Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laurence
Thanx mensen 4 alle support! En Lizzy jij ook weer bedankt voor je bemoedigende woorden! (heb jij geen probleem ofzo... kunnen WIJ ook eens helpen... ;))

Nog een andere vraag. Misschien zou deze vraag ook beantwoord zijn als we Barfplaats goed zouden lezen, maar volgens mij heb je als nieuwkomer dan een week of twee nodig...! We worden door deze fantastische site echt overspoeld met allerlei info, poeh poeh...

Hoeveel vlees moet een hond per dag/week +/- hebben?! Afhankelijk van zijn gewicht natuurlijk. Daaraan gekoppeld, hoeveel groente en fruit? We dachten dus elke dag een aardige mix te hebben maar we twijfelen (ook!) daaraan... De honden zien er zeer goed uit sinds we zo voeren maar volgens ons geven we misschien wel veel te weinig vlees als we het omrekenen...

We komen dan (voor onze husky a 27 kilo) op 1,2 kilo per dag aan voer, waarvan 200 gram vlees, de rest bestaat uit fruit, groente, knoflook, karnemelk etc.

We hopen niet dat we van onze wolven vegetariërs gemaakt hebben... :-[ ???

Alvast bedankt, Luc & Laurence
Door 202spots
Laurence schreef: We komen dan (voor onze husky a 27 kilo) op 1,2 kilo per dag aan voer, waarvan 200 gram vlees, de rest bestaat uit fruit, groente, knoflook, karnemelk etc.
We hopen niet dat we van onze wolven vegetariërs gemaakt hebben... :-[ ???
Alvast bedankt, Luc & Laurence
Hmmmm..bijna wel hoor...5 X zoveel groentes als vlees?
Ik geef mijn Spots ook veel groente en fruit mix vergeleken bij anderen.
Maar ik houd het op ong.70/75% vlees en 25/30% groentes,b.v
s'morgens:
Hele kiprug/vleugels of 1/4 kip,kalf/lam/pork nekbot of 'n halve eend of lamsribs met stuk rug eraan als RMB
(tussen de 300-400 gram vlees/bot)
Avond maaltijd:
Meestal 250-300 gram,gemalen kalkoen nek,of soms gemalen lam/kalfsrib
Gemengd met 250-300 gram gepureerde groentemix.

Heb je al bij de Menu's gekeken wat iedereen zoal geeft?
Hier zie je wat ik voer
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... =0#msg3154
Door Laurence
Dank je wel Dory.

We hebben de menu's her en der eens doorgenomen en we hebben inderdaad nogal wat scheve verhoudingen als we het zo lezen. We hebben wel het orgaanvlees wat ze krijgen (bovengenoemde is alleen kip en rund) niet meegerekend maar dan nog, voeren we nogal vegetarisch!

We hebben drie honden van drie verschillende gewichten en op dit moment lijkt het wel hogere wiskunde al die voedsel-berekeningen... :o
Door 202spots
Laurence schreef: We hebben drie honden van drie verschillende gewichten en op dit moment lijkt het wel hogere wiskunde al die voedsel-berekeningen... :o
Nooit moeilijker maken dan het is!!
Denk aan "KISS"...Keep It Simple Stupid!!! ;D
Voordat je het weet heb je de juiste % te pakken,en het hoeft niet elke dag precies te kloppen hoor!!
Ik zou in ieder geval MEER vlees (met bot) gaan geven en minder groentes!
Door Lizzy
De meeste van ons (zeker niet allemaal hoor! We hebben ook bijv. leden die nauwelijks groentes voeren) voeren ongeveer:

= 60% rauwe vleesbotten (die voor ongeveer 50% uit bot bestaan en 50% uit vlees)
= 15% tot 20% groentes en fruit
= 10% tot 15% orgaanvlees
= 5% tot 10% tafelrestjes en/of supplementen

En dit over bijv. 1 of 2 weken genomen (dus niet iedere dag, want dan ga je naar een situatie waarbij je iedere dag compleet zou voeren. Mag wel, maar dat is niet echt het idee). Wanneer je ongeveer deze percentages aan houdt, dan kom je op minimaal 75% ingredienten van dierlijke oorsprong. En eieren, vis en zuivel reken ik ook onder "van dierlijke oorsprong".

