Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Angelique
jolly64 schreef: Thanks voor de reacties
Zo te lezen schiet ik er niets mee op
Ga voortaan een spaarpotje maken en elke maand wat indoen voor de hond  ;)

Wat over is ,is meegenomen dan
Ben echt geschrokken van het bericht van conleeuw
Spaarpotje maken doen we hier ook (€50,- per maand) en tot nu toe houden we ervan over (met 9 honden ::)).
Door Fido
Ik heb twee jaar als veterinair medewerker voor een dierverzekering gewerkt (de grootste op dit ogenblik). Ik deed o.a.; aanvragen behandelen, afhandelen ingediende nota's en hield me bezig met fraude.

Jouw hond met nierfalen zal zulke zware clausules op de polis krijgen dat het afgeraden wordt om je hond te verzekeren, je kan dan beter zelf een pot gaan opbouwen.
Het afsluiten van een polis is afhankelijk per persoon, dier en situatie. Je moet voor je zelf nagaan dat als je dier wat overkomt / gaat mankeren of je de kosten dan kan dragen. Hierbij moet je denken in kilogrammen (wat plastisch maar zo werkt het ook in de diergeneeskunde), hoe zwaarder het dier hoe duurder het is.
Als je tot de conclusie komt dat de meeste kosten voor je op te hoesten zijn dan is het afsluiten van een polis niet écht noodzakelijk maar als je tot de conclusie komt wanneer jouw dier iets overkomt en het kost bv 1000 euro en je kan dat niet betalen waardoor je genoodzaakt wordt om afscheid van je dier te nemen tjaaaaa..................... dan zou je dolblij zijn dat je dier verzekert is.

Wat wel HEEL belangrijk is, is om na te gaan wat betrouwbare dierverzekeringen zijn waar je wat aan hebt EN daar zijn er niet zo veel van.
De AMEF (is al aangekaart) als paardenverzekering is waardeloos, ze doen alles om niet uit te keren. Helaas zijn er nog een paar die zo werken.

vb. Erwin (da) komt in het weekend bij een paard  die zijn been gebroken had en onwijs leed. De eigenaar moet dan van de verzekeringsmaatschappij toestemming krijgen om het paard in te laten slapen (paard is dan nl eigendom van de verzekering) Niemand van die verzekering te bereiken dus Erwin heeft als da de beslissing genomen om het paard uit zijn lijden te verlossen (kan moeilijk het dier nog twee dagen in leven laten).
De verzekering weigerde uit te keren omdat ze geen toestemming hadden gegeven voor euthanasie. Erwin heeft deze eigenaresse geholpen en heeft een zeer boze brief en een aantal telefoontjes gepleegt. Ze heeft het uiteindelijk vergoed gekregen.

Vraag aan je da wat voor ervaringen hij heeft met verzekeringsmaatschappijen en vraag het aan andere dierenbezitters.

Alle verzekeringen over één kam scheren en dat ze waardeloos zijn vind ik een antwoord die wel erg kort door de bocht is. Uit ervaring ken ik een heleboel voorbeelden noemen waarbij men DOL BLIJ was dat het dier verzerkerd was (het was anders einde verhaal geweest).
Vergeet ook niet dat veel verzekeringsmaatschappijen bedonderd worden door zowel eigenaren als da!!!!!! Ze zijn niet achterlijk en alles wordt genoteerd. Ook ik wist toendertijd wie ik wel kon vertrouwen en wie niet. Daar kunnen klanten ook wel eens de dupe van worden als je een da hebt die al vaker de boel belazerd. Regelmatig wordt aan Erwin gevraagd om iets anders in te vullen dan de werkelijkheid, wij beginnen daar niet aan, zodat als het nodig is (zie vb hierboven) je als da je mond open kan trekken en terrecht het voor een klant kan opnemen.

