Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Kompleet versvoer, BARF, brok of een combinatie

Volledig BARF
42
13%
Volledig Kompleet versvoer
55
17%
Volledig brok
29
9%
BARF en Kompleet versvoer
75
23%
Barf en brok
23
7%
Kompleet versvoer en brok
39
12%
BARF, kompleet versvoer en brok
42
13%
Anders
18
6%
Door *Robin*
jeanne schreef: mevrouw eet nu, net als de honden, alleen nog maar barf.
ze gritst de stukken vlees echt uit je handen. en met kuikens draait ze helemaal door, dan veranderd ze in een wilde tijger. ze zou je zomaar bespringen en het kuiken uit je handen gritsen ::)
als ze zit te eten, en ik vraag aan haar of het lekker is, dan begint ze te grommen, hahaha, lijkt wel alsof ze terugpraat. ;D

Hahahah!!! klinkt niet herkenbaar hoor!! ::) ;D ;D ;D
Door nikeey
ik heb ook anders gestemd

ik heb 3 katten
1 huis tuin en keuken kat die echt alles eet en liefst ook vers vlees
1 kruising britse korthaar die eet liever brokken en af en toe carnibest maar die wil ik over zetten op vlees want ik vind haar niet zo goed doen op brok
1 pers die alleen maar brokken eet die is helemaal kieskeurig meneertje  8)
Door Liselot
Hier is vooruitgang te melden !

Ernesto is altijd al een supercarnivoor geweest die alles vreet wat ik hem voorzet, na zijn eerste anderhalf jaar brokken gegeten te hebben liet ik hem een drumstick zien en die verdween gewoon, idem voor z'n eerste kuiken, toen we overgingen op vers leek hij te denken dat ik eindelijk m'n verstand gevonden had. :)

Flynn kreeg als kitten bij de fokker al gedeeltelijk rauw, toen hij hier kwam bleek hij wel een lichte voorkeur voor junkfood te hebben maar hij eet ook braaf halve duiven etc. Als het maar eten is.

dEUS is een geval apart, het enige voedsel wat hem interesseerde waren kuikens. Lekker uitgebalanceerd, not. >:( Wij kregen hem wel zo ver Cb te eten, maar alleen als het met de hand gevoerd werd, het perfect op temperatuur was en hij de plaats van voederen kon uitkiezen (we hebben zelfs in bed gevoerd ::), als hij maar at) Toen probeerden we een keer hele muizen en hij was verkocht. OK, voortaan gooide ik elke dag wat muizen neer, hij tevreden, wilde ineens veel meer andere dingen eten, sinds een paar weken eet hij ineens CB uit zichzelf. Ik wil net gaan stoppen met CB. Katten >:(

Mimosa, zus van alleseter Ernesto heeft het hele rauwvoeren nooit zo gesnapt. Vooral kauwen vond ze moeilijk, ze liet alles uit haar bek vallen en beet alleen met haar voortanden ipv via de zijkant te eten. Ik heb zelfs de dierenarts nog laten kijken of ze niks mankeerde in haar bekje. Nu ben ik weer een tijdje intsensief met haar bezig geweest en ze is van gemalen en hapklare brokjes vlees naar grote stukken vlees gegaan, toen naar kippennekken ingesmeerd met blikvoer en van de week at ze een duivennek én een pootje zonder dat ik er iets omheen hoefde te smeren. Hopelijk eet ze binnenkort zonder coaching. Zij had altijd duidelijk de minst schone tanden van het stel dus ik ben blij dat ze nu ook knaagt.
Door engelina
Mijn katten eten op het moment alleen nog maar carnibest.
Ze vinden het heerlijk, en dat na jarenlang brokken.
Ik wil nu ook voor hun het eten zelf gaan samenstellen, maar kan iemand mij vertellen of dat ook moeilijk is :-[
Door *Robin*
kijk hier eens

http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... =3.new#new

Even doorlezen en meerekenen met de gewichten van je eigen katten (je moet wel eerst uitzoeken hoeveel percentage van het lichaamsgewicht je wilt gaan voeren) en dan zet je zo een heel menu in elkaar, dan plaats je het hier en geven wij je tips. dan kan je gaan inkopen ;) het lijkt allemaal veel moeilijker dan het is hoor ;)

Stel dat je meerdere katten hebt kan je ook het totaal gewicht van je katten nemen om mee te rekenen, dat is makkelijker en sneller dan het per kat uitrekenen ;)
Door panthera
Hoi,

Nu voer ik mijn katten dus pas zo'n 3 maanden Carnibest, en de 2 nieuwelingen krijgen er ook kippennekken, eendagskuikens, lamsvlees met bot, en zo bij, maar: Ben ik nou zo'n doos, om het nog steeds ENG te vinden,als ze botten gaan knagen ? :(
Ben steeds bang, dat ze er in stikken, terwijl ik de meeste dingen ook nog platsla met een hamer. :-[