Ik heb laatst mijn eigen menu veranderd en even berekend en ik zit op een percentage "van dierlijke oorsprong" van 78%. Ik geef overigens niet heel veel zuivel. Een paar slokjes kefir per week.

Er zijn trouwens ook mensen die hele prooidieren geven (dus bijv. een konijn met alles erop en eraan). Da's helemaal makkelijk natuurlijk ;D. En, er zijn ook veel mensen die volgens het prooidiermodel voeren.

Mogens Eliasen heeft zijn boek laten vertalen in het Nederlands en misschien is het wel een idee om deze eens te bestellen (het is een E book). Meer info hierover op: http://k9joy.com/RauweVoedingVoorHonden/index.php

Voeren jullie op dit moment ook granen? Als jullie granen voeren dan is het ook een idee om daar ook eens naar te kijken en te overwegen minder of geen granen te gaan voeren.

Hoe dan ook, jullie komen er wel. Ik maak me daar helemaal geen zorgen om!

Groetjes, Lizzy
Door Lizzy
Oh, ik heb ook 3 honden van verschillende gewichten enne: het is echt een makkie hoor! Wat ik gewoon heb gedaan: ik heb het menu van 1 van de honden berekend. De rest krijgt gewoon verhoudingsgewijs minder.

Wat ik dus bijv. doe: Ik geef ze 's morgens een halve kip met z'n drieen gedeeld (dit zijn dikke kippen en een halve kip weegt al 700 gram). De grootste hond krijgt het meest en de rest gewoon minder. En 's avonds, als ze bijv. pens met groente krijgen: Ik gooi de pens van 700 a 800 gram en de 450 gram groentes in 1 grote roestvrijstalen bak. Ik meng het door elkaar en ieder krijgt gewoon z'n portie.

Brutus (30 kilo) krijgt het meest. Pinkel (23 kilo) krijgt minder als Brutus maar meer als Whoofer. Whoofer (24 kilo) krijgt het minst.

Dus, even doorgaan op hun pens maaltijd:

Brutus krijgt dus denk ik ongeveer 300 gram pens + 190 gram groente.

Pinkel 250 gram pens + 150 gram groente en

Whoofer krijgt 150 gram pens + 110 gram groente (Whoofer schuif ik meestal wat extra groente + vleesnat toe dus verhoudingsgewijs zal zij misschien soms wat meer groente krijgen).

Ongeveer he, ik weet het echt niet exact. Na zo'n maaltijd krijgen ze ook nog alle drie een botje met veel vlees. Die van Brutus zal zo maar 400 gram wegen. Die van Pinkel misschien ook en die van Whoofer ongeveer 200 gram. Whoofer is de oudste en de dikste en krijgt gewoon het kleinste botje (en doet daar het langst mee ;D - zij is de enige fatsoenlijke eter bij ons in huis).

En het menu is dus berekend op Brutus (en het menu verschilt wel iedere week, maar je leert op een gegeven moment met het oog te voeren - en een beetje natte vinger werk - op een gegeven moment schat je met een half oog in hoeveel % vlees er aan een bot zit - in het begin heb ik nog wel bot en vlees van elkaar staan scheiden om te kijken hoeveel % vlees er aan zat enzo - wel leerzaam, maar dat doen we nu niet meer).

Maar OK, na bovenstaande maaltijd zitten ze dus echt VOL en hebben ze een dikke pens. Vandaag krijgen ze dus heel weinig te eten. Ik denk dat ze vanmorgen 500 gram kipkarkas hebben moeten delen. Vanavond krijgen ze een paar stukjes pens (over van gisteren - het was 1 kilo, de pens) + klein stukje kalkoenvlees + groente. Ze vinden dat beroerd weinig en je ziet ze balen (en denken "WAAR IS DE REST?"). Maar ik geef niet altijd dezelfde hoeveelheden. Twee maal per week eten ze zich helemaal tonnetje rond hier en krijgen ze een flink bot na hun vleesmaaltijd (grote botten zoals wervels of ribben geef ik altijd na een vleesmaaltijd). Maar de dagen erop krijgen ze soms echt heel weinig te eten om te compenseren voor de grote maaltijd. En laten we eerlijk zijn: een wolf vangt/eet ook niet iedere dag exact dezelfde hoeveelheid voer!
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 15 mar 2004, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laurence
Nou ondersteuning genoeg voor een onervaren Barfer! Super allemaal jullie adviezen :)

