Moderator: Lizzy
Boefke schreef: Ik ervaar barf niet als duurder dan kvv. Ik vond kvv wel erg duur. Maar ik rijd wel eens in de zoveel tijd een eind om groot in te slaan. Met brokken vergelijk ik niet eens. Dat is voor mij toch geen optie meer.Barf is hier heel goedkoop maar er wordt voor ons superadresje bij de zelfslachtende slager, waar 1 koe per keer geslacht wordt en de pens vuiler dan vuil is etc... wel 3 uur heen en terug gereden....dit tellen we maar niet mee en proberen het zoveel mogelijk te combineren.
Tinker schreef: Ik snap het niet meerBarf is goedkoper dan KVV als je aan goedkope adressen kunt komen om in te kopen.![]()
Volgens mij begrijpen we elkaar verkeerd ofzo?
![]()
Tinker schreef: Nou wel dus,want voor de gemiddelde kvv betaal ik zo'n 3 euro per kilo en voor Barf kwam ik uit op een gemiddelde van 6-8 euro per kilo.Ik was voor 2 kleine hondjes van 6 kilo,bijna 60 euro per maand kwijt.wow jeetje zegMet kvv zit ik op ongeveer 20-30 euro per maand,dus tel uit je winst
![]()
![]()
amiwoods schreef: wow jeetje zegHier precies hetzelfdevoor die 60 euro voer ik mijn 12 honden een maand lang van die eten tesamen 5 kilo per dag.
maar dan sla ik wel bulk in natuurlijk![]()
Batatinha schreef: Ik ben nu ongeveer een maand volledig aan het Barfen. dwz dat mijn hond niet heel veel kippendelen meer krijgt in verhouding tot andere producten. Ik was aan vlees ongeveer 35 euro kwijt en kan daar anderhalve maand mee doen, maar dan heb ik de groenten niet meegerekent. Dat komt dus nog bovenop het bedrag. Dat terwijl een van de duurste brokken 50 euro voor 3 maanden kosten.Wat ik begrijp uit je vraag is het volgende:
Dan zeg je natuurlijk, dat heb je toch voor je hond over?! Antwoord is: ja, maar ik heb het niet breed en moet zelf ook nog eten en ook geld bewaren voor een evt dierenarts bezoek.
Ervaren meer mensen Barf als duurder?
De oplossing is vlees in Mill halen, maar zelf een fazant plukken kan ik denk ik niet over mijn hart verkrijgen. Dat vind ik te akelig, ondanks dat ik zelf ook best vlees lust.
Zijn er mensen die dat wel doen/kunnen?
Dit zijn twee dingen waar ik nu tegenaan loop. En ik wil graag weten hoe anderen dat doen.
Groetjes Marieke
Tinker schreef: Nou wel dus,want voor de gemiddelde kvv betaal ik zo'n 3 euro per kilo en voor Barf kwam ik uit op een gemiddelde van 6-8 euro per kilo.Ik was voor 2 kleine hondjes van 6 kilo,bijna 60 euro per maand kwijt.Met kvv zit ik op ongeveer 20-30 euro per maand,dus tel uit je winst
![]()
![]()
Femke schreef:Precies! Je moet gewoon een beetje inventief zijn. Ik heb geen auto en maar een vriezertje met 4 laden en toch lukt het om een hond van 30 kilo voor ongeveer 30 euro per maand te laten barfen. Ik had ook niet van tevoren gedacht dat het me zou lukken, maar waar een wil is, is een weg.
nergens om, maar dit kan zelfs zonder een vriezer van 300 liter en 100 km rijden stukken goedkoper!
Sterker nog, ik eet zelf niet eens vlees voor 8 euro de kilo, dat laat ik echt wel liggen!
Als ik geen vriezer had en ik wilde niet rijden, zou ik nog voor gemiddeld 3 euro per kilo kunnen barfen. Ik zou dan:
- rundergehakt uit de aanbieding (2,50 - 3,00 per kilo), babbelen met de slager + chocola om het ongemalen te krijgen
- kippenpoten/vleugels uit de aanbieding (1,50 - 2,50 per kilo)
- pens uit een pakkie van rodi (hooguit 1,00 per kilo)
- visresten van de plaatselijke visboer (1,50 - 2,00 per kilo)
- afgeprijsd vlees uit de super - vraag wanneer ze afprijzingen doen + doosje chocola
- kippies van de aldi (1,50 - 2,00 per kilo)
- groente van de markt, einde van de dag, goedkoop of gratis
- ribbetje van de islamiet, 5 euro per kilo
Dan doe je volgens mij niet eens zoveel moeite, iedereen komt toch in de supermarkt, op de markt en bij de aldi? Als je honden dan 7,5 kilo per maand eten (tjonge doe mij van die honden) dan barf je voor 22,50 per maand.
Tinker schreef: Leuk gebracht Femke,maar dit hele verhaal gaat hier niet op.Nee ik kom niet bij de Aldi/lidl en zelden op de markt.En de plaatselijke islamiet rekent 7,50 voor ribbetjes.Kopvlees koste me 6,50 bij de slager,zelfs na slijmen en lief lachen.Dan voer je toch gewoon KVV. Of zie ik het te simpel.Rundergehakt kost plm.6 euro per kilo.Vis idemdito.Hoe ik het ook went of keert ik ben met kvv gewoon vele malen voordeliger uit.En dan kan ik me al die moeite van adresjes,groente pureren,enz.enz.besparen.Ik kwam zelf met barf 2x zo duur uit.