Onze ervaring is dat voor de paarden de EFO een heel betrouwbare verzekeringsmaatschappij is en voor honden en katten Dier&Zorg.
Door fester
jolly64 schreef: Mijn hond is pas 3 en allegrisch en zijn nieren werken voor 50%
Hij heeft speciaal voer voor de allegie en mag daarom geen nierdieet
Hij heeft nu het medicijn fortekor tegen nierfalen en volgende maand terug komen voor weer een bloedonderzoek
Gr Jolanda
Ik ben bij dier en zorg best wel goed volgens mij. De problemen die je beschrijft moet je opgeven daar krijg je geen vergoeding meer voor. En speciaal voer krijg je ook niet terug. Ik lees hier een heleboel maar ik denk dat je het beste zelf kunt kijken op hun site en wat documentatie aan kunt vragen. Zeg 2  jaar geleden dachten wij er ook over om zo'n verzekering voor onze honden af te sluiten. Maar best wel kostbaar. Toen hebben we gezegd we zetten voor elke hond de premie op een aparte rekening. Ik had alvast een begin gemaakt op de rekening ik weet het nier meer precies zeg 1000 euro dat was de premie voor alle honden voor 1 jaar. Maar toen werd onze Pride ziek en moest chemo nou de 1000 euro waren zo op. En er moest dik geld bij. Ik bedoel hier mee te zeggen als je wat krijgt dan gaat het hard. Er staat b.v de chem krijg je niet terug. Maar dat is alleen het spuitje chemo van zeg 10 euro, maar het consult, de pillen de canule om het in te brengen krijg je wel terus op 19 procent eigen bijdrage na. had ik het toen maar gedaan. Maar nu kan ik hem daar niet meer voor verzekeren. Onze Pyreneese pup hebben wij nu ook verzekerd kost 19,00 per maand. Wat is wijsheid! Vraag gewoon de folder aan of kijk bij de dierenarts. Dier en zorg schijnt goed te zijn.
Door Twiz
Geen probleem bij Dier & Zorg. Je hebt een eigen bijdrage van 19 % en een max. jaarlijkse uitkering van 2500 euro. En dat is niet per aandoening, maar gewoon voor een jaar.

Twizzle is sinds dec. 2004 verzekerd, helaas heb ik al veel meer moeten claimen (en vergoed gekregen) dan dat ik aan premie betaald heb, misschien komen er voor (Twizzle en) de verzekeringsmaatschappij snel betere tijden.

Persoonlijk kan en durf ik het risico niet te nemen dat Twizzle een hele kostbare operatie (bijv. na een aanrijding) zou moeten ondergaan,  terwijl ik misschien net m'n reserve's aan de DA heb gespendeerd.
Ik kan gewoon geen 2500 euro extra ophoesten, buiten de gewone kosten die een huisdier met zich meebrengt.
En daar is dus een verzekering voor............ voor het risico dat de kosten voor mij niet betaalbaar meer zijn.
Door Ivonne
ik ben echt nog altijd blij dat Bas verzekerd is... de premie staat voor mij niet in verhouding tot wat ze vergoeden. Met een hond als Bas zijn dierenartskosten gewoon duur en ik kan niet anders zeggen dat ik het een goede verzekering vind. Heb een keer een akkefietje gehad over een vergoeding maar aangezien ik met foto's (die toch gemaakt moesten worden) kon bewijzen dat zij ongelijk hadden hebben ze het restant alsnog betaald.

Verzekeren is echt een persoonlijke keuze; ik denk wel dat Dier en Zorg de betere verzekeraar is. 
Door conleeuw
jolly64 schreef: Thanks voor de reacties
Zo te lezen schiet ik er niets mee op
Ga voortaan een spaarpotje maken en elke maand wat indoen voor de hond  ;)