Maarrrr... we hebben nog vragen... :-\

Waar halen jullie (ook in jou geval Lizzy met 3 honden) je vlees vandaan en tegen welke prijzen??? En pens, hart etc. kopen jullie dat dan gewoon bij de dierenwinkel? Of haal je dat tegen kortingsprijzen ergens vandaan? Het is om een idee te krijgen van hoe en wat, we hoeven niet alles precies te weten. Maar bv. kippenekken, karkassen etc. haal je bij een gewone slager??

Al dat vlees kan aardig oplopen in euros. Nu vinden we dat niet zo'n drama maar we willen niet het gevoel hebben dat het misschien een stuk goedkoper kan, zeker met 3 behoorlijke honden.

En dan nog een vraag van een geheel andere aard...

Onze husky x hebben we nu een dikke drie maanden (uit het asiel) en ze heeft al heel wat gesloopt. Nu heeft ze bv. een deel van de kussens van onze leren bank aangevreten, een halve handdoek opgegeten en laatst een deel van mijn trui (jullie mogen best lachen... :D kunnen wij inmiddels ook weer...). Die trui is eigenlijk niet meer in die vorm naar buiten gekomen. Het leren kussen is indertijd voor een deel uitgespuugd en zat voor een deel in de ontlasting. Evenals de handdoek.

Zegt dit iets over haar PH-waarde? Zouden we er vannuit kunnen gaan dat het kussen en de handdoek er zo uitgekomen zijn omdat we haar toen pas hadden en ze met haar brokkenbuik nog op PH 5 zat? En dat de trui die ze pas heeft op- en aangevreten toch verteerd is omdat ze nu sinds enkele maanden uit onze eigen keuken eet?

Of is dit een bullshit-theorie ???

Liz, wij geven geen granen. Wel behoorlijk wat koolhydraten in de vorm van spaghetti/ macaroni. Dit is niet goed hebben we begrepen (uit jou verhaal geloof ik, of ergens gelezen... wat een hoop info voor een nieuwkomer!)

Alvast alweer bedankt namens onze roedel!

PS. Ze hebben zo even RAUWE riblappen gehad... Onze wolfhond reu had het in 10sec op (toch een behoorlijk lapje) onze retriever en husky namen veel meer hun tijd. Voor morgen hebben kip... das een hele stap voor ons...
Door Lizzy
Laurence schreef:
Nou ondersteuning genoeg voor een onervaren Barfer! Super allemaal jullie adviezen :)

Maarrrr... we hebben nog vragen... :-\
Kom maar op hoor! Daar zijn we toch voor!
Waar halen jullie (ook in jou geval Lizzy met 3 honden) je vlees vandaan en tegen welke prijzen??? En pens, hart etc. kopen jullie dat dan gewoon bij de dierenwinkel? Of haal je dat tegen kortingsprijzen ergens vandaan? Het is om een idee te krijgen van hoe en wat, we hoeven niet alles precies te weten. Maar bv. kippenekken, karkassen etc. haal je bij een gewone slager??
Voor het lamsvlees en rundvlees ga ik naar een slager die zijn eigen vee heeft. Via hem koop ik snijlingen/snijdsels oftewel het vlees dat zij niet verkopen aan de klanten maar wat normaal op wordt gehaald voor de kroket-industrie. Dit vlees bevat bijv. teveel vet of zeentjes. Voor de honden is het perfect want die moeten niet altijd zulk mager vlees eten. Vet vlees is gezond. Dit vlees kost ongeveer 4,50 euro de kilo voor rundvlees en 5 a 6 euro de kilo voor lamsvlees. Hier haal ik ook mijn runderharten (omdat het biologische runderen zijn) en deze kosten ook ongeveer 4,50 de kilo. Via dezelfde slager bestel ik ook mijn kalfsbotten (wervels en ribben enzo). En ook mijn kalfssnippers. Geen idee, maar volgens mij betaal ik ongeveer 4 euro de kilo voor de botten (en dat kan goedkoper weet ik inmiddels). De kalfssnippers kosten ook iets van 4 euro de kilo maar ik ga afstappen van de kalfssnippers.

