Lizzy schreef:
Pjieuw!!! Joh, wat ben ik blij om te horen dat het meevalt! Ik schrok net toch echt ff flink, toen ik je bericht las! Jeetje, nou, laten we hopen dat ze morgen niet onder zeil hoeft. Knuffels voor Boefje!
Ja, kun je je voorstellen hoe ik me voelde toen ik haar vanochtend vroeg zo aantrof? Ik dacht echt met m'n suffe hoofd dat het van binnen uit haar neus moest komen. Heb er geen moment bij stilgestaan dat dat abces wel eens op zichzelf zou kunnen staan. En ik liep mezelf al verwijten te maken dat ik de situatie kennelijk zo verkeerd had ingeschat. Ik dacht immers dat het al iets beter met haar ging. Hoe kon ik me zo vergissen?
Nu ik weet dat het een 'gewoon' onderhuids abces is, weet ik ook dat die dingen soms heel snel kunnen ontstaan. Heb dat wel eerder gezien, bijvoorbeeld bij onze logeerdalmaat van vorig jaar. Die zetten we in de auto om weer mee terug te nemen naar Kroatië, niks aan de hand. Onderweg een keer gestopt om uit te laten, niks aan de hand. Een paar uur later haal ik 'm op de plaats van bestemming uit z'n kennel, heeft ie een hele dikke nek!