Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sonja
Het is helemaal mis.  :'( :'( :'(
Hoewel ze gisteren leek op te knappen, werd ik daarstraks wakker van haar gepiep. Er blijkt toch een abces in haar neus te hebben gezeten en dat is nu via haar oog opengeklapt. Waar normaal haar oog zit, zit nu een zwelling waar bloed en pus uit komt. Ik kan niet eens meer zien of ze nog wel een oog heeft.  :'( :'( :'(
Ik zit nu te wachten tot ik zo direct bij de da terecht kan. Houd jullie op de hoogte zodra ik meer weet.
Ben me echt kapot geschrokken, het ziet er zo eng uit!
Sonja schreef: Het is helemaal mis.  :'( :'( :'(
Hoewel ze gisteren leek op te knappen, werd ik daarstraks wakker van haar gepiep. Er blijkt toch een abces in haar neus te hebben gezeten en dat is nu via haar oog opengeklapt. Waar normaal haar oog zit, zit nu een zwelling waar bloed en pus uit komt. Ik kan niet eens meer zien of ze nog wel een oog heeft.  :'( :'( :'(
Ik zit nu te wachten tot ik zo direct bij de da terecht kan. Houd jullie op de hoogte zodra ik meer weet.
Ben me echt kapot geschrokken, het ziet er zo eng uit!
jeetje, wat erg zeg, ik kan mij voorstellen dat je helemaal van slag is, ik hoop dat de da snel iets kan betekenen, wat een naar gezicht en idee is het dat een abces via een oog dreineert. STerkte ermee, het zit jullie ook echt niet mee, geef jou Boeffie maar een knuffel van mij, duim,duim,duim.......
Nou, we zijn weer terug en het lijkt mee te vallen.
Het abces heeft waarschijnlijk op zich niets met de neusproblemen te maken. Ze heeft alleen van de week door de pijn die ze aan haar neus had, wat aan haar neus zitten krabbelen. Waarschijnlijk heeft ze zichzelf daarbij verwond en is zo het abces ontstaan.
Het gaatje zit vlak onder haar oog en de boel is zo gezwollen, dat het leek alsof het uit haar oog kwam.
Het abces is door de da uitgedrukt en er is echt een misselijkmakende hoeveelheid bloed en pus uitgekomen. De da had het daarna nog wel willen spoelen, maar dat liet Boefje niet meer toe. We moeten nu morgen terugkomen voor controle en dan moet ze voor de zekerheid nuchter zijn. Als er dan nog altijd veel pus uit komt, dan krijgt ze een roesje om het alsnog te spoelen.
Boefje lijkt intussen weer een stuk vrolijker en verliet op een drafje de praktijk, terwijl ik haar de afgelopen dagen alleen maar heb zien sloffen.
Pjieuw!!! Joh, wat ben ik blij om te horen dat het meevalt! Ik schrok net toch echt ff flink, toen ik je bericht las! Jeetje, nou, laten we hopen dat ze morgen niet onder zeil hoeft. Knuffels voor Boefje!
Sonja schreef: Nou, we zijn weer terug en het lijkt mee te vallen.
Het abces heeft waarschijnlijk op zich niets met de neusproblemen te maken. Ze heeft alleen van de week door de pijn die ze aan haar neus had, wat aan haar neus zitten krabbelen. Waarschijnlijk heeft ze zichzelf daarbij verwond en is zo het abces ontstaan.
Het gaatje zit vlak onder haar oog en de boel is zo gezwollen, dat het leek alsof het uit haar oog kwam.
Het abces is door de da uitgedrukt en er is echt een misselijkmakende hoeveelheid bloed en pus uitgekomen. De da had het daarna nog wel willen spoelen, maar dat liet Boefje niet meer toe. We moeten nu morgen terugkomen voor controle en dan moet ze voor de zekerheid nuchter zijn. Als er dan nog altijd veel pus uit komt, dan krijgt ze een roesje om het alsnog te spoelen.