Voor kippenkarkassen en vleugels en kalkoendij ga ik naar een poelier. Voor de karkassen betaal ik 1 euro de kilo en de vleugels 2 euro de kilo. De kalkoendij kost volgens mij rond de 4,50 de kilo. De kalkoendijen maal ik trouwens. Ik vind het bot te scherp.

Voor vis en kalkoenvlees en parelhoen en eend ga ik naar de VEN (horeca groothandel). Voor de sardientjes betaal ik ongeveer 4 euro de kilo. Kalkoenvlees 7 euro de kilo en parelhoen/eend 4,50 de kilo.

Voor vis gaat mijn man ook wel zeevissen en slaat hij twee vliegen in 1 klap (hij vindt het leuk en de honden ook). Alle vis gaat mee naar huis. Makreel is onze favo.

De laatste keer hebben we zoet/brakwater vis meegenomen van Tannetje de Koning (Hitam op Barfplaats en holistisch DA). Prijs weet ik niet meer. Ik geloof 5 euro voor de zak en daar zat een kilo of 2 in, denk ik.

Pens haal ik tegenwoordig weer via Yalla/Bibi. Ik neem ook wel eens Rodi mee hoor. Geen idee wat het kost...

Lamsorgaan en kalfsorgaan en lamsbotten en geitenbotten haal ik bij de Islamitische slager. Orgaan kost ongeveer tussen de 4 en de 6 euro de kilo. De lams en geitenribben (meer vlees als bot) kosten ongeveer tussen de 6 en 8 euro de kilo. Hier moet ik nog een ander adres voor hebben, want dat kan ook goedkoper! (ik heb een ander adres maar afgelopen weekend wilde ik daar heen gaan en toen was die hele straat opgebroken en ik was te moe om te gaan lopen).
Al dat vlees kan aardig oplopen in euros. Nu vinden we dat niet zo'n drama maar we willen niet het gevoel hebben dat het misschien een stuk goedkoper kan, zeker met 3 behoorlijke honden.
Ik denk dat ik een van die zelf samenstellers ben die heeeeel veel geld kwijt is aan de ingredienten. Mij is al opgevallen dat Belgie goedkoper is als NL. Mij is ook al opgevallen dat veel mensen longen, milt, uiers, slokdarm, etc. etc. kopen. Da's veel goedkoper dan het vlees dat ik koop. Het hangt ook af van hoeveel je in kunt kopen. Ik betaal bijv. minder naarmate ik meer bestel voor de kip. Maar voor rund en lamsvlees maakt dat dus geen fluit uit... ik kan 1000 kilo bestellen en ben hetzelfde geld kwijt.

Mijn advies is: overal langs gaan! Praatjes maken! Slijmen, bedelen, vriendelijk glimlachen enzovoorts enzovoorts! Bijvoorkeur bij zelfslachtende slagers langsgaan (loop eerst eens door de Gouden Gids dan vind u ze meteen - in de Randstad zitten er niet veel). En, reclames volgen. Als er beeflappen of kippen in de reclame zijn: erop af! Ik heb daar dus persoonlijk allemaal geen tijd voor, maar ik weet zeker dat dit je veel geld kan besparen!
En dan nog een vraag van een geheel andere aard...

Onze husky x hebben we nu een dikke drie maanden (uit het asiel) en ze heeft al heel wat gesloopt. Nu heeft ze bv. een deel van de kussens van onze leren bank aangevreten, een halve handdoek opgegeten en laatst een deel van mijn trui (jullie mogen best lachen... :D kunnen wij inmiddels ook weer...). Die trui is eigenlijk niet meer in die vorm naar buiten gekomen. Het leren kussen is indertijd voor een deel uitgespuugd en zat voor een deel in de ontlasting. Evenals de handdoek.