Wat over is ,is meegenomen dan
Ben echt geschrokken van het bericht van conleeuw
kijk, mijn verhaal is niet om jou volledig van verzekering af te helpen, ik schrijf hoe ik er over denk en wat de verzekering mij hebben gezegd, dat wil niet zeggen dat alle verzekeringen zo zijn, maar dat is voor mij wel de reden geweest om te zeggen, doe maar niet. Wat ik wel met mijn verhaal wilden duidelijk  maken is, vraag door, maak zeker dat jij weet wat de vrezekering jou biedt en wat jij kan verwachten qua vergoeding en wat niet. Dat is erg belangrijk, dan kom jij niet in een situatie waar jij je veilig voel en toch enigsinds bedrogen eruit komt. Dus wat mij betreft, ga vooral onderzoekken of je wel of niet wil verzekeren, maar lees alles haarfijn, en des noods bel je en vraag en blijf vragen tot het voor jou glashelder is ;D Dan pas kan je een weloverwogen besluit maken, maar het feit dat je hier de vraag stel lijk mij al een goed begin.  ;)
Door Sanyo
Ik heb Jory ook verzekerd bij Dier en Zorg. Voor Sanne werd inderdaad afgeraden om haar te verzekeren, doordat ze teveel uitzonderings clausules  zou krijgen.
Ik ben erg blij dat Jory verzekerd is.
Alles wordt netjes afgahandeld, en ik krijg per jaar meer uitgekeerd, dan ik aan premie betaal.
Door Inge en Bono
Bono en Sem zijn ook verzekerd bij Proteq Dier en Zorg.
Bono hebben we gelijk aangemeld toen we hem kregen (hij was toen 1,5 jaar) en Sem was er verzekerd en die verzekering hebben we over laten zetten. Wij hebben zelf gewoon ook een potje klaarstaan als er wat is met ze, je moet 't toch eerst zelf betalen... Wij zijn (zeker met Sem) blij dat we verzekerd zijn. Als wij haar zelf hadden moeten verzekeren denk ik, als ik dit hier allemaal lees, dat ze ook heel wat uitzonderingsclausules voor haar zouden hebben.
Maar ik heb dus geen ervaring met 't aanmelden van een dier bij Proteq die al een 'medische geschiedenis' heeft en op basis daarvan eventuele uitzonderingsclausules krijgt...
Door Fido
Fijn om te lezen dat Dier&Zorg tevreden klanten heeft! Toen ik er werkte werd er niet moeilijk gedaan qua uitkeren, alleen de gevallen die heel duidelijk uitgesloten werden door de polisvoorwaarden en/of clausules werden niet uitgekeerd.

De polisvoorwaarden zijn helder en als je het niet helemaal begrijpt kan je bellen of mailen.
Je kan ook eerst contact opnemen of iets wel of niet gedekt is voordat je ja tegen de da zegt. Ga nooit uit van de da als die zegt dat vergoeden ze wel. Ik heb al menig da boos aan de telefoon gehad dat híj vond dat ik het vergoede moest terwijl er bv een clausule op de polis stond waardoor het buiten de vergoeding viel. De da weet natuurlijk niets van die clausule af en de eigenaar wil de rekening niet betalen omdat de da gezegt had dat het wel vergoed werd. Ik had dan een boze da en een boze klant.

Zorg gewoon voor DUIDELIJKHEID zowel qua polisvoorwaarden als communicatie tussen je da en je verzekering. Twijfel = niet doen , eerst meer informatie tot zeker weten!
Door Ellen Els en Nina
Hier nog  een tevreden klant van Dier & Zorg (tegenwoordig Proteq). Ik vraag niks, ga met Nina naar de DA als ik denk dat het nodig is en stuur de nota gewoon naar de verzekeringsmaatschappij. Zij sturen keurig antwoord wat wel of niet of wordt vergoed en storten het geld vervolgens meteen op mijn rekening. Dus geen klagen.

En tja, wat achteraf het goedkoopste is geweest weet je altijd pas achteraf. Als je hond nooit ziek is zou je voor niks premie hebben betaald, maar als ie soms wel  wat mankeert of een ongeluk krijgt (als je dat hebt meeverzekerd) dan ben je wel beter af met de verzekering. Maar ja, dat is koffiedik kijken. Dus laat je goed voorlichten, vraag een offerte aan en weeg daarna je risico af.
Door Tineke *
Mijn honden zijn al jaren verzekerd,maar ik ga toch opzeggen.
Ik stop dat geld wel in een potje elke maand.