Boefje lijkt intussen weer een stuk vrolijker en verliet op een drafje de praktijk, terwijl ik haar de afgelopen dagen alleen maar heb zien sloffen.
gelukkig blijkt het nog een beetje mee te vallen in zoverre je van meevallen kan spreken als er zulke dingen spelen. Ik hoop dat de absces nu leeg is en verder geen problemen veroorzaakt. nogmaals sterkte met de patient
Lizzy schreef: Pjieuw!!! Joh, wat ben ik blij om te horen dat het meevalt! Ik schrok net toch echt ff flink, toen ik je bericht las! Jeetje, nou, laten we hopen dat ze morgen niet onder zeil hoeft. Knuffels voor Boefje!
Ja, kun je je voorstellen hoe ik me voelde toen ik haar vanochtend vroeg zo aantrof? Ik dacht echt met m'n suffe hoofd dat het van binnen uit haar neus moest komen. Heb er geen moment bij stilgestaan dat dat abces wel eens op zichzelf zou kunnen staan. En ik liep mezelf al verwijten te maken dat ik de situatie kennelijk zo verkeerd had ingeschat. Ik dacht immers dat het al iets beter met haar ging. Hoe kon ik me zo vergissen?
Nu ik weet dat het een 'gewoon' onderhuids abces is, weet ik ook dat die dingen soms heel snel kunnen ontstaan. Heb dat wel eerder gezien, bijvoorbeeld bij onze logeerdalmaat van vorig jaar. Die zetten we in de auto om weer mee terug te nemen naar Kroatië, niks aan de hand. Onderweg een keer gestopt om uit te laten, niks aan de hand. Een paar uur later haal ik 'm op de plaats van bestemming uit z'n kennel, heeft ie een hele dikke nek!
Sonja schreef: Ja, kun je je voorstellen hoe ik me voelde toen ik haar vanochtend vroeg zo aantrof? Ik dacht echt met m'n suffe hoofd dat het van binnen uit haar neus moest komen. Heb er geen moment bij stilgestaan dat dat abces wel eens op zichzelf zou kunnen staan. En ik liep mezelf al verwijten te maken dat ik de situatie kennelijk zo verkeerd had ingeschat. Ik dacht immers dat het al iets beter met haar ging. Hoe kon ik me zo vergissen?
Nu ik weet dat het een 'gewoon' onderhuids abces is, weet ik ook dat die dingen soms heel snel kunnen ontstaan. Heb dat wel eerder gezien, bijvoorbeeld bij onze logeerdalmaat van vorig jaar. Die zetten we in de auto om weer mee terug te nemen naar Kroatië, niks aan de hand. Onderweg een keer gestopt om uit te laten, niks aan de hand. Een paar uur later haal ik 'm op de plaats van bestemming uit z'n kennel, heeft ie een hele dikke nek!
Ja, ik kan me daar ongeveer wel wat bij voorstellen! Ja, je schrikt je helemaal de rambam, hebt het gevoel dat je hart 10 meter naar beneden zakt, je benen je even niet meer willen dragen en het eerste wat de gemiddelde hondenliefhebben dan doet is zichzelf de schuld geven.....
Maar al met al was het wel weer een kort nachtje. Was even na vieren dus al op. Had gedacht even de schade van het nachtelijke maismaaien van de nacht ervoor in te halen. Maar niet dus. Maar voor Boeffie heb ik wel een kort nachtje over, hoor!  ;)
Sonja schreef: Maar al met al was het wel weer een kort nachtje. Was even na vieren dus al op. Had gedacht even de schade van het nachtelijke maismaaien van de nacht ervoor in te halen. Maar niet dus. Maar voor Boeffie heb ik wel een kort nachtje over, hoor!  ;)
Tuurlijk! Kun je niet nog even terug naar bed om een tukkie te doen?
Lizzy schreef: Tuurlijk! Kun je niet nog even terug naar bed om een tukkie te doen?
Nee, want ik heb afspraken staan om twee hondjes te knippen. Eentje is inmiddels gedaan, maar straks komt er nog eentje.
Door Lizzy
Mmmm, vanavond vroeg naar bed dan maar....

Volgens mij heeft mijn vorige DA het abces uitgespoeld met een AB oplossing of ander tynnuf.... Ik heb een keer een abces gehad op de plek waar ze m'n verstandskies eruit hebben gesleurd. Dat spoelde ik uit met waterstofperioxide. 3%.

Maar geen idee of waterstofperioxide een goed idee is voor Boefje. Kun je je DA niet vragen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door