Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: De meeste dierenartsen proberen er nu dus Weil en para-influenza in de proppen... Of komen met het lumineuze idee om een soort jaarlijkse APK keuring in te voeren.... Ik snap het allemaal wel, ze moeten ook leven.Ben ik helemaal met je eens Lizzy. Ze kijken wat in de oren, naar de tanden en luisteren naar het hart.... Een van mijn honden gaat al chronisch naar de dierenarts, dus die laat ik sowieso nooit meer enten en die wordt zo vaak gecontroleerd dat ik het nut van een jaarlijkse APK niet meer inzie voor haar. Mijn andere hond is kerngezond, dus die APK is ook nog niet nodig. En inderdaad, er zijn mensen die de tanden van hun hond niet inspecteren... op de website van mijn dierenarts staat nu het verhaal van een kruising Yorkje van 11 die al zijn tanden moest laten trekken door het tandsteen.... Vreselijk en ongelofelijk!
Bovendien kunnen wij het ons nauwelijks voorstellen, maar er zijn hondeneigenaren die het gebit en de oren van hun hond nooit inspecteren. Nou ja, in dat geval is het wel handig dat een DA daar eens per jaar eens naar kijkt.
Maar ik zelf voel mij totaal niet geroepen om jaarlijks naar mijn DA te gaan. Als mijn hond wat mankeert: ben ik de eerste die dat ziet/merkt. En het onderzoek gaat nou ook weer niet zo ver, dat ze werkelijk veel aandoeningen diagnostiseren....
EdwinK schreef: Grrr... nou wil die ook nog Parvo inenten, want dat zou moeten bij een Weil injectie. Weer duurder dusEhhh Edwin.....Ik raak het spoor nu even bijster....je wilde toch de cocktail van Nobivac laten enten bij Brenda voor de 3 jarige registratie?? Daar zit toch Parvo in!![]()
Erna schreef: Ehhh Edwin.....Ik raak het spoor nu even bijster....je wilde toch de cocktail van Nobivac laten enten bij Brenda voor de 3 jarige registratie?? Daar zit toch Parvo in!ja, wou die 3 jarige Nobivac hebben. Dus probeert die DA me waarschijnlijk om weer extra's te verdienen. Dan maar op zoek naar een ander.
Helen schreef: Weet je, vroeger vond ik het ook onzin zo'n jaarlijkse apk. Maar sinds ik bij een dierenkliniek werk denk ik daar anders over. Want werkelijk 90% van de honden/katten/konijnen etc die langskomen hebben eigenaren die werkelijk zeer weinig verstand hebben van de verzorging en gezondheid van hun dier. Ooronstekingen, luchtweginfecties, huidproblemen en ga zo maar door die al weken spelen zien ze over het hoofd en komen pas langs als hun dier werkelijk heel ziek is. Heel regelmatig gaan er dieren dood tgv prima behandelbare aandoeningen die simpelweg door de eigenaar niet op tijd gespot zijn. Tijdens de entafspraken zien we echt vaak verwaarloosde oorontstekingen/oogontstekingen/slechte gebitten/parasieten die anders onbehandeld zouden blijven. Bij dergelijke eigenaren ben ik zeer zeker voor een jaarlijkse apk.Deze ervaring hebben wij ook, hoewel we dat met ons concept van dierenartspraktijk en dierenspeciaalzaak al aardig kunnen opvangen omdat mensen makkelijker bij ons over de vloer komen en dan al hun vragen kunnen stellen. Ook vertellen wij bv dat hun hond te dik aan het worden is en dat dat problemen kan gaan geven enz.