Cambridge had pioneered a surgery to fix these wounds which prior to his work never healed. He takes some stomach lining and a flap of skin from the back of the shoulder over to the armpit allowing the wound to drain and providing it with a new blood supply.
http://www.i2itelevision.com/hi-tech-vets.php

Misschien heb je er wat aan?
Door Helen
He nee sorry, ik ben weer in Nederland. Maar na anderhalve week afwezigheid en een nachtje niet slapen heb ik altijd een paar dagen nodig om alles weer op orde te hebben.... ::)

Ziggy's wond is biostabiel...biostabiel slecht wel te verstaan. Ik heb wel wat  rondgebeld. Een huidtransplantatie wordt in Nederland wel af en toe gedaan. Los van het feit dat het peperduur is, raadt de DA die Ziggy geopereerd heeft het af. De doorbloeding is bij Ziggy volgens haar het probleem niet, maar de locatie. De blijft vochtig en smetten en de wond krijgt geen rust. Volgens haar gaat een transplantatie net zo falikant mis als de laatste operatie...Wat Robin beschrijft wordt in Nederland, zover ik het heb kunnen vinden, niet gedaan.

Met Ziggy zelf gaat het overigens wel goed. Ze lijkt er nu niet veel pijn aan te hebben. Ze loopt niet meer mank en rent en klimt etc...
Ik denk dat we zullen moeten wachten en duimen....
Door danielle1980
tja geduld is het enige wat ik je verder kan adviseren. :-[ :-\
als ze zelf geen last heeft moet de natuur zn werk doen en dat duurt natuurlijk veeeel te lang, maar vaak komt t toch weer helemaal goed. ;)

in ieder geval fijn dat jullie een fijne vakantie hebben gehad.
en ik zal verder duimen voor ziggy  :-*
Door Helen
Een dezer dagen gaat manlief overleggen met de DA die Ziggy geopereerd heeft. Hij heeft wat rondgezocht (in de humane hoek) en er is een hechttechniek waarbij de wondrand tegen elkaar aan gehecht wordt, maar de spanning een halve cm/ cm verder op de gezonde huid komt. Een soort spinnenwebprincipe. Humaan wordt het veelvuldig toegepast, bij wonden waarbij de wondrand belabberd is. Manlief heeft het zelf meerdere malen toegepast bij mensen. Hij wil het wel zelf doen, hij is het gepruts aan zijn kat zat :) De poot zal wel verbonden en ingetaped moeten worden gedurende minstens een week of anderhalf.
De vraag is nu of er genoeg ruimte om de wond is (waarschijnlijk is dat dus de beperkende factor...) en de huid op een halve cm afstand van de wond sterk genoeg is....en of je zo geen zenuwen beschadigd.
De incisie zal niet in de lengte van de kat kunnen, daar zit de wond te ongelukkig voor, dus we zijn nu aan het bekijken of het dwars zal kunnen. Dus van haar borstbeetje richting haar poot en een stukje over haar poot heen.
We moeten het heel goed overdenken, overleggen en heel reeel bedenken of het mogelijk is. Misschien wordt de wond de komende tijd ietsjes kleiner wat de kans op succes van deze operatie zal vergroten en dat we nog een paar weken zullen wachten.
Nou ja, als het mogelijk is moeten we een DA vinden die bereid is de narcose te doen en het goed vindt dat manlief opereert. Hij wil niet dat iemand anders het doet. Genoeg geprutst aan het beestje.
Door Boefke
Zo he, dat klinkt toch weer hoopvol! Zou geweldig zijn als je man dat zelf kan doen zeg. Ben heel benieuwd wat jullie hierover gaan besluiten.
Door Helen
Er is helaas op dit moment waarschijnlijk net niet genoeg ruimte om de wond heen voor deze procedure...We zullen moeten wachten en hopen dat de wond ietsjes krimpt. Het is echt een kwestie van milimeters en dan denkt manlief dat het kan. Het is echt een gigantische wond op dit moment, dus volgens ons kan het alleen maar kleiner worden nu...Maar goed, we hebben ons mbt deze wond al veel vaker vergist.....
Door Lizzy
Helen schreef: Er is helaas op dit moment waarschijnlijk net niet genoeg ruimte om de wond heen voor deze procedure...We zullen moeten wachten en hopen dat de wond ietsjes krimpt. Het is echt een kwestie van milimeters en dan denkt manlief dat het kan. Het is echt een gigantische wond op dit moment, dus volgens ons kan het alleen maar kleiner worden nu...Maar goed, we hebben ons mbt deze wond al veel vaker vergist.....
Oh jammer zeg, dat het op deze manier nog niet kan, de operatie... Ik zal voor jullie ontzettend meeduimen dat de wond kleiner wordt!!
Door Helen
Ziggy wordt volgende week vrijdag voor de derde keer aan haar wond geopereerd. Manlief is erbij en ziet erop toe dat de hechtingen gezet worden zoals hij ze wil hebben. Haar poot wordt voor twee weken ingezwachteld en gefixeerd....Op hoop van zege dan maar...Twee weken na de operatie komt ons kitten. Hopelijk is Ziggy dan weer in staat om lekker wondloos los te lopen.
Door Lizzy
Helen schreef: Ziggy wordt volgende week vrijdag voor de derde keer aan haar wond geopereerd. Manlief is erbij en ziet erop toe dat de hechtingen gezet worden zoals hij ze wil hebben. Haar poot wordt voor twee weken ingezwachteld en gefixeerd....Op hoop van zege dan maar...Twee weken na de operatie komt ons kitten. Hopelijk is Ziggy dan weer in staat om lekker wondloos los te lopen.
Pjieuw Helen, laten in hemelsnaam inderdaad hopen dat dit A)de laatste keer was en B)dat de wond nu goed geneest.... Wel spannend zeg! Is dat hechten volgens die speciale techniek? Kan hij het niet zelf doen? Ik zal voor je duimen!!
Door Helen
Lizzy schreef: Pjieuw Helen, laten in hemelsnaam inderdaad hopen dat dit A)de laatste keer was en B)dat de wond nu goed geneest.... Wel spannend zeg! Is dat hechten volgens die speciale techniek? Kan hij het niet zelf doen? Ik zal voor je duimen!!
Sicco wil het het liefst wel doen, maar het is niet zo makkelijk om dat over de telefoon te vragen. Je komt wel behoorlijk in iemands vaarwater dan. Hij is erbij en is van plan het daar te vragen. Al helemaal als zij  aangeeft geen ervaring te hebben met die hechttechniek.
Door eefje
wat is het alternatief als het nu weer niet lukt?
Sorry dat ik dat zo vraag,wil niet van het slechtste uitgaan maar blijf je dan proberen of??????
Vraag ik me gewoon af,ik hoop natuurlijk net als iedereen dat het nu lukt en eindelijk dicht blijft!!

groetjes eefje
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door