Tineke
Door Chezzies
conleeuw schreef: ik heb ooit mijn honden opgegeven voor een verzekering, en toen ik eenmaal had getekend kreeg ik nog eens een uitgebreide voorwaarde toegestuurd...... daarin stond verdekt opgesteld, dat men alleen zou betalen, behandelingen die zij nodig achten, en ook dat erfelijke aandoeningen uitgesloten kunnen worden indien zij het nodig vinden. Dus..... ik belden, en vroeg welke erfelijke aandoeningen dan in twijfel getrokken konden worden...nou dat konden zij  mij dan niet zomaar vertellen. Dus ik.... stel nou..... mijn Deerhound krijgt een Torsie, dat is net erfelijk, maar wel levensbedreigend, dus wordt wel meteen geopereerd, wordt dit dan vergoed, antwoord, nou mevrouw, u beseft natuurlijk wel dat vooral rassen zoals de Deerhoud door hun bouw vaker een torsie krijgen, dus dit zou iets kunnen zijn waarvan wij vinden dat het buiten de verzekering valt..... dus ik had nog een aantal voorbeelden, en blijkt dat bijna alles onder de noemer mogelijke erfelijke aanleg of in die hoek thuis hoorden. Ik heb toen meteen gezegd dat ik de verzekering niet wilden, daar werd ook moeilijk over gedaan, op mijn vraag waarom de uitgebreide verzekeringsvoorwaarden niet meteen opgestuurd werd, wist men mij alleen te verzekeren dat dat niet hun beleid was. Dus, ik heb gewoon geweigerd te betalen, ze hebben gedriegd met deurwaardes en weet ik wat nog, maar omdat ik de opzegging binnen een paar dagen van de afsluiten heb gedaan had ik zo iets van, laat maar komen dan. Ze hebben uiteindelijk een boze brief geschreven waarin ze mij in kennis stellen dat de verzekering niet van plan was enigsinds iets te betalen en dat ik zelf mag opdraaien voor de dierenarts kosten van mijn beesten, en dat ik ook in de toekomst niet welkom zou zijn :D ooooeeeeehhhh wat was ik toen bang ;D
Nooit meer, volgens mij gewoon grove oplichterij :(
Ik zou voor Jazz ongeveer 500 eruo per jaar moeten betalen en voor dot nog eens 300 euro per jaar, Ik zet ongeveer dezelfde hoeveelheid opzij, en volgens mij hou ik aan het eind van de rit nog geld over ook ;)
Wat moest jij idioot veel geld betalen voor je verzekering, ik heb mijn honden alle 5 verzekerd en betaal echt niet van de belachelijke bedragen per hond. Mijn duitse dog heb ik zelfs pas met 6 jaar laten verzekeren en betaal echt niet zoveel als jij moest betalen en daar zit ook nog opslag bij omdat ze boven de vijf was.
En ik ben er toch best blij mee, een kruisbandje is zomaar gescheurd en een AB kuurtje of wondje of virusje is zomaar opgelopen ... ED en HD ja uitgesloten. Mijn Dog heeft bewezen reuma....ja atrose bij haar heupen maar door dat ze dus getest is op reuma krijg ik gewoon de pijnstillers vergoed dus ben best blij met de verzekering.
Door conleeuw
Essie :-) schreef: Wat moest jij idioot veel geld betalen voor je verzekering, ik heb mijn honden alle 5 verzekerd en betaal echt niet van de belachelijke bedragen per hond. Mijn duitse dog heb ik zelfs pas met 6 jaar laten verzekeren en betaal echt niet zoveel als jij moest betalen en daar zit ook nog opslag bij omdat ze boven de vijf was.
En ik ben er toch best blij mee, een kruisbandje is zomaar gescheurd en een AB kuurtje of wondje of virusje is zomaar opgelopen ... ED en HD ja uitgesloten. Mijn Dog heeft bewezen reuma....ja atrose bij haar heupen maar door dat ze dus getest is op reuma krijg ik gewoon de pijnstillers vergoed dus ben best blij met de verzekering.
nou, ik vondt het ook duur, en dan nagaan, het ging om twee jonge honden, beide kern gezond, Jazz was net een paar maanden oud, en Dot wat ook nog onder een jaar, ik heb ergens een foldertje meegenomen en toen gevraagd om info, en toen kreeg ik de prijsen, een reeds opgemaakte polis met een folder maar daarin stond niet uitgebreid de polis voorwaarden, toen ik eenmaal de ondertekende papiertje had opgestuurd.... toen kreeg ik de daadwerkelijke polisvoorwaarde, vandaar mijn aditionele telefoontje om nog het een en ander te vragen, overiginds had ik eerder ook een keer gebeld om toch met een persoon te spreken alvorens ik ondertekende. Maar ok, ik had een heel slechte ervaring met mijn Ierse Setter pup die ook in een paar maanden tijd klauwen met geld kosten, dus dacht ik dat het een goed idee zou zijn, gelukkig heb ik tot nu nog maar weinig onkosten gehad, maar tuurlijk hoop ik dat het zo blijf, want ook aan mijn vermogen is een limit ;) Als ik het zo lees over alle mensen met hun verzekerde honden die tevreden zijn, dan heb ik mischien net de verkeerde te pakken gehad......  :-\
Door bruutjevos
Wij hebben de honden en katten niet verzekerd, wel hebben ze een eigen rekeing waar we iedere maand geld op storten. Dus als je dan onverwacht naard e DA moet heb je altijd geld op die rekening staan

Ik heb in juli/augustus behoorlijk veel pech me tonze honden gehad, en wa sblij dat ik die rekening heb.

Dus hier geen verzekering..hihih
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door