Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Angelique
[quote="rob w."]
Feitelijk nog een vraag. moet ik hele kalkoenen kopen of is dat niet te eten voor de botten. geen enkel bot daarvan? En beperk ik me dan beter tot filet?
[/quote]

Kalkoenbot is erg hard en kan "fijn" splinteren. Ik zou me dan tot filet beperken.
Door rob w.
bedankt. dan houd ik het bij filet. Ik wil geen risico voor mijn honden, dat gaat me te ver.
Door 202Spots
[quote="rob w."]
bedankt. dan houd ik het bij filet. Ik wil geen risico voor mijn honden, dat gaat me te ver.
[/quote]

Tenzij je ook 'n vleesmolen mee neemt? 8)
Door rob w.
Ik denk niet dat vleesmolens hiertoe gebouwd zijn. men maalt er geen beton mee. wat ik inkoop is voor de situatie thuis, ik neem geen voeding mee de grens over als voor de eerste dag. overal eet mens en dier. overal voedsel te koop dus.
Door 202Spots
rob w. schreef: Ik denk niet dat vleesmolens hiertoe gebouwd zijn. men maalt er geen beton mee.
Mijn vleesmolen maalt kalkoen... ;)
wat ik inkoop is voor de situatie thuis, ik neem geen voeding mee de grens over als voor de eerste dag. overal eet mens en dier. overal voedsel te koop dus.
Twas trouwens maar 'n grapje hoor :-\
Door rob w.
Spots het is ookeen bak: mij met een vleesmolen de laan uit sturen. om ginds een zooitje kalkoen te vermalen. grapkont ben je. als ik katjes had vroeg ik jou hoe aan een huishoud betonmolen te geraken. .ik heb ze niet meer. De honden mogen het zelf doen. als dat niet kan klopt er iets niet met het prooidier wat ik geef wnat malen is niet natuurlijk denk ik. lamsrib deze middag was goed. kraakten ze zo weg kalfstaart ook gisteren. geen moeite en geen splinter gezien. Door de bloemkool heb ik schape kaas gedaan. het was vandaag wel schapig allemaal.
Door rob w.
ik vergat schaapvlees te noemen van vandaag. daarom zo schapig.
Door rob w.
nu thuis heb ik de vriezers vol. ik kan goed weg over een week want weer thuis komen geeft geen probleem. De honden kunnen dan vooruit. Vanavond getelefoneerd en een vriend in zuiden frankrijk kan fazanten, haas e n wild konijn voor me regelelen ook gans en ook al vast invriezen. hij heeft vrieskisten genoeg.  en of ik ook een stuk wild zwijn wil, Ik krab nu achter mijn oor in verband met die aujeszki. mijn honden hebben eerder wild zwijn gehad daar. ook rauw maar is geen garantie.. denk zelf dat het risico niet groot is. beesten leven in het wild in de bossen. niet intensieve fokkerij. ik denk dat ik het goed kan voeren. maar twijfel toch wat. pens is geen probleem. hij kent een boer van wie koeien daar grazen en die ook slacht. die trekt hij even aan de mouw. maar nu twijfel ik over dat wildzwijn. wat zouden jullie doen?
Door Lizzy
[quote="rob w."]
Feitelijk nog een vraag. moet ik hele kalkoenen kopen of is dat niet te eten voor de botten. geen enkel bot daarvan? En beperk ik me dan beter tot filet?
[/quote]

