Twiz schreef:
Zijn die Nederlandse poten wel zo zwaar dan.
Ik heb er zomaar 3 á 4 in 1 kilo, dan veranderen de verhoudingen toch ook weer. Dat betekent dat ze maar 250 á 350 gram zijn
Misschien hebben de kippen hier wel "zware botten".
de poten die ik hier heb liggen:
de lichtste weegt 380 gram, de zwaarste 500 gram. Ik had er totaal 7, samen 3200 gram.
Maar al zouden ze lichter zijn, dan blijven de verhoudingen m.i. hetzelfde. Het botpercentage van de poot blijft toch hetzelfde? En om voldoende te geven zou ik er dan 2 moeten geven. En ik wil dus juist iets groters geven zodat hij verplicht wordt meer te kauwen.
Al zou dat percentage dan een keer aan de lage kant zijn, doe je een keer geen orgaan erbij, schiet gelijk je bot percentage omhoog.
maar wat ik dan de ene dag minder geef aan orgaan, moet ik een andere dag weer erbij doen dus dat schiet dan toch niet op?
Twizzle krijgt hier ook elke dag een bijna compleet menu anders (met alleen vleesbot) kan ze ook haar (knoert) harde ontlasting maar moeilijk kwijt.
Maar ze krijgt wel één keer per week een half kippetje en omdat daar aardig wat vlees aan zit geef ik dan geen orgaan en groente en spiervlees er bij. En dat gaat wel goed.
ik heb ook wel eens halve kip gegeven, dat is dan een kleintje, en dan weegt zo'n half kippetje net zoveel als zo'n poot, 4 à 500 gram! en daar deed ik dan gewoon weer orgaan en groente bij maar natuurlijk geen spiervlees. Voor mijn gevoel heeft een halve kip veel meer bot dan een poot (?)