Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Boefke
Jeetje Helen, wat een toestand. Ik weet niet wat er gebeurd is, maar heel veel sterkte met Ziggy!! T zal nog wel het nodige doorzettingsvermogen van jullie kosten. Ik hoop dat het snel gaat genezen.
Door Helen
Boefke schreef: Jeetje Helen, wat een toestand. Ik weet niet wat er gebeurd is, maar heel veel sterkte met Ziggy!! T zal nog wel het nodige doorzettingsvermogen van jullie kosten. Ik hoop dat het snel gaat genezen.
Ziggy is begin augustus uitgehongerd op straat gevonden met haar poot door haar halsbandje heen. Ze had een gigantische wond (ong 22 hechtingen in totaal) die in haar oksel maar niet wil genezen en ook na een tweede operatie uitgescheurd is. Ik heb haar uit het asiel gehaald, nadat ik haar in de dierenkliniek gezien had. Ik kon haar niet vergeten.
Door Ivonne
ik vind jullie toppers!!! ik lees deze topic nu pas  :-[  :-[ wat een drama voor zo'n poezebeest. En uiteraard duim ik aan alle kanten mee voor een goed herstel; dat zal toch een keer moeten gaan gebeuren!
Door Boefke
Helen schreef: Ziggy is begin augustus uitgehongerd op straat gevonden met haar poot door haar halsbandje heen. Ze had een gigantische wond (ong 22 hechtingen in totaal) die in haar oksel maar niet wil genezen en ook na een tweede operatie uitgescheurd is. Ik heb haar uit het asiel gehaald, nadat ik haar in de dierenkliniek gezien had. Ik kon haar niet vergeten.
Jeetje, t arme beestje :-\ Maar dan ben jij haar geluk bij het ongeluk! Sterkte.
Door Helen
Femke schreef: geef je ook iets van Traumeel? Ik denk dat dat zowiezo geen kwaad kan in dit geval....

verder zal ik blijven duimen voor Ziggy.....
Nee, ik geef haar er verder alleen wat multivitaminen van de groene os bij zo af en toe.

Bedankt voor het duimen :-*
Door Helen
We zijn nu twee en een halve dag geleden van zalf gewisseld. Van revamil naar L-mesitran. Een humane zalf op basis van honing maar oa ook calendula, aloe vera, Vit E en A en zink. In twee-en een halve dag tijd is de wond gestopt met stinken en komt er veel en veel minder wondvocht uit en is de wond zeker weten ietsjes kleiner geworden!!!!! De revamil gaat de prullebak in en we gaan door met de L-mesitran!!! Het is nog steeds een hele forse wond uiteraard en als het blijft bij een milimeter per 2 1/2 dag dan gaat het nu lang duren, maar we weten nu zeker dat het dus wel sluit!!! Hoera!!
Door Helen
Het gaat nog steeds goed met de wond. Hij wordt heel langzaamaan kleiner. Het is nu geen 'wow wat een grote wond' meer. Maar 'o jeetje, ze heeft daar een wond zitten'. Ze mag af en toe eventjes los. Gisteren heeft ze een uurtje los gelopen, maar toen zagen we direct het resultaat...de wond begon weer te bloeden. Helaas, het loslopen is nu dus helemaal voorbij totdat de wond dichtzit. Normaalgesproken zagen we dagelijks ietsjes verbetering en na het uur loslopen gisteren dus echt niet (integendeel zelfs...).
Door Helen
Ziggy's wond gaat nog steeds aardig. Al zitten we nu echt op het moeilijkste punt. De overgebleven wond zit nu precies in de oksel tussen haar poot en romp. De rest is zo goed als dicht. Redelijk mooi ook nog. Wel een litteken. Maar dat is een dunne witte streep zonder haren. Als haar vacht weer teruggegroeid is, zie je er niets meer van. Ik hoop dat de wond hier niet weer stagneert....Ik ben er wel bang voor, want er zit weer een plakkaatje wild vlees op.
We wachten nu nog een week en als we geen progressie zien dan wordt de plek plaatselijk verdoord en het wild vlees eraf geknipt.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door