Kalkoenbotten zijn in de regel nogal erg scherp. Nou heb ik gisteren 2 kalkoennekken gehad en volgens diegene van wie ik ze gehad heb, eten haar honden ze echt probleemloos. Volgende week krijgen die van mij ze ook. Ben benieuwd wat ik er deze keer van vind. Een jaar of 6 geleden gaf ik ook kalkoennek maar maalde ik ze eerst omdat ik ze te hard vond.
Door Mevroi Kruim
Dat varken zou ik persoonlijk lekker zelf opeten (als ik geen veggie was) en het risico niet lopen dat mijn honden daar iets van opdoen. Aujeszky of trichodingens, die parasiet, hoe heet dat beest nou ook al weer. Juist wilde zwijnen hebben vaak allerlei parasieten waar zij prima mee kunnen leven maar die voor honden schadelijk kunnen zijn, en ze kunnen ook drager zijn van ziektes zoals Aujeszky zonder dat ze daar zelf veel hinder van ondervinden. Hun conditie is vele malen beter dan die van bio-industrievarkens, zodat ze veel beter overweg kunnen met allerlei engs waar een slachtvarken direct aan onderdoor zou gaan.
Door rob w.
Kijk dit antwoord heb ik wat aan. is helder Kruimel. Ik dacht dat dit pseudo rabiës door contact of via lucht overdraagt. en daarom veel eerder besmetting zal zijn binnen intensieve veehouderij. Dus dat misschien sus scrofa minder gevaar loopt. tegenstelling tot de domesticus. maar drager zijn van deze herpesvirus zonder zelf last te ondervinden kan goed zijn dus..dan maar niet voor de honden. bedankt voor je antwoord.
Door rob w.
Ik heb een vraag over levertraan. ik heb nog een jonge hond erbij uit spanje van nog niet een jjaar oud. die ook wel vermagerd was toen ik hem mee nam. ik vraag mij af of voor A en D beter zou zijn als ik levertraan toedien in winter maanden en welke hoeveelheid precies. Is niet oplosbaar en slaat op. dus ik wil niet overmaat toedienen maar behalve lever wat ook niet te veel moet zijn heb ik geen ander idee dan rauw ei. of levertraan. En ik ben ook ban g  voor een tekort. omega 3 is niet het probleem. daarvoor vis en visolie. weet iemand juiste docering?
Door roefus
[quote="rob w."]
Ik heb een vraag over levertraan. ik heb nog een jonge hond erbij uit spanje van nog niet een jjaar oud. die ook wel vermagerd was toen ik hem mee nam. ik vraag mij af of voor A en D beter zou zijn als ik levertraan toedien in winter maanden en welke hoeveelheid precies. Is niet oplosbaar en slaat op. dus ik wil niet overmaat toedienen maar behalve lever wat ook niet te veel moet zijn heb ik geen ander idee dan rauw ei. of levertraan. En ik ben ook ban g  voor een tekort. omega 3 is niet het probleem. daarvoor vis en visolie. weet iemand juiste docering?
[/quote]

Nou, ik zit wel eens met hetzelfde probleem. Ook een hondje (in dit geval uit Turkije) van nog geen jaar oud. Geef ook wat extra lever, wat eidooier, vis..en denk soms ook even 'zou ik toch niet ook wat levertraan moeten geven?'
Maar ik ben evengoed bang voor 'teveel'.
Feitelijk houd ik niet van supplementen: als ze alles eten moet het goed zijn.
Maar je twijfel,  herken ik.
Door Mevroi Kruim
Heb ik ook gedacht toen ik pupje Kátur kreeg, ook omdat Ian B. in zijn dieet helemaal lyrisch wordt over levertraan. Hij (Kátur dus, niet Ian B.) heeft de eerste winter een mini-beetje levertraan gehad, theeleptje 3x per week ofzo, en achteraf denk ik dat ik het wel had kunnen laten. Zeker als ze nog regelmatig vette vis eten en voldoende lever en ei denk ik dat het niet nodig is.
Door roefus
[quote="Kruimel"]
Heb ik ook gedacht toen ik pupje Kátur kreeg, ook omdat Ian B. in zijn dieet helemaal lyrisch wordt over levertraan. Hij (Kátur dus, niet Ian B.) heeft de eerste winter een mini-beetje levertraan gehad, theeleptje 3x per week ofzo, en achteraf denk ik dat ik het wel had kunnen laten. Zeker als ze nog regelmatig vette vis eten en voldoende lever en ei denk ik dat het niet nodig is.
[/quote]

wel lekker..alles-weter..dat jij die twijfel ook had  :D :-* :P
ik heb hem ook.
en vroeger (pfff..) gaf ik pups zeker altijd wat levertraan.
die twijfels houd ik dus..die paar theelepeltjes.
maar goed, ik weet het niet, en ik geloof ook niet dat je perfect dan toedienen.
want wat is wijsheid?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door