Zegt dit iets over haar PH-waarde? Zouden we er vannuit kunnen gaan dat het kussen en de handdoek er zo uitgekomen zijn omdat we haar toen pas hadden en ze met haar brokkenbuik nog op PH 5 zat? En dat de trui die ze pas heeft op- en aangevreten toch verteerd is omdat ze nu sinds enkele maanden uit onze eigen keuken eet?

Of is dit een bullshit-theorie ???
Geen idee eerlijk gezegd!! Ik denk dat truien en handdoeken en leren bankstellen er ongeveer bij alle honden wel hetzelfde uit komen ;D. Is ze trouwens een beetje gestopt al, met slopen?
Liz, wij geven geen granen. Wel behoorlijk wat koolhydraten in de vorm van spaghetti/ macaroni. Dit is niet goed hebben we begrepen (uit jou verhaal geloof ik, of ergens gelezen... wat een hoop info voor een nieuwkomer!)
Ja, erg he! Je krijgt wel veel over je heen zo he....! Maar OK, nee, ik ben geen voorstander van koolhydraten/graan (volgens mij is spagetti gemaakt van tarwe ofzo, toch?). Ik zou zeker overdenken om dit te gaan beperken tot een minimum. Het enige voordeel van granen/koolhydraten is: het vult de maag, het geeft wel energie en het is goedkoop. Maar het is niet erg gezond.
Alvast alweer bedankt namens onze roedel!

PS. Ze hebben zo even RAUWE riblappen gehad... Onze wolfhond reu had het in 10sec op (toch een behoorlijk lapje) onze retriever en husky namen veel meer hun tijd. Voor morgen hebben kip... das een hele stap voor ons...
Hihihi, 10 seconden? Da's niet veel ;D! Ik vind het wel ontzettend knap van jullie hoor, dat jullie nu al rauw hebben gegeven! Doe rustig aan en ik ben benieuwd hoe de ontlasting van jullie honden morgen is (doen jullie dat, ontlasting kijken? De meeste van ons bestuderen de drollen van hun hond(en) uitvoerig. Ik durf zelfs te zeggen dat ik de drollen van mijn honden herken uit 100 hopen ;D).

Groetjes, Lizzy
Door Laurence
He Liz, fantastisch. Hier hebben we wat aan hoor. Het geeft ons een idee van wat je allemaal kunt voeren en ook de prijzen. Zijn we in elk geval niet gek want wij zitten met het (te weinige) vlees dat we geven ook aan die kilo prijzen. Alleen betalen wij dat wel voor vlees wat gewoon voor menselijke consumptie in de schappen ligt. Luc zijn tante heeft een eigen slachthuis en slagerij die redelijk goede prijzen hebben. We zullen morgen direct info-en wat de kosten zijn van al hetgeen jij noemt. Ook de groothandel is een goed idee en een goede poelier hebben we hier ook in de buurt. Islamitische slager moeten we maar 's ff opzoeken hier in de buurt.
We hebben niet zoveel zin en tijd om op 'koopjes' te moeten jagen, ik denk ook als je het 'groot' kunt inkopen (het meeste dan) dat je het beste uit bent.

Nouja (onze husky x) heeft met kerst een muilkorf cadeau gekregen... puur om de patronen te doorbreken en ook voor haar eigen veilligheid. Onze wolfhond begon indertijd aan electriciteitsdraden, we zagen geen andere uitweg om ook toen een muilkorf te gebruiken. Inmiddels is het een rustige wolfhond geworden en neemt Nouja her en der wat van die slooptaken over. Met muilkorf sneuvelt er nml ook wel eens wat omdat ze de ruimte heeft om te hijgen en drinken. Het is dus zaak om niets te laten slingeren voorlopig!

We hebben ons overigens (heel erg :() afgevraagd in hoeverre het een hongergevoel bij haar was... Aangezien nu toch blijkt dat we veel te vegetarisch gevoed hebben... Ze sloopt nml niet alleen, ze eet het dan vaak ook op... Maar goed, dat behoort nu sinds vanmorgen tot het verleden, zwaaien met al dat (rauwe) vlees! Verder is het een lieverd overigens met wie we heel veel geduld moeten hebben. Ze is, vermoeden wij, behoorlijk mishandeld en is dus bang voor allerlei bewegingen en acties.