Ben ik de enigste, of is dit normaal in het begin ? :-X

Panth.
Door Ollie
Ik begrijp het wel hoor..ik ben zelf ook huiverig om bot te geven. Mijn katten en bullen krijgen alleen gemalen karkassen en de katten krijgen dan ook nog 1 dagsskuikens.
Door sylvia
panthera schreef: Hoi,

Nu voer ik mijn katten dus pas zo'n 3 maanden Carnibest, en de 2 nieuwelingen krijgen er ook kippennekken, eendagskuikens, lamsvlees met bot, en zo bij, maar: Ben ik nou zo'n doos, om het nog steeds ENG te vinden,als ze botten gaan knagen ? :(
Ben steeds bang, dat ze er in stikken, terwijl ik de meeste dingen ook nog platsla met een hamer. :-[

Ben ik de enigste, of is dit normaal in het begin ? :-X

Panth.
Het is voor mij heel simpel, je moet het geven op een manier die jou het best bevalt, als je je ongerust zit te maken of er iets fout kan gan dan iz dat niet ontspannen je dieren voeden. Stapje voor stapje dan breekt het lijntje niet, je komt vanzelf wel een keer aan op het punt dat je het aandurft.
Door panthera
sylvia schreef: Het is voor mij heel simpel, je moet het geven op een manier die jou het best bevalt, als je je ongerust zit te maken of er iets fout kan gan dan iz dat niet ontspannen je dieren voeden. Stapje voor stapje dan breekt het lijntje niet, je komt vanzelf wel een keer aan op het punt dat je het aandurft.

Okeeeee.....ik ga dus gewoon gestaag door. 8) ;D

Panth.
Door sylvia
panthera schreef:
Okeeeee.....ik ga dus gewoon gestaag door. 8) ;D

Panth.
Ja, want jij moet je er mee op je gemak voelen , wij kunnen wel zeggen gewoon doen en dat kan, maar als je dan met kromme tenen zit te wachten of er iets mis gaat dan benj e niet goed bezig. De dag komt echt wel dat je denkt van oke....ik probeer het.
Door panthera
sylvia schreef: Ja, want jij moet je er mee op je gemak voelen , wij kunnen wel zeggen gewoon doen en dat kan, maar als je dan met kromme tenen zit te wachten of er iets mis gaat dan benj e niet goed bezig. De dag komt echt wel dat je denkt van oke....ik probeer het.
Ik merk dat het mannetje behoorlijk alles naar binnen schrokt, en dat hij ook stukken bot probeert HEEL door te slikken, die ik dan achter uit zijn strot moet plukken omdat die Big niet goed kauwt. >:( Meneertje ongeduld. ;D :o
Dat is misschien omdat ie nog erg jong is, dus ik gooi de hele kippenvleugels maar in een blender en maal ze voorlopig nog even tot gort.
Ben niet zo goed in Heimlich-grepen. :P
Zijn zus doet het stukken beter, die staat echt lekker te knagen met een hoofd van: al duurt dit bot een uur. ;D
Zit een behoorlijk verschil tussen de twee. ::)
Maar het komt wel goed, denk ik. 8)

Panth.
Door sylvia
Anders moet je hem juist een bot geven wat absoluut te groot is om naar binnen te schrokken, een halve kip ofzo  ;D
Door panthera
sylvia schreef: Anders moet je hem juist een bot geven wat absoluut te groot is om naar binnen te schrokken, een halve kip ofzo ;D

Hele geit ?? ;D ;D ;D :)

Panth.
Laatst gewijzigd door panthera op di 02 jan 2007, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ingeastrid
Hoi,
ik ben nog maar 1,5 week van de droge brokjes af, maar dat gaat heel goed.
Onze maine coon Kayenta van 8 eet bijna ook het bakje op waar de carnibest inzit, verorbert een kippenek met veel plezier en vandaag was ze heel blij met een stukje runderlapje. Ook kipfilet is prima. De brokjes (catloversgold) eet ze eigenlijk helemaal niet meer.
Haar zoon Jovi - chronisch nierfaalpatient - van 6 snapt alleen de kippenek nog niet, al vind hij het wel spannend.
Brokjes eet hij ook bijna niet meer.
De kleine htk-tjes Han en Leia van 1,5 eten een beetje CB mee, een beetje vers vlees en een beetje brokjes.

Het is er niet makkelijker op geworden, maar ik ben blij dat ik niet alleen weet dat kvv beter is...maar dat ze het ook laten zien!
:-)
Inge
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door