Iets heel anders. Hoelang bestaat deze site en ben jij als beheerder ook de initiatiefnemer van deze site geweest? En wat beweegt je om dit mooie werk te doen? Als we deze info op de site kunnen vinden, verwijs ons maar gewoon door dan hoor! Je blijft typen met ons...

Ps. Waar haal je in godsnaam hele (dode, nemen we aan?) konijnen e.d. vandaan??? Dat lijkt ons ook nog wel wat en makkelijk. Of heeft dat nadelen?
Bedankt voor je tips wat betreft boeken e.d. Bij wat meer tijd verdiepen we ons er zeker in.
Door Laurence
Oh ja! Dat van die drollen... We letten er inderdaad erg goed op, wel geloof ik niet dat ik ze uit duizenden herken hoor...! Doe je dat op geur...? Hi hi :D
Ik laat je weten wat de drollen-check van morgen doet na eerste rauwe maal!
Door Truus
Laurence schreef: Oh ja! Dat van die drollen... We letten er inderdaad erg goed op, wel geloof ik niet dat ik ze uit duizenden herken hoor...! Doe je dat op geur...? Hi hi :D
Ik laat je weten wat de drollen-check van morgen doet na eerste rauwe maal!
Hoi Laurence..nou dat weet je zo hoor..de brokkenhonden hebben mega drollen en de onze harde mooie poepjes ;D ;D ;D
Laatst gewijzigd door Truus op ma 15 mar 2004, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laurence
Hoi Truus, daar heb je inderdaad gelijk in. Onze wolfhond van 45 kilo had qua ontlasting meer overeenkomsten met een paard tijdens zijn brokken (en ook tijdens Duck) en nu heeft hij meer overeenkomsten met een konijn...! Al onze honden trouwens.
Door Lizzy
Laurence schreef: He Liz, fantastisch. Hier hebben we wat aan hoor. Het geeft ons een idee van wat je allemaal kunt voeren en ook de prijzen. Zijn we in elk geval niet gek want wij zitten met het (te weinige) vlees dat we geven ook aan die kilo prijzen. Alleen betalen wij dat wel voor vlees wat gewoon voor menselijke consumptie in de schappen ligt. Luc zijn tante heeft een eigen slachthuis en slagerij die redelijk goede prijzen hebben. We zullen morgen direct info-en wat de kosten zijn van al hetgeen jij noemt. Ook de groothandel is een goed idee en een goede poelier hebben we hier ook in de buurt. Islamitische slager moeten we maar 's ff opzoeken hier in de buurt.
We hebben niet zoveel zin en tijd om op 'koopjes' te moeten jagen, ik denk ook als je het 'groot' kunt inkopen (het meeste dan) dat je het beste uit bent.
OK, mooi dat je hier wat aan hebt! Ik denk dat als je iemand kent die een eigen slachthuis heeft, dat je het beste af bent (of kunt zijn)!
Nouja (onze husky x) heeft met kerst een muilkorf cadeau gekregen... puur om de patronen te doorbreken en ook voor haar eigen veilligheid. Onze wolfhond begon indertijd aan electriciteitsdraden, we zagen geen andere uitweg om ook toen een muilkorf te gebruiken. Inmiddels is het een rustige wolfhond geworden en neemt Nouja her en der wat van die slooptaken over. Met muilkorf sneuvelt er nml ook wel eens wat omdat ze de ruimte heeft om te hijgen en drinken. Het is dus zaak om niets te laten slingeren voorlopig!
Ohhwwww, ja, als ze een gevaar voor zichzelf worden (electrische dragen) dan mOEt je wel! Wij hebben trouwens een bench voor ons slopertje. Zij vindt haar bench gelukkig de beste plek van het huis, dus zodra we even weggaan, gaat zij in haar bench. Zou dat eventueel ook een idee zijn?
We hebben ons overigens (heel erg :() afgevraagd in hoeverre het een hongergevoel bij haar was... Aangezien nu toch blijkt dat we veel te vegetarisch gevoed hebben... Ze sloopt nml niet alleen, ze eet het dan vaak ook op... Maar goed, dat behoort nu sinds vanmorgen tot het verleden, zwaaien met al dat (rauwe) vlees! Verder is het een lieverd overigens met wie we heel veel geduld moeten hebben. Ze is, vermoeden wij, behoorlijk mishandeld en is dus bang voor allerlei bewegingen en acties.
Ik denk dat er wel 100 redenen kunnen zijn waarom een hond sloopt en dingen opeet. Onze Pinkel (ook een mishandelde hond - uit het asiel) sloopt en eet gekke dingen (zoals antieke kasten ;D) omdat ze zich gewoon onprettig voelt. En knagen en slopen maakt volgens mij bij haar een hormoon los ofzo waardoor ze zich lekker gaat voelen.... zielig he? Wij hebben trouwens ook de DAP stekker geprobeerd. Hebben jullie die al geprobeerd (de feromoon-stekker)?
Iets heel anders. Hoelang bestaat deze site en ben jij als beheerder ook de initiatiefnemer van deze site geweest? En wat beweegt je om dit mooie werk te doen? Als we deze info op de site kunnen vinden, verwijs ons maar gewoon door dan hoor! Je blijft typen met ons...
Deze site bestaat bijna 1 jaar! (binnenkort feest :D). Ik ben eigenaar van de site en het was ook mijn initiatief. Hiervoor kwam ik op een ander hondenforum en ik vond de discussies over voeding niet meer leuk. Ik vond vooral de eeuwige discussies over brokken niet meer leuk (en vele vrienden met mij). En, ik vond de ruzies tussen de "barfers" en de mensen die "commercieel versvlees" gaven ook niet meer leuk (en vele vrienden met mij). Tenslotte hebben we eigenlijk allemaal hetzelfde doel: gezonde voeding voor de hond. Dus vandaar Barfplaats. En nee, deze info staat niet op Barfplaats, dus ik typ het lekker neer ;D! Ik vind het wel een leuke vraag trouwens. Ik sta er zelf nauwelijks nog bij stil, bij het ontstaan van dit forum...
Ps. Waar haal je in godsnaam hele (dode, nemen we aan?) konijnen e.d. vandaan??? Dat lijkt ons ook nog wel wat en makkelijk. Of heeft dat nadelen?
Bedankt voor je tips wat betreft boeken e.d. Bij wat meer tijd verdiepen we ons er zeker in.
Nou, ik ben hier zelf geen held in (hele beesten - ik beperk mij tot hele vissen, kippen, parelhoen en eenden) maar volgens mij halen veel mensen hun hele dieren bij Internet adresjes die ze zelf hebben gevonden (op google). Volgens mij is dat van wild aangeschoten tot de konijnen van de Intratuin! Volgens mij zijn er zelfs mensen die hele lammeren geslacht kopen (hetgeen geen gek idee is natuurlijk). Hier was trouwens laatst nog een vraag over op barfplaats ("waar kun je aan hele konijnen komen?". Ik zal eens kijken of ik die kan vinden. Volgens mij waren er een aantal leden die daarbij aangaven dat ze direct een stel kippenhokken, konijnenhokken en geiten/schapenstalletjes zouden moeten laten bouwen ;D. Hele kippen en parelhoenen en eenden is niet zo moeilijk want die verkopen ze bijv. ook bij de VEN.

Groetjes, Lizz
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 16 mar 2004, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
Lizzy schreef:

He dat is een goeie vraag en leuk om te weten Lizzy :D.
Dus de site bestaat bijna 1 jaar! En binnen een jaar zoveel leden :o.
Dat is toch geweldig he, wanneer bestaat het 1 jaar?
Door Truus
Lizzy schreef:

He dat is een goeie vraag en leuk om te weten Lizzy :D.
Dus de site bestaat bijna 1 jaar! En binnen een jaar zoveel leden :o.
Dat is toch geweldig he, wanneer bestaat het 1 jaar?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door